• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duo detail: Honda Civic en Opel Tigra

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Dag mensen, afgelopen week heb ik een DAP gekocht met de nodige toebehoren. Samen met een vriend die een zilveren Civic heeft gaan wij komende zondag aan de slag (heb zelf een zwarte Tigra).

Foto van vorig jaar zomer:

img4338ng.webp

Maar aangezien een dag enorm kort kan zijn, ben ik vandaag alvast een beginnetje gaan maken. Simon (vriend) doet dat morgen.

Vandaag heb ik de binnenkant aangepakt. Voor het eerst heb ik mijzelf aan de motorruimte gewaagd. Veel APC (PB), veel Trim restorer (PB) en veel gepiel (Pascal).

Spullen:

img5160d.webp

Voor:

img5161g.webp

img5163n.webp

img5164d.webp

img5167zh.webp

Na:

img5172o.webp

img5179.webp

img5180d.webp

img5181j.webp

Ik vond het lastig, en het resultaat is nog niet optimaal, maar ben hier al tevreden mee. Heb hierna ook nog maar de auto van buiten gewassen aangezien het zo'n lekker weer was, en het mn hobby is....

Resultaat:

img5190l.webp

Prima begin, het verschil is toch duidelijk zichtbaar.
Het heeft ook zijn voordelen als je de volgende keer nog een stapje hoger kan.
Gewoon de tijd er voor nemen, haasten werkt in het algemeen niet in je voordeel.

Hans

Ziet er goed uit Pascal!
Ik vrees dat ik morgen toch niet zoveel tijd heb... maar we zullen zien! Ik zie iig dat jij me kan helpen met de motorruimte zondag:lol

Klein vraagje: sinds wanneer mis ik jou Opel logo?

Ziet er goed uit! Ik durf nog steeds niet onder de kap te kwengelen met water. Heb het wel schoongemaakt, maar gewoon met wat oude doeken.

Ga zo door!

bedankt RedCat, wat je zegt: hier heb ik weer veel van geleerd en de volgende keer wordt het weer net iets mooier

Siemoo, ik heb jou gemaild en daarin staat een link naar een ander Topic van CC. Logo is afgebroken en er zit een flinke plek met krassen op die plaats. Voetbal...

Paulus, zo heel moeilijk was het niet. Sprayflessen met APC verdund en dan gewoon sprayen en poetsen met oude doeken (mijn Dodo Fantastic Fur's ga ik er niet voor gebruiken :P)

Knap gedaan en een heel mooi resultaat:cool
Een motor ruimte mag wel wat hebben en zolang je geen volle straal gebruikt,kan je wel veel wegspoelen:ja

ja toch.. als je door 'n plas water rijdt, wordt ook alles nat...

maaruh netjes hoor.. nette tigra ook! velgen staan er leuk onder. blijft toch altijd afbreuk van 'n mooie auto, zo'n klein 1-tje op het kenteken. weet niet waarom, maar toch.....

Ik zeg altijd maar zo:
- wat wil je behalen qua einddoel
- is je einddoel überhaupt te behalen ( qua kennis / ervaring / staat van object ( om eventueel je 1e punt wellicht te herzien ))
- ben je zelf tevreden over het resultaat
- wat heb je er van geleerd
- kan je de eventuele aandachtspunten zelf meenemen voor de volgende keer

Als ik even inschat en teruglees dan is je grootste struikelblok gewoon de tijd geweest, en ik ben er van overtuigd dat de volgende keer je 100% zeker een stapje verder komt !
Ik vind dat je al een geweldig resultaat hebt behaald ( owkee meer is mogelijk, maar fuck it .... je 1 keer / tijd .... gaat goedkomen ! ! )

Tipje van flipje:
* schrijf de punten op waar je de volgende keer extra op wilt letten ( voor je weet vergeet je per ongeluk iets ( zoals ik wel eens ))
* iets meer met een kwastje werken, bv APC op de accubak-geval en dan borstelen + daarna trim restorer + kwastje ..... je komt dan net iets verder

hele goeie tips MK-us

@Cyruzzz

ziet goed uit! je kunt in ieder geval zien dat je het met veel plezier doet! erg leuk!

@ iedereen

als je echt bang bent om onder de motorkap te sproeien,
pak dan de "kwetsbare" onderdelen in met alluminium folie.
maar het kan geen kwaad! en anders rij je zeker ook niet in de regen?

Inderdaad goede tips van mk-us...ga ze zelf ook trachten toe te passen :-)^

@ Cyruzz mooi resultaat en mooie wagen. :ja

Simon de eigenaar van de Honda Civic is gistermiddag (zaterdag) gekomen. Na wat gedronken te hebben zijn wij alvast begonnen met de voorbereidingen. We zijn bij de plaatselijke washbox de auto's gaan afspuiten met een flinke dosis zeep. Hierna hebben we de auto gewassen en gedroogd....

