• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

E36 krassen

ad3m

Detailing addict
10 aug 2012
15
60
Dag heren en dames..

Ik heb een e36 die bij een maat gestald was. Echter brak er bij de buren brand uit en zat mijn vers gespoten e36 onder de viezigheid (teer?)
Er zat een dikke plak laag op.. met wassen kreeg ik het niet weg dus ben begonnen met schrapen. Na alles geschraapt te hebben deed ik een flinke laag industriële reiniger eroverheen en weg was alle teer.

Echter zit ik nu met een auto vol met krassen. Ik heb zelf geprobeerd om met menzerna 400 en meguiars m105 te polijsten op een wollen pad en blauwe rupes coarse pad maar ik krijg de krassen niet helemaal weg.


Voor
IMG_7189.JPG



Heb vooraf ook nog de rupes sanding disc 2000 grift geprobeerd en dit is het resultaat.

IMG_7192.JPG


Ik hoor graag welke combinaties ik het beste kan proberen om alles weg te krijgen. De krassen zijn niet diep, mn nagel blijft er niet in hangen.
De motorkap moet opnieuw gespoten worden omdat er wat op gevallen is dus kan met een gerust hart een hoop proberen.

De auto zit nu bij mij op de zaak in Goes, als er iemand in de buurt is die er eventueel naar zou willen kijken.. heel graag!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Oef, wat een geweld op de motorkap. :p

Dus je stappen waren;
1) Wetsanden met p2000
2) Grof polijsten met compound + wol. (Ik neem aan met een excentrische machine)

Aangezien de motorkap nu een test-kap is, zou ik zelf simpelweg de grove combi herhalen. Dit heeft je blijkbaar al veel opgeleverd. (Of een grove foam-combi)

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoeveel lak je nu al verwijderd hebt, dus misschien kan je de lakdikte meten en zo een kleine indicatie hebben van hoeveel er nog over is. De lak van mijn E36 uit 98' is ooit eens gemeten;

vector-diktes-jpg.jpg


Zoals je kan zien was de motorkap overgespoten, maar de rest leek in de originele lak te staan.
 
Zonde! Ik vind een Scholl zwart/witte Sandwich spiderpad icm S3 erg effectief. Wellicht is in dit geval S2 ook wel nodig hebt maar dat zul je met een testspot moeten uitvinden. Persoonlijk vind ik S3 wel fijner werken dan S2 .
 
Ik denk dat ik eerst een stuk beter beeld van de lak zou willen hebben na het wetsanden.
Ik zou eerst na de 2000 grit erna zowiezo met 3000 grit verder gaan.
Waarom tig keer met een grove combo staan harken,
En onnodig enorm veel warmte ontwikkelen in de lak.
 
Een grove foam-combi zoals Scholl Concepts - S3 en een foampad zoals Monello - Geel kan al p1500 schuurkrassen verwijderen. ;) Waarom dan met p3000 gaan schuren en het risico lopen teveel en/of te snel clear coat te verwijderen?

Als je ziet wat er al behaalt is, dan zou ik de laatste beetjes voorzichtig aanpakken door simpelweg te herhalen met wat al resultaat gaf.

Als de resterende defecten al meerdere malen met een grove combi aangepakt zijn en er was weinig verschil te bespeuren, dan zou je kunnen overwegen om deze nogmaals te wetsanden. (Nogmaals, omdat het een test-kap is) Je kan zo de grenzen opzoeken, misschien zelfs wat proberen te orangepeelen, etc. :p
 
Als je ziet wat er al behaalt is, dan zou ik de laatste beetjes voorzichtig aanpakken door simpelweg te herhalen met wat al resultaat gaf.

Ditte.
Menzerna 400 is prima spul in combinatie met een gele Monello pad. Als je met grovere middelen gaat werken heb je grotere kans dat je in je onervarenheid net een stap te ver gaat.
Gewoon rustig aan doen met kleine stapjes is meest het beste. :)
 
Een grove foam-combi zoals Scholl Concepts - S3 en een foampad zoals Monello - Geel kan al p1500 schuurkrassen verwijderen. ;) Waarom dan met p3000 gaan schuren en het risico lopen teveel en/of te snel clear coat te verwijderen?

