Update3: 20 juni, Primeur » gewassen met Dodo Juice Supernatural shampoo na 1600KM
Vandaag met Nicknameless, Stimpy68 en Dibbuz naar de wasbox gereden. Daar heeft de C5 weer een wasbeurtje gekregen, na twee weken en 1600KM gereden te hebben was de lak behoorlijk zanderig en vuil. Het zand kon je in de beading druppeltjes zien zitten op de lak. Afgelopen week vanuit het hoofdkantoor van Dodo Juice een sample ontvangen van de nieuwe Supernatural shampoo. Deze shampoo is gebaseerd op en te vergelijken met de bestaande Born to be Mild shampoo. Het verschil is dat de SN bijna twee keer zo geconcentreerd is en GEEN geur of kleur heeft, maar wel weer als extra toevoeging anti statische en enhanced sheeting eigenschappen!
De nieuwe Supernatural shampoo heeft een mengverhouding van 1 op 1500. Ik heb een grit guard emmer gebruikt waar ongeveer 18 liter aan water in gegaan is met 14ML shampoo (speciaal voor Dibbuz). Bij het vullen van de emmer viel meteen al iets op, SCHUIM... Bubbels.. ik was zeer verbaasd hoe snel en hoeveel deze shampoo schuimde. Bij mijn ervaring was het duidelijk meer dan met de Born to be Mild of Sour Power. Ik kon de deksel niet meer op de emmer doen zonder dat al het schuim er uit spoot
Tijdens het wassen was het schuim goed aanwezig en kon je duidelijk voelen dat de washmit/cobra spons lekker glad er over heen ging. Het jammere is wel dat er geen geur aanwezig is, tijdens het wassen is het wel fijn als je een lekkere geur om je heen hebt. Je kon ook zien dat de shampoo niet 1 2 3 van de lak afgleed en klaar.. er was wel duidelijk een iets dikker laagje dat achterbleef op de lak. In vergelijking tot de Born to be Mild is mijn ervaring dat ze erg op elkaar lijken, de Supernatural shampoo schuimt wel iets meer en sheeting leek inderaad wel meer aanwezig te zijn dan bij de vorige wasbeurt.
Terug naar de waxtest:
De topwaxen zitten inmiddels al weer 4000KM op de auto. Tijdens het voorspeolen waren beide waxen nog zeer duidelijk aanwezig, de beading en en sheeting was zeer strak aan beide kanten ondanks de vervuiling.
Bij het wassen met de SN shampoo en de T-bone was er voor mij geen verschil te voelen of te zien. Beide delen waren gladjes en het vuil ging er aan beide kanten vlotjes vanaf.
Bij het afspoelen hebben Dibbuz en ik een duidelijk verschil waargenomen, de kant met de Fuzion wax had echt een geweldige sheeting! De sheeting aan de Fuzion kant verliep wel is waar een stukje langzamer dan de SN kant maar er bleven uiteindelijk minder druppels achter.
De SN ook een super sheeting maar daar bleven er iets meer druppels in prachtige beading vorm achter op de motorkap. Het water loopt aan de SN zijde wel mooier weg dan aan de Fuzion zijde. Ik vond de SN het water mooi weg sheeten dan de Fuzion!!
Tot nog toe dus nog gesteeds geen verschil qua kleur of glans aan beide kanten. Ook kan ik nog geen verschil in werking zien tussen de waxen, beide zijn nog perfect aanwezig en hebben nog alle eigenschappen zoals bij dag 1.
Tot bij de volgende update :-b
Laatst bewerkt door een moderator: