Gisteren het interieur van deze werkbus even opgefrist, dat het geen katje was om zonder handschoenen aan te pakken maken de foto's wel duidelijk.
Even voor de duidelijkheid, ik ben normaal niet zo van de vuilnisbakken, en begin er niet zo snel aan, maar achteraf was het wel aardig om eens te doen, en het verschil is des te groter.
Gelukkig was het "maar" een grijs kenteken met 1 zitrij, dan is het nog enigsinds te overzien.
De eigenaar vroeg nog, neem je wel de waterstofzuiger mee, dat heeft de hemel wel nodig.
Nou viel het hemeltje mij nog allesinds mee, maar uiteraard werd deze wel behandeld.
Eenmaal aangekomen had ik het al snel bekeken, ik was blij dat ik mijn gereedschapkoffer had meegenomen, want hier moest wel ff een en ander gedemonteerd worden om overal goed bij te komen:-& .
Uiteindelijk de stoelen, de zonnekleppen, de console om de handrem, het onderste stuk van de middenconsole en het paneel met de asbak gedemonteerd om alles goed bereikbaar te maken.
Vervolgens eerst maar eens flink intensief gestofzogen. Dit icm een harde borstel om vastzittende vervuiling goed los te maken.
Toen dat gedaan was, de stofzak uit de extractor in de hoek gegooid en het waterreservoir gevuld met lauw water icm een paar dopjes APC+
Bovenaan begonnen, dus met het hemeltje.
Onderstaand zijn wat 50-50's van de hemel en een zonneklep:
Om vervolgens tot dit resultaat te komen, weer lekker fris:
Dit was het restantwater, onttrokken uit de hemel en de zonnekleppen.
Toen dit gedaan was heb ik de scheidingswand ingespoten met APC 1:10 en dit even in laten trekken::-&
Dit afgenomen, vervolgens nog eens de wand nagelopen met een powersponsje icm water, maar de wand is gelukkig glad materiaal, dus liet zich eenvoudig schoonmaken.
50-50:
En helemaal schoon:
Vervolgens het vloerkleed veelvuldig behandeld met de extractor, en zowaar er kwam wat licht aan het eind van de tunnel:
Hierna de deurpanelen aangepakt, het gestoffeerde deel met de extractor behandeld, het kunststof ingeweekt met APC+ 1:4 en veel aandacht besteed aan kiertjes, randjes en hoekjes dmv een Meg's Triple Duty Detail Brush, dat is hier echt een uitkomst voor.
Ook de speakerroosters ingewerkt met APC+ en bovenstaande borstel, en afgenomen met een hoogpolige doek, anders kom je niet echt goed in de lamellen.
De console rondom de handrem is na demontage ingeweekt met APC+ 1:4 en gereinigd met een powersponsje.
Meermaals reinigen was wel nodig, daar het vuil vrij diep in de structuur was gezakt:
Vervolgens alle delen van het dashbord ingeweekt met een APC+ mix en na een tijdje weer afgenomen.
Hoekjes en kiertjes uiteraard weer ingewerkt met het borsteltje, vrij intensief, en het waren er nogal wat.
Ook de stoelen en de vloermatten heb ik nog behandeld met de extractor, alvorens nog alle glaswerk te reinigen met Meg's Glass Cleaner, en de sponningen nog even na te lopen met Poorboys QD+
Toen alles eenmaal opgedroogd was heb ik de stoelen, het vloerkleed en de vloermatten nog behandeld met 303 Fabric Protectant, en heb ik alle kunststof delen nog behandeld met Meg's Quick Interior Detailer.
Enkele afters:
Gebruikte materialen:
1,5 liter gemixte APC
Extractor
Glass Cleaner
Quick Interior Detailer
QD+
Fabric Protectant
Wat kwasten en borstels
Doeken, heel veel doeken
Foto's zijn niet allemaal even goed, zijn allemaal met de telefoon gemaakt.
Ik maak de laatste tijd niet heel veel verslagen meer helaas, vaak komt het er tijdens het werk niet van om veel foto's te maken, dus dan zit een uitgebreid verslag er ook niet in.
Maar geen zorgen, ik zit niet stil.
Even voor de duidelijkheid, ik ben normaal niet zo van de vuilnisbakken, en begin er niet zo snel aan, maar achteraf was het wel aardig om eens te doen, en het verschil is des te groter.
Gelukkig was het "maar" een grijs kenteken met 1 zitrij, dan is het nog enigsinds te overzien.
De eigenaar vroeg nog, neem je wel de waterstofzuiger mee, dat heeft de hemel wel nodig.
Nou viel het hemeltje mij nog allesinds mee, maar uiteraard werd deze wel behandeld.
Eenmaal aangekomen had ik het al snel bekeken, ik was blij dat ik mijn gereedschapkoffer had meegenomen, want hier moest wel ff een en ander gedemonteerd worden om overal goed bij te komen:-& .
Uiteindelijk de stoelen, de zonnekleppen, de console om de handrem, het onderste stuk van de middenconsole en het paneel met de asbak gedemonteerd om alles goed bereikbaar te maken.
Vervolgens eerst maar eens flink intensief gestofzogen. Dit icm een harde borstel om vastzittende vervuiling goed los te maken.
Toen dat gedaan was, de stofzak uit de extractor in de hoek gegooid en het waterreservoir gevuld met lauw water icm een paar dopjes APC+
Bovenaan begonnen, dus met het hemeltje.
Onderstaand zijn wat 50-50's van de hemel en een zonneklep:
Om vervolgens tot dit resultaat te komen, weer lekker fris:
Dit was het restantwater, onttrokken uit de hemel en de zonnekleppen.
Toen dit gedaan was heb ik de scheidingswand ingespoten met APC 1:10 en dit even in laten trekken::-&
Dit afgenomen, vervolgens nog eens de wand nagelopen met een powersponsje icm water, maar de wand is gelukkig glad materiaal, dus liet zich eenvoudig schoonmaken.
50-50:
En helemaal schoon:
Vervolgens het vloerkleed veelvuldig behandeld met de extractor, en zowaar er kwam wat licht aan het eind van de tunnel:
Hierna de deurpanelen aangepakt, het gestoffeerde deel met de extractor behandeld, het kunststof ingeweekt met APC+ 1:4 en veel aandacht besteed aan kiertjes, randjes en hoekjes dmv een Meg's Triple Duty Detail Brush, dat is hier echt een uitkomst voor.
Ook de speakerroosters ingewerkt met APC+ en bovenstaande borstel, en afgenomen met een hoogpolige doek, anders kom je niet echt goed in de lamellen.
De console rondom de handrem is na demontage ingeweekt met APC+ 1:4 en gereinigd met een powersponsje.
Meermaals reinigen was wel nodig, daar het vuil vrij diep in de structuur was gezakt:
Vervolgens alle delen van het dashbord ingeweekt met een APC+ mix en na een tijdje weer afgenomen.
Hoekjes en kiertjes uiteraard weer ingewerkt met het borsteltje, vrij intensief, en het waren er nogal wat.
Ook de stoelen en de vloermatten heb ik nog behandeld met de extractor, alvorens nog alle glaswerk te reinigen met Meg's Glass Cleaner, en de sponningen nog even na te lopen met Poorboys QD+
Toen alles eenmaal opgedroogd was heb ik de stoelen, het vloerkleed en de vloermatten nog behandeld met 303 Fabric Protectant, en heb ik alle kunststof delen nog behandeld met Meg's Quick Interior Detailer.
Enkele afters:
Gebruikte materialen:
1,5 liter gemixte APC
Extractor
Glass Cleaner
Quick Interior Detailer
QD+
Fabric Protectant
Wat kwasten en borstels
Doeken, heel veel doeken
Foto's zijn niet allemaal even goed, zijn allemaal met de telefoon gemaakt.
Ik maak de laatste tijd niet heel veel verslagen meer helaas, vaak komt het er tijdens het werk niet van om veel foto's te maken, dus dan zit een uitgebreid verslag er ook niet in.
Maar geen zorgen, ik zit niet stil.