Als je ziet wat er al behaalt is, dan zou ik de laatste beetjes voorzichtig aanpakken door simpelweg te herhalen met wat al resultaat gaf.

Als de resterende defecten al meerdere malen met een grove combi aangepakt zijn en er was weinig verschil te bespeuren, dan zou je kunnen overwegen om deze nogmaals te wetsanden. (Nogmaals, omdat het een test-kap is) Je kan zo de grenzen opzoeken, misschien zelfs wat proberen te orangepeelen, etc. :p
Ik dacht altijd dat je met wetsanden bv met grit 1500 begint, en dan afschalen naar 2000-2500-3000, eventueel nog met 5000 en dan pas gaan polijsten, zo bedoelde ik het.
 
Ik ben zelf niet verzekerd omdat ik de wagen geschorst had.
En de verzekering van die maat doet er alles aan om er onderuit te komen. Ben bang dat ik niets vergoed krijg..

Ik zal het maar ook eens met de Scholl producten proberen. Ben benieuwd hoe dat uit zal pakken.
Hoop niet dat de auto een compleet nieuwe lak hoeft te krijgen. :weary_face:
 
De brand was ontstaan bij de buren van je maat, toch?

Voor zover ik weet: (@Jeroen)

* Buren hebben misschien een brandverzekering, maar hun verzekering neemt niet altijd de schade aan derden mee.
* Jij (of je maat) heeft een verzekering welke dan aangesproken wordt en zij verhalen bij de tegenpartij.
...
* Buren hebben géén (brand)verzekering, dan moeten zij hun AVP aanspreken of uit eigen zak betalen.
* Jij (of je maat) heeft géén verzekering, maar dan kan je de buren wel aansprakelijk stellen.


Anyways... Heb je Scholl Concepts product al in huis of ga je deze aanschaffen? Als je al Menzerna in huis hebt, kan je deze prima blijven gebruiken. ;) De kracht zal zitten in herhalen en niet in een ander merk producten.
 
Klinkt gek, maar brandschade die aan jouw spullen elders is ontstaan, kan je vaak het beste via je eigen verzekering claimen. Nu weet ik niet hoe dat precies met auto's (en al helemaal niet als die geschorst zijn) gaat, maar zo heb ik eens een apparaat ter reparatie bij de dealer gehad, waarbij de dealer volledig afbrandde. Dealer adviseerde eigen verzekering in te schakelen (inboedel in mijn geval).
Verzekeringstussenpersoon beaamde dit verhaal; de dealer kan zijn aansprakelijkheidsverzekering gebruiken, maar die keert dagwaarde uit. In mijn geval keerde mijn inboedelverzekering nieuwwaarde uit.
 
De brand was ontstaan bij de buren van je maat, toch?

Voor zover ik weet: (@Jeroen)

* Buren hebben misschien een brandverzekering, maar hun verzekering neemt niet altijd de schade aan derden mee.
* Jij (of je maat) heeft een verzekering welke dan aangesproken wordt en zij verhalen bij de tegenpartij.
...
* Buren hebben géén (brand)verzekering, dan moeten zij hun AVP aanspreken of uit eigen zak betalen.
* Jij (of je maat) heeft géén verzekering, maar dan kan je de buren wel aansprakelijk stellen.


Anyways... Heb je Scholl Concepts product al in huis of ga je deze aanschaffen? Als je al Menzerna in huis hebt, kan je deze prima blijven gebruiken. ;) De kracht zal zitten in herhalen en niet in een ander merk producten.

De Scholl heb ik niet liggen. Zal het resultaat ook verschil maken tussen apparaten? Ik gebruik een dual action. Als een rotary sneller en een betere resultaat zal geven wil ik die ook wel aanschaffen.
 
Op basis wat ik al lees zou ik persoonlijk deze schade ook afwijzen.

