En weer een show off van mij, en nog een Italiaanse ook!
Lang geleden al afgesproken om samen een keer aan de slag te gaan en vandaag was het dan zo ver.
Qua weer hadden het niet slechter kunnen treffen, regenbui na regenbui. Gelukkig konden we met de motor de garage in, maar hier was erg slechte verlichting.
Het weer en de slechte verlichting zijn ook de redenen dat ik geen voor foto's heb genomen.
Erg vies was de motor niet, al gaat er natuurlijk wel snel vuil vastzitten in de kleine hoekjes etc.
Verder is de motor 3 maanden geleden overgespoten dus krassen zaten er niet in, wel zeer lichte swirls.
We zijn begonnen met de hele motor nalopen met kwasten, borstels, doeken en APC van poorboys world 1:5 verdunt.
Zo de hele motor schoon gemaakt om een schone basis te geven voor het vervolg werk.
De gespoten delen gewassen met een meg's mitt en poorboysworld ss&s, even snel de delirium er over en droog was 'ie!
Aangezien het de hele zomer al matig weer is geweest, is er sinds de spuitbeurt niet veel mee gereden en kleien was dan ook niet nodig.
Toen begonnen met polijsten, eerst gekeken wat finale op zwart deed maar dat was net te weinig, finale op wit bleek alle swirls weg te toveren!
Toch nog gefinished me finale op zwart en daar was best wat verschil in te zien, net wat meer glans en een betere afwerking.
Terwijl ik bezig was met polijsten is de eigenaar van de motor aan de slag geweest met de blauwe cone en de mag & alu polish op de metale delen en deze knapten er flink van op. Met de cone op de accuboormachine kon je mooi op de lastige plekjes komen, goede aanwinst!
Vervolgens glaze opgebracht, ik heb alleen nog maar white diamond van poorboys world en ik was wel benieuwd hoe deze het op hoogglans zwart zou doen maar het zag er goed uit dus de hele motor er mee gedaan. Aangebracht met de rode handpad van monello en uitgepoetst met een DMT.
De eerste beschermlaag die aangebracht zou worden was de EX-P, deze even laten drogen en weer uitgepoetst. De EX-P werd aangebracht met de concorso applicator en uitgepoetst met een DMT.
De EX-P is ook op de velgen gebruikt, hier een simpele foam applicator gebruikt en een doek van mothers.
De kers op de taart was mijn nieuwe aanwinst(naast de DAP etc natuurlijk) Dodo Juice rainforest rub.
Opgebracht met de supernatural fingermitt en uitgepoetst met de dikste doek van cobra(paarse).
Wat ruikt die wax heerlijk en het aanbrangen en afnemen is al net zo'n feest
Verder de trims, slangen en andere plastic delen met de trim restorer gedaan.
Banden zijn wel schoongemaakt maar verder niets mee gedaan, op je motor wil je daar geen bandengel op hebben dus geen risico mee genomen.
en de plaatjes bij de praatjes:
Ook zeer tevreden met de beading!
Lang geleden al afgesproken om samen een keer aan de slag te gaan en vandaag was het dan zo ver.
Qua weer hadden het niet slechter kunnen treffen, regenbui na regenbui. Gelukkig konden we met de motor de garage in, maar hier was erg slechte verlichting.
Het weer en de slechte verlichting zijn ook de redenen dat ik geen voor foto's heb genomen.
Erg vies was de motor niet, al gaat er natuurlijk wel snel vuil vastzitten in de kleine hoekjes etc.
Verder is de motor 3 maanden geleden overgespoten dus krassen zaten er niet in, wel zeer lichte swirls.
We zijn begonnen met de hele motor nalopen met kwasten, borstels, doeken en APC van poorboys world 1:5 verdunt.
Zo de hele motor schoon gemaakt om een schone basis te geven voor het vervolg werk.
De gespoten delen gewassen met een meg's mitt en poorboysworld ss&s, even snel de delirium er over en droog was 'ie!
Aangezien het de hele zomer al matig weer is geweest, is er sinds de spuitbeurt niet veel mee gereden en kleien was dan ook niet nodig.
Toen begonnen met polijsten, eerst gekeken wat finale op zwart deed maar dat was net te weinig, finale op wit bleek alle swirls weg te toveren!
Toch nog gefinished me finale op zwart en daar was best wat verschil in te zien, net wat meer glans en een betere afwerking.
Terwijl ik bezig was met polijsten is de eigenaar van de motor aan de slag geweest met de blauwe cone en de mag & alu polish op de metale delen en deze knapten er flink van op. Met de cone op de accuboormachine kon je mooi op de lastige plekjes komen, goede aanwinst!
Vervolgens glaze opgebracht, ik heb alleen nog maar white diamond van poorboys world en ik was wel benieuwd hoe deze het op hoogglans zwart zou doen maar het zag er goed uit dus de hele motor er mee gedaan. Aangebracht met de rode handpad van monello en uitgepoetst met een DMT.
De eerste beschermlaag die aangebracht zou worden was de EX-P, deze even laten drogen en weer uitgepoetst. De EX-P werd aangebracht met de concorso applicator en uitgepoetst met een DMT.
De EX-P is ook op de velgen gebruikt, hier een simpele foam applicator gebruikt en een doek van mothers.
De kers op de taart was mijn nieuwe aanwinst(naast de DAP etc natuurlijk) Dodo Juice rainforest rub.
Opgebracht met de supernatural fingermitt en uitgepoetst met de dikste doek van cobra(paarse).
Wat ruikt die wax heerlijk en het aanbrangen en afnemen is al net zo'n feest
Verder de trims, slangen en andere plastic delen met de trim restorer gedaan.
Banden zijn wel schoongemaakt maar verder niets mee gedaan, op je motor wil je daar geen bandengel op hebben dus geen risico mee genomen.
en de plaatjes bij de praatjes:
Ook zeer tevreden met de beading!