• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Moraal van het verhaal... swirls voorkom je niet.

Swirls krijg je bij het aanraken van de auto. En vooral door wassen en drogen.

Elke auto moet je voor het mooie jaarlijks polijsten.

Ik denk dat je wel weet hoe je een auto moet wassen. 1 ding wat je niet veel leest is d'r hoeveelheid water dat er gebruikt word.

Ik lees vaak dat mensen het "makkelijk" redden met een emmer water. Ik persoonlijk red het niet met een 19 liter emmer. Ik gebruik liever te veel water dan te weinig.

Ik spoel altijd halve wegen mijn rinse emmer om, en neem dan ook een nieuwe emmer sop.

Ik werk uiteraard van boven naar beneden, maar vlak voor het omspoelen van de emmers, doe ik wel altijd even de onderste rand van de auto.. (met een mitt die ik alleen daarvoor gebruik)

En wat drogen betreft.. ik weet niet of een drooghulp echt werk... als ik logisch nadenk zou ik zeggen dat hoe gladder de lak is, de minder kans je op swirls hebben.

Misschien is een airforce blaster/ master blaster het overwegen waard?!? Het is natuurlijk een investering, maar elke aanraking die je kan voorkomen hoef je niet te genezen ;)