• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duurtest : Dodo Juice SN 2.0 vs Wolfgang Fuzion Estate - Update6

Update3: 20 juni, Primeur » gewassen met Dodo Juice Supernatural shampoo na 1600KM

Vandaag met Nicknameless, Stimpy68 en Dibbuz naar de wasbox gereden. Daar heeft de C5 weer een wasbeurtje gekregen, na twee weken en 1600KM gereden te hebben was de lak behoorlijk zanderig en vuil. Het zand kon je in de beading druppeltjes zien zitten op de lak. Afgelopen week vanuit het hoofdkantoor van Dodo Juice een sample ontvangen van de nieuwe Supernatural shampoo. Deze shampoo is gebaseerd op en te vergelijken met de bestaande Born to be Mild shampoo. Het verschil is dat de SN bijna twee keer zo geconcentreerd is en GEEN geur of kleur heeft, maar wel weer als extra toevoeging anti statische en enhanced sheeting eigenschappen!

De nieuwe Supernatural shampoo heeft een mengverhouding van 1 op 1500. Ik heb een grit guard emmer gebruikt waar ongeveer 18 liter aan water in gegaan is met 14ML shampoo (speciaal voor Dibbuz). Bij het vullen van de emmer viel meteen al iets op, SCHUIM... Bubbels.. ik was zeer verbaasd hoe snel en hoeveel deze shampoo schuimde. Bij mijn ervaring was het duidelijk meer dan met de Born to be Mild of Sour Power. Ik kon de deksel niet meer op de emmer doen zonder dat al het schuim er uit spoot :D

Tijdens het wassen was het schuim goed aanwezig en kon je duidelijk voelen dat de washmit/cobra spons lekker glad er over heen ging. Het jammere is wel dat er geen geur aanwezig is, tijdens het wassen is het wel fijn als je een lekkere geur om je heen hebt. Je kon ook zien dat de shampoo niet 1 2 3 van de lak afgleed en klaar.. er was wel duidelijk een iets dikker laagje dat achterbleef op de lak. In vergelijking tot de Born to be Mild is mijn ervaring dat ze erg op elkaar lijken, de Supernatural shampoo schuimt wel iets meer en sheeting leek inderaad wel meer aanwezig te zijn dan bij de vorige wasbeurt.

Terug naar de waxtest:
De topwaxen zitten inmiddels al weer 4000KM op de auto. Tijdens het voorspeolen waren beide waxen nog zeer duidelijk aanwezig, de beading en en sheeting was zeer strak aan beide kanten ondanks de vervuiling.
Bij het wassen met de SN shampoo en de T-bone was er voor mij geen verschil te voelen of te zien. Beide delen waren gladjes en het vuil ging er aan beide kanten vlotjes vanaf.

Bij het afspoelen hebben Dibbuz en ik een duidelijk verschil waargenomen, de kant met de Fuzion wax had echt een geweldige sheeting! De sheeting aan de Fuzion kant verliep wel is waar een stukje langzamer dan de SN kant maar er bleven uiteindelijk minder druppels achter.
De SN ook een super sheeting maar daar bleven er iets meer druppels in prachtige beading vorm achter op de motorkap. Het water loopt aan de SN zijde wel mooier weg dan aan de Fuzion zijde. Ik vond de SN het water mooi weg sheeten dan de Fuzion!!

Tot nog toe dus nog gesteeds geen verschil qua kleur of glans aan beide kanten. Ook kan ik nog geen verschil in werking zien tussen de waxen, beide zijn nog perfect aanwezig en hebben nog alle eigenschappen zoals bij dag 1.

Tot bij de volgende update :-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update4: 27 juni, gewassen na 750KM

Vandaag gewoon een reguliere snelle wasbeurt met een restje (14ML) Dodo Supernatural shampoo. De waxen zijn beide nog perfect aanwezig, te controleren aan de hand van de heftige beading en sheeting effecten. Tijdens het afspoelen van de vuile motorkap vloog het vuil er gewoon af en kwamen er mooie beading druppels te voor schijn!

Tot nu dus nog geen gekke dingen.. beide kanten zijn nog steeds gelijk qua beading, sheeting, glans en gladheid!

Wel heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de eigenschappen van de Supernatural shampoo vast te leggen op video. Dit was ik de vorige keer vergeten te doen. Tijdens het afspoelen van de lak na het wassen met de shampoo is het enhanced sheeting effect t.o.v. BTBM goed te merken!

Sheeting met BTBM shampoo (oude video welke ik eerder in dit topic gepost heb):

Sheeting met SN shampoo:

Bij het wassen met de BTBM heeft de Fuzion al een goede sheeting, de Supernatural 2.0 wax laat een mooie beading zien. Als we dan het tweede filmpje kijken dan zie je dat de Fuzion mooi sheet en de Supernatural zijde nu ook.

Tot over twee weken:)^
 
Update5: 26 juli, gewassen na 2700KM

Na een maand de auto niet gewassen te hebben ben ik donderdag terug gekomen van een vakantie in Kreta :grinning:. Uiteraard regende het hier in NL hevig dus kon ik meteen de beading op het vliegveld bekijken rofl

De laklaag was behoorlijk vervuild, veel stof en zand hadden een laagje gevormd op de lak. Beading aan de Fuzion kant was iets minder heftig door al het vuil dan aan de SuperNatural kant. De SN had mooiere ronde druppels en de Fuzion had wat grotere platgeslagen druppels!

