• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Due up: the interior :D

Bart009

Detailing addict
3 mei 2009
64
52
Nu de buitenkant van het beestje mooi is, is het tijd voor de volgende order en wel voor de binnenkant.

Wat zijn de wensen:
- Vetresten van de rubberstick van de winter verwijderen op de deurrubbers
- Dashboard mooi schoonmaken, stofvrij etc
- Bekleding even schoonmaken, alle rotzooi eruit etc.

Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen op de site voor spulletjes en vraag ik me af wat de beste keus is voor borstel voor de bekleding. Zie de Meg's GC interior brush maar zie ook dat de Mother's carpet & upholstery brush veel goedkoper is. Als er weinig verschil is ga ik uiteraard voor de mothers.

Om het dashboard, de console etc mooi schoon te maken dacht ik aan de Quick Int. Detailer van meg's.

Daarnaast voor de bekleding nog een APC van Poor's denk ik.

Oh ja, ik heb geen beschikking over een extractor.

Suggesties anyone? Tips, aanvullingen en andere zinnigheden zijn wederom meer dan welkom!
 
Ik heb de Carclean.com borstel. Is lekker zacht en ook goed voor interieur en bekleding.. De rest maak ik schoon met Meg's APC en daarna NXT Tech Protect:cool:
 
Quick Interior Detailer snel schrappen, hier heb je niks aan. Kijk eens voor je kunststofen naar de NXT Tech Protect of de Poorboys Natural Look.
 
Ik gebruik zelf Meg's APC. 1:4 op de bekleding en sponningen, 1:10 op het dashboard en kunststoffen. Daarna even behandelen met Poorboys World Natural Look (vind ik super spul, erg zuinig in gebruik) et voila.
 
APC spray ik op dash en neem ik af met een MF doek (gewoon een goedkope MF nemen), de PB NL breng ik op met eveneens de goedkoopste applicator pad, verder zou ik een Meg's side lock detailbrush gebruiken voor het dashboard en gewoon een borstel met harde haren voor de bekleding (doe er wel een doek om heen).
 
remonrace zei:
APC spray ik op dash en neem ik af met een MF doek (gewoon een goedkope MF nemen), de PB NL breng ik op met eveneens de goedkoopste applicator pad, verder zou ik een Meg's side lock detailbrush gebruiken voor het dashboard en gewoon een borstel met harde haren voor de bekleding (doe er wel een doek om heen).
Domme vraag: waarom een doek om de haren heen?

Heb mn bestelling inmiddels geplaatst.

1 Gold Class All-Surface Interior Brush
1 100618 All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1 100075 NXT Generation Tech Protect - 710 ml
1 100702 Gold Class Emmer € 12,00 (kwam nog een emmertje tekort)
1 101340 Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling
1 100083 Gold Class Trim Detailer - 285ml

Denk dat ik zo wel weer even voort kan :), kan nu al niet wachten om het pakketje morgen in ontvangst te nemen :D
 
als je geen doek om die haren doet heb je kans dat er allemaal teddyberen in je auto zitten, heb ik gehoord hier:D
 
Die borstel van carclean is zo zacht dat ik die gewoon zonder doek ertussen op mijn bekleding gebruik. Die van Meguiars is geloof ik wel harder dus daar zou ik het wel doen ;)
 
Die doek tussen de borstel.. moet dat een dikke zijn (soort van badhanddoek) of is een keukenhanddoek al voldoende? K'weet niet wat de meeste hier gebruiken.. :weetniet

Vince
 
Ik zou niet té dik doen want dan heeft die borstel volgens mij geen zin. Je moet gewoon iets hebben zodat die "harde" haren je bekleding niet beschadigen. Ik gebruik meestal een witte badhandoek dan kan ik ook gelijk zien hoeveel vuil eraf komt :)