Een voertuig stallen n.a.v. een schorsing brengt altijd risico's met zich mee, heeft jou maat een goede verzekering voor zijn boedel die hij in de 'stalling' opslaat? Is dat antwoord nee? (uit ervaringen weet ik dat mensen vaak een doodgewone inboedelverzekering hebben die dit niet dekt) Daarbij ook, doet hij dit vrijwillig op particuliere basis, of regelt hij dit zakelijk? Er zijn veel vraagtekens,.. Anders zul je altijd je eigen voertuig bij je maat verzekerd moeten houden met alleen WA en bv. BSN (brand storm natuurschade) Pás dan is ook jou eigen voertuig verzekerd tegen brand. Waar die ook staat. Geschorst of niet geschorst.

Of heb jij een overeenkomst ondertekend voor de stalling waarbij in staat dat er ook een verzekering is die de schade dekt die er instaat? Nee? Dan zal een verzekeraar ook niets uitkeren. Er is namelijk niets te weerleggen.

Ook vallen gekentekende voertuigen standaard niet onder een 'inboedelverzekering' die hebben namelijk een verzekeringsplicht (gemotoriseerd voertuig) Ongekentekende voertuigen vallen vaak onder de diefstalgevoelige inboedel wat wel verzekerd is.

Ook is de aansprakelijkheidsverzekering van de tegenpartij niet gedekt, gezien je geen gemotoriseerde voertuigen op deze verzekering kunt verhalen.

Daarbij is er ook al een poging tot herstel gedaan, verzekeringstechnisch onverstandig i.v.m. het mogelijk verhalen van de schade op de tegenpartij. Een verzekeraar kan hierdoor ook al geen oplossing meer bieden.

Als ik jou was, zou ik de moeite er niet meer insteken, alles valt of staat met hoe hij zijn pand en boedel verzekerd heeft, en of jij ook een overeenkomst hebt ondertekend. Anders verlies voor lief nemen, en met je maat een goede oplossing bedenken.
 
als ik alle butsen en beschadigingen in je motorkap zie zeg ik geen moeite doen, kijken of jij bij de sloop een nette kan kopen of deze laten overspuiten


Heel de auto zit onder de krassen. De motorkap gebruik ik om de middelen juiste middelen/combinaties te vinden voordat ik de hele auto aan pak. De motorkap zal opnieuw gespoten moeten worden
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Op basis wat ik al lees zou ik persoonlijk deze schade ook afwijzen.

Een voertuig stallen n.a.v. een schorsing brengt altijd risico's met zich mee, heeft jou maat een goede verzekering voor zijn boedel die hij in de 'stalling' opslaat? Is dat antwoord nee? (uit ervaringen weet ik dat mensen vaak een doodgewone inboedelverzekering hebben die dit niet dekt) Daarbij ook, doet hij dit vrijwillig op particuliere basis, of regelt hij dit zakelijk? Er zijn veel vraagtekens,.. Anders zul je altijd je eigen voertuig bij je maat verzekerd moeten houden met alleen WA en bv. BSN (brand storm natuurschade) Pás dan is ook jou eigen voertuig verzekerd tegen brand. Waar die ook staat. Geschorst of niet geschorst.

Of heb jij een overeenkomst ondertekend voor de stalling waarbij in staat dat er ook een verzekering is die de schade dekt die er instaat? Nee? Dan zal een verzekeraar ook niets uitkeren. Er is namelijk niets te weerleggen.

Ook vallen gekentekende voertuigen standaard niet onder een 'inboedelverzekering' die hebben namelijk een verzekeringsplicht (gemotoriseerd voertuig) Ongekentekende voertuigen vallen vaak onder de diefstalgevoelige inboedel wat wel verzekerd is.

Ook is de aansprakelijkheidsverzekering van de tegenpartij niet verzekerd, gezien je geen gemotoriseerde voertuigen onder deze verzekering kunt verhalen.

Daarbij is er ook al een poging tot herstel gedaan, verzekeringstechnisch onverstandig i.v.m. het mogelijk verhalen van de schade op de tegenpartij. Een verzekeraar kan hierdoor ook al geen oplossing meer bieden.

Als ik jou was, zou ik de moeite er niet meer insteken, alles valt of staat met hoe hij zijn pand en boedel verzekerd heeft, en of jij ook een overeenkomst hebt ondertekend. Anders verlies voor lief nemen, en met je maat een goede oplossing bedenken.
Dit dus.

Ik heb inderdaad geen overeenkomst oid. Het was een vriendendienst tot de auto bij mij op de zaak geplaatst kon worden. Ik acht de kans minimaal/nul dat ik de kosten vergoed krijg. Daarom wil ik er gauw aan beginnen om het te herstellen.. elke keer als ik de auto zo zie doet het me zeer. Want er zat echt veel tijd en geld in.
 
Jeroen hierboven zegt het correct. Het is wel enigszins off-topic maar voor de petrolhead is dit een belangrijk advies.
Een opstalverzekering van een verhuurder van ruimte dekt géén schade aan eigendommen van de huurder.
 
Ik informeer vaak dat ze in zo'n stallingssituatie het beste wel hun voertuig WA verzekerd kunt houden met de BSN dekking er op, dan betaal je nog wel iets verzekering, maar minder dan een ALL-Risk/Full Casco verzekering.

Het blijft tenslotte vaak tientjes werk, en je wegenbelasting hoef je niet te betalen. Voor een jaar is schorsing al een eurootje of 70 denk ik, tel er een paar tientjes wegenbelasting bij op, gedurende 6 maanden. trek dit van elkaar af en heb je uiteindelijk een kleine winst. Geen idee hoe oud de auto is, maar denk al snel een jaar of 20? Afhankelijk van hoe hoog of laag je in je bonus/malus korting zit zou je er in dat opzicht voor kunnen kiezen om hem gewoon verzekerd te houden. Kortom bij een volgende keer er even een rekensommetje op los laten :D Vergeet ook niet dat als je je auto opnieuw weer verzekerd vanuit de schorsing, dat de dan geldende premies op die dag een stuk hoger zouden kunnen zijn, dan het voorgaande jaar.
 
Tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Ik heb de complete auto machinaal gewetsand met 1500 en 3000. Daarna met Menzerna 400 op de rotary, 2500 en 3800 met excentrisch gepolijst.

Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
 

Bijlagen

  • B72D7B8B-E849-4517-929A-02B99F53066A.jpeg
    B72D7B8B-E849-4517-929A-02B99F53066A.jpeg
    214 KB · Weergaven: 112
  • 291A7A0D-9DE0-4E3A-B346-D21730129AF2.jpeg
    291A7A0D-9DE0-4E3A-B346-D21730129AF2.jpeg
    146,9 KB · Weergaven: 92
  • 2D674670-F9B7-419E-B7E0-E8A50DE4D06E.jpeg
    2D674670-F9B7-419E-B7E0-E8A50DE4D06E.jpeg
    43 KB · Weergaven: 93
  • 9DA9DDEE-83D3-4F96-AF42-E0C968D1DAF2.jpeg
    9DA9DDEE-83D3-4F96-AF42-E0C968D1DAF2.jpeg
    41,2 KB · Weergaven: 93
  • 9E75611F-F6B7-4D5D-B92B-41898E4FE5B6.jpeg
    9E75611F-F6B7-4D5D-B92B-41898E4FE5B6.jpeg
    175,6 KB · Weergaven: 94
  • D1637014-6134-427A-8393-A5BF6A482639.jpeg
    D1637014-6134-427A-8393-A5BF6A482639.jpeg
    181,8 KB · Weergaven: 103
  • 6BF52BD6-87F0-476D-B8A5-D59FE5EA2D08.jpeg
    6BF52BD6-87F0-476D-B8A5-D59FE5EA2D08.jpeg
    164,9 KB · Weergaven: 98
  • FD1485DA-1A15-4CBE-869B-CC52369BAF5F.jpeg
    FD1485DA-1A15-4CBE-869B-CC52369BAF5F.jpeg
    150,6 KB · Weergaven: 96
  • 8505569C-8144-4C8A-8937-DF4E537D8A07.jpeg
    8505569C-8144-4C8A-8937-DF4E537D8A07.jpeg
    84,1 KB · Weergaven: 105
  • 9381D376-20F3-4B41-9776-5A62886B0A1C.jpeg
    9381D376-20F3-4B41-9776-5A62886B0A1C.jpeg
    232,1 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt: