Vandaag kwam Bart langs met zijn individual E93 M3. Wat een beest is dat zeg. Het is een ex AG auto en is pas 2 jaar oud maar de staat van de lak was hem al lange tijd een doorn in het oog. De dealer kon of wilde het niet oplossen voor hem en de reactie van de verkoper was "hoort dat dan niet". Bart was een extra optie rijker: Dealer Installed Swirl Option. Het was vanmorgen vroeg en eerst hebben we maar eens wat bijgepraat, want jah het was ondertussen alweer 4 jaar geleden dat wij elkaar gesproken hebben. Na een bakje koffie kwam Cruiser ook weer aangereden om de spullen op te halen en naar de loods te brengen en heeft toen maar meteen wat voor foto's genomen.
Dat valt nog wel mee zo op het eerste zicht wel wat krassen zichtbaar maar niet schokkend maar even wachten tot hij gewassen en geclayed is. Hierna weer vertrokken naar de wasbox aangezien we in de loods geen water hebben. Maar daar komt verandering in, hopelijk volgend jaar.
De Iron-X deed ook zijn werk weer
Er was nog wel enige vorm van sheeting zichtbaar maar veel was het niet de beschermlaag was ver aan het einde van zijn levensduur.
Dan maar eens op weg naar de loods om hem in het volle licht te bekijken. En toen kwamen de schrikreacties
Dan wordt het tijd eens een testspot te maken. Dit was het resultaat rechts met DAP500/ witte CCS pad/ Monello Mezzo, de hologrammen verdwenen meteen maar de diepere krasjes bleven achter dus daar was zwaarder geschut voor nodig. Gekozen is voor de rotary met So1o diamond cutting pad en M105. Ook nog even een klein stukje getest met de Meguiars So1o cream (M86), werkte wel fijn maar ik wil hem eerst verder uit proberen.
Op de voorbumper zat een paar krasjes die Bart ook erg stoorde, deze zijn gewetsand met korrel 2000 veel geduld en 2x met de rotary en M105.
Tussendoor hebben we nog een lekker frietje en broodje frikandel gegeten om weer op krachten te komen. Om hem daarna helemaal af te maken.
En dit is dan Distinction Of Image. De helderheid van de lak is weer helemaal terug en er is niks wat de weerspiegeling nog tegenhoud het beeld is kraakhelder.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
The Belly of the Beast
Nadat het het grote deel van de ochtend toch behoorlijk bewolkt was werden we in de middag toen we klaar waren met een zonnetje verwelkomd buiten
Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende keer
Dat valt nog wel mee zo op het eerste zicht wel wat krassen zichtbaar maar niet schokkend maar even wachten tot hij gewassen en geclayed is. Hierna weer vertrokken naar de wasbox aangezien we in de loods geen water hebben. Maar daar komt verandering in, hopelijk volgend jaar.
De Iron-X deed ook zijn werk weer
Er was nog wel enige vorm van sheeting zichtbaar maar veel was het niet de beschermlaag was ver aan het einde van zijn levensduur.
Dan maar eens op weg naar de loods om hem in het volle licht te bekijken. En toen kwamen de schrikreacties
Dan wordt het tijd eens een testspot te maken. Dit was het resultaat rechts met DAP500/ witte CCS pad/ Monello Mezzo, de hologrammen verdwenen meteen maar de diepere krasjes bleven achter dus daar was zwaarder geschut voor nodig. Gekozen is voor de rotary met So1o diamond cutting pad en M105. Ook nog even een klein stukje getest met de Meguiars So1o cream (M86), werkte wel fijn maar ik wil hem eerst verder uit proberen.
Op de voorbumper zat een paar krasjes die Bart ook erg stoorde, deze zijn gewetsand met korrel 2000 veel geduld en 2x met de rotary en M105.
Tussendoor hebben we nog een lekker frietje en broodje frikandel gegeten om weer op krachten te komen. Om hem daarna helemaal af te maken.
En dit is dan Distinction Of Image. De helderheid van de lak is weer helemaal terug en er is niks wat de weerspiegeling nog tegenhoud het beeld is kraakhelder.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
The Belly of the Beast
Nadat het het grote deel van de ochtend toch behoorlijk bewolkt was werden we in de middag toen we klaar waren met een zonnetje verwelkomd buiten
Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende keer