Maar vandaag was het dan zover! Kon er bijna niet van slapen ,^^

Om 9 uur de wekker gezet. Snel wat gegeten en boterhammen gesmeerd om mee te nemen naar onze poetslocatie, een loods in een dorpje 3 km verderop.

De poetsspullen:
img5219j.webp

De auto's bij aankomst. Nog niet gewassen (ja de dag ervoor)
img5220qs.webp

We moesten het helaas doen met een groot afdak, aangezien er een carnavalswagen in de loods staat en we daar niet bij pasten. Jammer maar we stonden in ieder geval droog (niet dat het geregend heeft). haha
img5221hd.webp

Tigra
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Civic
img5227r.webp

Het wassen is begonnen. 2 emmersysteem met Meg Goldclass shampoo en washmitt
img5229a.webp

Drogen met PB towel
img5230v.webp

Tigra in het sop
img5232a.webp

Auto's onder het afdak. Het past, al was het wel even manoeuvreren met de Tigra...
img5234u.webp

Nu beide begonnen met kleien. Meg klei en quick detailler spray. De civic is wel eens gekleid, de tigra nog nooit. Dit kwam er van de motorkap van de tigra af, nogmaals de eerste keer dat ie gekleid is!
img5235h.webp

Simon bezig met kleien van zijn kofferbak klep. Van zijn motorkap kwam bijna niks af.
img5236zr.webp

Zijn kofferbak voelde enorm ruw aan en we verwachtte dat er veel "troep" vanaf zou komen. Maar dat het zo veel zou zijn! Dit is van het stukje wat je op de vorige foto ziet waar de quick detailler op is gesprayed.
img5237q.webp

Ik bezig met kleien van mijn dak...
img5239y.webp

En dit kwam er vanaf: wederom bjina niks! Hierna ben ik op mijn tigra "testspots" gaan doen op verschillende panelen om niet nog meer tijd onnodig kwijt te zijn aan het kleien aangezien er niks vanaf komt. Op de achterbumper zat wat vervuiling maar dat was minimaal.
img5238vb.webp

De tigra klaar na het kleien
img5240w.webp

Simon is nog even bezig, hij had net iets meer vervuiling in zijn lak.

De tigra afgeplakt met 3m tape (19mm en 39mm) ging toch wel aardig wat meters tape op zitten. Vanaf hier gingen Simon en Pascal (tigra eigenaar) een ander stappenplan doorlopen....
img5244ir.webp

Pascal begint met DAP'en, Mezzo op oranje en Finale op wit. Na deze stappen bleek dat de lak er al goed uitzag en is er gekozen om de zwarte pad te gebruiken voor de glaze (blackhole van PB)
img5252x.webp

Simon doorloopt de stappen van Meguiar's (deep crystal). Als eerste de cleaner, daarna de polish (dus een glaze). Hier een foto na de cleaner...

en nog een
img5262.webp

Hier een foto genomen na Finale op wit. Dit is een reflectie in mijn rechter portier. Vond het er zo netjes uitzien dat ik niet nog een keer gefinished heb met zwart maar door ben gegaan met blackhole.
img5263k.webp

Nog een foto...
img5270zv.webp

Simon ook even met de DAP in de weer
img5271q.webp

Reflectie van de bomen in het dak van de tigra
img5272o.webp

Simon bezig met de laatste dingetjes: de velgen
img5273r.webp

Na het poetsen van de velgen
img5274c.webp

nog een (let al op de reflectie van de rode sprayfles in de lak)
img5281l.webp

Na de velgen waren de trims aan de beurt. Met de trimrestorer van PB is een goede 50/50 te zien.
img5292c.webp

Resultaat na de blackhole. Behoorlijk nette refelctie, al zeg ik het zelf.
img5293a.webp

Shine!!!
img5295j.webp

...
img5297h.webp

Pascal ook bezig met de trims.
img5304g.webp

Na het poetsen zijn we naar een andere locatie gereden om daar wat mooie "after" picca's te schieten.

img5312nw.webp

img5318q.webp

img5322x.webp

img5329q.webp

img5349c.webp

img5362cz.webp

Uiteindelijk waren we om 18u weer thuis. Flink tempo gehad en maar een half uurtje pauze tussendoor om onze boterhammetjes op te eten en een kop koffie te drinken.

Zeer geslaagde dag en we zijn beide blij met het resultaat!

Ohja! :P helemaal vergeten te posten...

Simon heeft 2 lagen Meg NXT 2.0 Wax aangebracht en ik (vanwege tijdsnood) 1 laag NXT 2.0....

Hee Pascal! Mooie samenvatting van een erg leuke dag!
Ik denk dat ik de komende dagen nog veel van de gladde lak ga voelen:lol