• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Honda Civic 2007 - 1 grote swirl

Rikky

Detailing chief
28 apr 2010
141
85
34
Boxmeer
Nu zo'n 2 weken in ons bezit, voornamelijk voor mijn vriendin, een 2.2 diesel Honda Civic.
Gekocht van een toch wel liefhebber die erg zuinig was op zijn auto, die alleen niet wist hoe hij moest omgaan met de lak. Gehele auto was 1 grote swirl. Met rondom toch wel hier en daar een lading aan krassen.

Mooie siwrls!
full?d=1501480245.jpg

full?d=1501480245.jpg

full?d=1501480245.jpg


Na wat testen, kwamen we uit op
Monello Yellow - PB 2,5
Monello Orange - PB 2
Monello Black - Monello Finale
afgetopt met PB - Red
full?d=1501480245.jpg


Kwam nog een flinke kras tegen
full?d=1501480245.jpg

Iets wat liefde gegeven en er gelukkig helemaal uit kunnen krijgen
full?d=1501480245.jpg


Reflectie, toch wel aardig tevreden
full?d=1501480245.jpg

full?d=1501480245.jpg


Daarna nog even de kunststof delen behandeld, aangezien het ABS is heb ik deze eerst opgehaald door ze te verwarmen, hierdoor krijgen ze de oorspronkelijke kleur terug. Hierna heb ik ze behandeld met Meguiairs - Natural shine (man wat ruikt dat spul lekker)
full?d=1501480245.jpg

Even goed zitten voor de foto :p
full?d=1501480343.jpg

Interieur delen ook aangepakt (deze moeten nog behandeld worden met Meg's)
full?d=1501480343.jpg

full?d=1501480343.jpg


Eenmaal klaar
full?d=1501480343.jpg

full?d=1501480343.jpg

full?d=1501480343.jpg


Interieur moeten we nog volledig aanpakken, maar start is gemaakt.
 
Mooi gewerkt! Hij heeft zijn kleur weer terug en is verlost van alle swirls.
Die krassen op de binnenzijde van de deur (kaartenbak) zijn behoorlijk hardnekkig, weet ik uit eigen ervaring... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Rikky
Mooi gewerkt! Hij heeft zijn kleur weer terug en is verlost van alle swirls.
Die krassen op de binnenzijde van de deur (kaartenbak) zijn behoorlijk hardnekkig, weet ik uit eigen ervaring... ;)

Ja klopt, toch ging het vrij aardig om ze even eerst te verwarmen, zodat het toch redelijk wat "terug" vormde, ze zijn nu voor 90% weg. Wil deze week er nog even naar kijken wat er nog meer aan kunnen herstellen. Maar dan ook meteen even het hele interieur aanpakken.
 
Goed gedaan. Leuke auto met een mooie kleur.
Deze auto's zijn van binnen trouwens verrassend ruim.
Goede zitpositie zowel voor als achterin en ook nog grote kofferbak.

Dat was inderdaad ook de reden van aanschaf, zo bizar ruim ze zijn, de magic seats zijn dan ook echt briljant.
 
Planning nu voor de auto, maar zal hier tzt wel een "De Projecten" plaatsen (of misschien kan dit topic verplaatst worden)

* Velgen keer goede opfris beurt geven, hebben hier en daar wat borduur schade
* Koplampen polijsten
* Interieur opfrissen
* Deukjes laten verwijderen
* En eens kijken wat we gaan doen met al het steenslag, want daar zit hij helaas wel erg vol mee..
 
Erg mooi opgeknapt ja!! Ook interessant wat betreft die heatgun icm plastic. Betekent dat het interieur dan ook van ABS is?