Je kon wel erg duidelijk het verschil zien tussen de zijflanken aan beide zijden en de motorkap. De laatste had duidelijk meer vuil dan de zijflanken. Daardoor was de beading ook veel beter op de zijflanken. Ook hier vond ik de SN een mooiere beading hebben dan de Fuzion zijde.

Tijdens het wassen was het vuil gewoon prima te verwijderen. Inmiddels voel ik al iets lichte vervuiling op de lak die ik er niet af krijg zonder te gaan bonnen met de T-Bone. Na het afdrogen was de lak over het algemeen aan beide zijkant prima glad.

Dat was er weer voorlopig.. De conclusie voor nu is dat de Fuzion bij een maand lang wassen aan vuil een mindere beading vertoonde dan de SuperNatural. Beide kanten glimmen en glanzen nog even hard, ik zie op de scheidingslijn namelijk geen verschil.
 
Vliegvelden (hier schiphol op ca 800M van mijn werk) zijn een killer voor je beading en wax ik spreek uit ervaring.

goed om te horen dat beide waxen die op mijn verlanglijstje staan het er goed van afbrengen.

ik volg je test met arendsogen
 
Ik ga zo weer een rondje europa doen met de waxen op de motorkap.. volgens mij zal dat wel een goede stresstest zijn ;). Ben weer 4 weken onderweg dan.
 
Update6: 2 september, gewassen na 6129KM

Inmiddels ben ik weer terug van een vakantie trip van ruim 4 weken door Duitsland, Oostenrijk en Slowakije. Voordat ik op vakantie ging heb ik de wagen nog even goed gewassen.. het is namelijk wel zo prettig als je langere ritten dan normaal maakt. Het wassen heb ik vooraf gedaan met Dodo Juice Sour Power.. voor de extra glans ;).

Start van de vakantie
Vervolgens ben ik vertrokken richting Duitsland.. en daar bij aankomst begon het een partij te gieten. Vervolgens meteen maar even beadingshots gemaakt. De motorkap was inmiddels al goed geknuffeld door vliegen na ongeveer 280KM rijden.

Einde van de vakantie
Tijdens de vakantie heb ik de wagen niet kunnen wassen waardoor de wagen echt goed smerig is geworden}:)w ! Paar dagen lichte regen gehad.. waardoor het vuil lekker over de auto heen loopt om vervolgens goed te bakken in de zon @ 30+ graden.

Na ongeveer 5800KM gereden te hebben, heb ik nog wat foto's gemaakt op een vroege ochtend toen het geregend had. Dit was de laatste camping.. en weer richting huisje toe..:)_[]


Tot slot..

Product verwerking
De Fuzion wint het hier van de SN. Het aanbrengen gaat super gemakkelijk en zo ook weer het afnemen. Hierdoor ben je in staat om de waxlaag in een nog korter tijdsbestek aan te brengen. De SN neemt iets meer tijd mede door de korellige carnauba structuur, de wax moet iets smelten door wrijving en dan gaat het als een trein. Na wrijven doe ik sowieso bij elke wax wel, maar bij de SN is het zeker aan te raden vanwege het zweet effect.

Beading
Beide hebben een strakke beading. De Fuzion heeft een systematisch neergelegde beading en de SN een iets speelse vorm met grote en kleine beads tussen door. Naarmate de waxlaag ouder wordt merk je dat het verschil tussen de twee minder wordt en meer op elkaar gaat lijken. Alsnog met een dik pak vuil blijft de beading aanwezig maar uiteraard minder mooi dan wanneer de lak nog squeeky clean is.

Sheeting
De Fuzion steekt hier met kop en schouders boven uit, deze wax heeft de eigenschap om bij lage druk goed te sheeten. De SN blijft dan stug door gaan met mooie beads te maken:grinning:. Zodra je een shampoo met "enhanced sheeting abilities" gebruikt (bijv. SN shampoo) dan zal de SN ook gaan sheeten. Dan sheet de SN opeens beter dan de Fuzion kant.

Glans
Hier kan ik niet zoveel over zeggen, in mijn ogen is er na het aanbrengen van de waxen geen verschil in glans of gladheid. Dit kan ik ook niet waarnemen naarmate de waxlagen ouder zijn geworden. Zoals vaker gezegd wordt is dat de waxlagen bij een goede voorbereiding een minimale extra toevoegen aan de hoeveelheid glans.

Mate van bescherming en gladheid
De mate van bescherming gezien de beading ook in orde. Nu de waxlagen wat ouder zijn kun je merken dat de oppervlakte al iets van vervuiling heeft opgepakt. Tijdens het wassen is de SN kant iets gladder dan de Fuzion kant. Beide waxen zijn in staat om de vervuiling snel los te laten bij het wassen, hier heb ik geen verschil bij gemerkt. Zowel zand als vliegenlijkjes zijn gemakkelijk af te spoelen.


Tot dus ver kan ik zeggen dat beide waxen goede resultaten hebben neergezet. Een echte keuze kan ik niet maken, de Fuzion trekt mij aan vanwege de gemakkelijke verwerking en de SN weer vanwege de speelse beading! Zoals vaker gezegd op het forum.. kies een wax waar je je goed bij voelt :heart_eyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator: