Simon de eigenaar van de Honda Civic is gistermiddag (zaterdag) gekomen. Na wat gedronken te hebben zijn wij alvast begonnen met de voorbereidingen. We zijn bij de plaatselijke washbox de auto's gaan afspuiten met een flinke dosis zeep. Hierna hebben we de auto gewassen en gedroogd....
Maar vandaag was het dan zover! Kon er bijna niet van slapen ,^^
Om 9 uur de wekker gezet. Snel wat gegeten en boterhammen gesmeerd om mee te nemen naar onze poetslocatie, een loods in een dorpje 3 km verderop.
De poetsspullen:
De auto's bij aankomst. Nog niet gewassen (ja de dag ervoor)
We moesten het helaas doen met een groot afdak, aangezien er een carnavalswagen in de loods staat en we daar niet bij pasten. Jammer maar we stonden in ieder geval droog (niet dat het geregend heeft). haha
Tigra
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Civic
Het wassen is begonnen. 2 emmersysteem met Meg Goldclass shampoo en washmitt
Drogen met PB towel
Tigra in het sop
Auto's onder het afdak. Het past, al was het wel even manoeuvreren met de Tigra...
Nu beide begonnen met kleien. Meg klei en quick detailler spray. De civic is wel eens gekleid, de tigra nog nooit. Dit kwam er van de motorkap van de tigra af, nogmaals de eerste keer dat ie gekleid is!
Simon bezig met kleien van zijn kofferbak klep. Van zijn motorkap kwam bijna niks af.
Zijn kofferbak voelde enorm ruw aan en we verwachtte dat er veel "troep" vanaf zou komen. Maar dat het zo veel zou zijn! Dit is van het stukje wat je op de vorige foto ziet waar de quick detailler op is gesprayed.
Ik bezig met kleien van mijn dak...
En dit kwam er vanaf: wederom bjina niks! Hierna ben ik op mijn tigra "testspots" gaan doen op verschillende panelen om niet nog meer tijd onnodig kwijt te zijn aan het kleien aangezien er niks vanaf komt. Op de achterbumper zat wat vervuiling maar dat was minimaal.
De tigra klaar na het kleien
Simon is nog even bezig, hij had net iets meer vervuiling in zijn lak.
De tigra afgeplakt met 3m tape (19mm en 39mm) ging toch wel aardig wat meters tape op zitten. Vanaf hier gingen Simon en Pascal (tigra eigenaar) een ander stappenplan doorlopen....
Pascal begint met DAP'en, Mezzo op oranje en Finale op wit. Na deze stappen bleek dat de lak er al goed uitzag en is er gekozen om de zwarte pad te gebruiken voor de glaze (blackhole van PB)
Simon doorloopt de stappen van Meguiar's (deep crystal). Als eerste de cleaner, daarna de polish (dus een glaze). Hier een foto na de cleaner...
en nog een
Hier een foto genomen na Finale op wit. Dit is een reflectie in mijn rechter portier. Vond het er zo netjes uitzien dat ik niet nog een keer gefinished heb met zwart maar door ben gegaan met blackhole.
Nog een foto...
Simon ook even met de DAP in de weer
Reflectie van de bomen in het dak van de tigra
Simon bezig met de laatste dingetjes: de velgen
Na het poetsen van de velgen
nog een (let al op de reflectie van de rode sprayfles in de lak)
Na de velgen waren de trims aan de beurt. Met de trimrestorer van PB is een goede 50/50 te zien.
Resultaat na de blackhole. Behoorlijk nette refelctie, al zeg ik het zelf.
Shine!!!
...
Pascal ook bezig met de trims.
Na het poetsen zijn we naar een andere locatie gereden om daar wat mooie "after" picca's te schieten.
Uiteindelijk waren we om 18u weer thuis. Flink tempo gehad en maar een half uurtje pauze tussendoor om onze boterhammetjes op te eten en een kop koffie te drinken.
Zeer geslaagde dag en we zijn beide blij met het resultaat!