• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen van DISO op BMW

Xizer zei:
Die fillers in de BH moet je niet overdrijven hoor. Als jij swirls in je wagen hebt krijg je die echt niet gemaskeerd met alleen wat BH! ;)
Ok thx.. dacht dat je met BH ook gewoon swirls kon verdoezelen ;).. heb het product zelf nog niet gebruikt, vandaar ook de vraag. :weetniet
 
Tuurlijk maskeert ie de swirl iets maar mijn ervaring is dat ze niet helemaal verdwijnen. Overigens, BH gebruiken we toch ook niet voor de fillers maar voor die heerlijke natte glans! :D
 
Het probleem heb ik ook zoals je op foto 1 ziet :(. Heb namelijk een zwarte 1 serie cabrio.

Twee weken geleden is mijn auto opnieuw behandelt met protech en toen zag de auto er weer prachtig uit. Gisteren de auto gewassen en heb weer al die vegen op mijn lak :sob: .
Ik was de auto met NXT en met 2 emmers en dan ook met de washmitt. Maar wat doe ik verkeerd? Aanstaande vrijdag krijgt m'n pa zijn donker blauwe 3 serie touring en wil niet dat ook deze dit probleem krijgt.
Doe ik dan toch iets fout met wassen? teveel sop? Soms als ik een andere zwarte auto zie staan die door de wasstraat is gegaan dan ziet die er mooier uit dan de mijne.
 
Tot zover de illusie dat Protech lagen krasbestendig zouden zijn ;)
Alle gekheid op een stokje, het kan aan veel dingen liggen en is moeilijk zo maar te zeggen waar het exact aan ligt, de volgende zaken zijn belangrijk:

- Auto GOED afspoelen voor het wassen met de washmitt, dus het grove vuil moet er af zijn.
- 2 emmer systeem gebruik je al, maar VAAK je washmitt uitspoelen.
- Afdrogen met een GOEDE doek, je zegt er niet bij waar je de auto mee afdroogt, toch niet met een zeem hoop ik?

Nog even over de Protech laag, dit is niets anders dan een leuke marketingtruc, je kunt je auto beter zelf bijhouden. ;)
 
m.adegeest zei:
het ligt niet aan de protech, want op een andere donkere auto heb ik het ook.

Het heeft inderdaad helemaal niks met de Protech te maken hoor. De defecten in de lak zoals je ze hierboven ziet worden meestal veroorzaakt door mensen die de auto voor je doen poetsen die geen verstand van zaken hebben. Veel ( lees bijna alle ) dealers geven je auto als extra een poetsbeurt inclusief polijsten. Dit polijsten gebeurt dan met een roterende machine die hologrammen en swirls achterlaat zoals je op de foto in de beginpost kunt zien. Dit is normaal, maar wat dealers niet weten is dat de roterende machine moet worden nabewerkt met een excentrische deze hologrammen en swirls te verwijderen.

Misschien handig om een foto te maken van wat er precies met je lak aan de hand is, dat zou het een stuk makkelijker maken. Als het echt swirls en hologrammen zijn waar je hebt over hebt heb ik slecht nieuws voor je; Dit krijg je niet verwijderd zonder de laag Protech volledig te verwijderen en de auto excentrisch te polijsten.

En ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is, vergeet Protech en onderhoud je auto lekker zelf. Je kunt heel wat poetsspulletjes kopen voor het geld dat je betaalt voor een Protech behandeling.

Stel je anders even voor in het daarvoor bestemde gedeelte, zou wel zo leuk zijn. Post je meteen wat fototjes van je wagen mee en het probleem dat je met je lak hebt. ;)
 
Ik denk het buffermarks kunnen zijn van onjuist polijsten. De Protech vult het even op, maar dat verdwijnt vervolgens weer. Kan je een foto maken van jouw versie?
 
Als de wagen niet goed wordt afgespoeld & gedroogd (vooral zeem acties) ,kan het wel eens voorkomen dat de shampoo vlekt.

Maar ik heb zo het vermoeden dat het ook voor jouw hollogrammen zijn ,die eventueel verborgen worden door verschillende lagen protech.

De wagen volledig ontvetten ,en analyseren in zuiver licht zal de waarheid naar boven brengen.
 
SkyBuMp zei:
Mooie opknapper, wat ik me wel afvraag.. is het resultaat net zo strak zonder PB Black Hole? Aangezien in PH BH ook fillers zitten.. in elk geval ziet het er strak uit nu :party:

Jazeker, auto was al zo strak na het poetsen met SSR! Met het laagstaande zonnetje erop kon ik al gelijk goed verschil zien na de 1e pass SSR 2.5. Die liet overigens om plaatsen wel wat micromarring na (hele kleine miniscule krasjes), die er vervolgens weer uitgingen met de SSR 1.
 
m.adegeest zei:
Het probleem heb ik ook zoals je op foto 1 ziet :(. Heb namelijk een zwarte 1 serie cabrio.

Twee weken geleden is mijn auto opnieuw behandelt met protech en toen zag de auto er weer prachtig uit. Gisteren de auto gewassen en heb weer al die vegen op mijn lak :sob: .
Ik was de auto met NXT en met 2 emmers en dan ook met de washmitt. Maar wat doe ik verkeerd? Aanstaande vrijdag krijgt m'n pa zijn donker blauwe 3 serie touring en wil niet dat ook deze dit probleem krijgt.
Doe ik dan toch iets fout met wassen? teveel sop? Soms als ik een andere zwarte auto zie staan die door de wasstraat is gegaan dan ziet die er mooier uit dan de mijne.

Hey, hallo,

Jij zit toch ook op autoforum.be? Aangenaam. Is zeer waarschijnlijk hetzelfde als bij mij. Flinke swirls, buffermarks en hologrammen van - 'het snel even in orde zetten van die auto voor de aflevering' - door de dealer... Dit komt echt niet van te veel sop... Ik dacht in het begin dat het een laag vettige substantie was, maar dat is het dus niet. Troost je, het gaat er dus met het juiste gereedschap en de juiste producten, vrij makkelijk uit.

Gr. Mila
 
wagen ziet er een pak beter uit, zou die foto's toch eens laten zien aan je dealer. Je kan ze er maar op wijzen!