• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eelco - Chrysler Voyager interieur (met handschoenen aan!)

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Gisteren het interieur van deze werkbus even opgefrist, dat het geen katje was om zonder handschoenen aan te pakken maken de foto's wel duidelijk.

Even voor de duidelijkheid, ik ben normaal niet zo van de vuilnisbakken, en begin er niet zo snel aan, maar achteraf was het wel aardig om eens te doen, en het verschil is des te groter.
Gelukkig was het "maar" een grijs kenteken met 1 zitrij, dan is het nog enigsinds te overzien.

De eigenaar vroeg nog, neem je wel de waterstofzuiger mee, dat heeft de hemel wel nodig.
Nou viel het hemeltje mij nog allesinds mee, maar uiteraard werd deze wel behandeld.

Eenmaal aangekomen had ik het al snel bekeken, ik was blij dat ik mijn gereedschapkoffer had meegenomen, want hier moest wel ff een en ander gedemonteerd worden om overal goed bij te komen:-& .

20120804_094849.webp


20120804_094900.webp


20120804_094912.webp


20120804_101446.webp


Uiteindelijk de stoelen, de zonnekleppen, de console om de handrem, het onderste stuk van de middenconsole en het paneel met de asbak gedemonteerd om alles goed bereikbaar te maken.

Vervolgens eerst maar eens flink intensief gestofzogen. Dit icm een harde borstel om vastzittende vervuiling goed los te maken.

Toen dat gedaan was, de stofzak uit de extractor in de hoek gegooid en het waterreservoir gevuld met lauw water icm een paar dopjes APC+

Bovenaan begonnen, dus met het hemeltje.

Onderstaand zijn wat 50-50's van de hemel en een zonneklep:

20120804_105025.webp


20120804_110346.webp


20120804_140441.webp


Om vervolgens tot dit resultaat te komen, weer lekker fris:

20120804_180237.webp


Dit was het restantwater, onttrokken uit de hemel en de zonnekleppen.

20120804_115251.webp


Toen dit gedaan was heb ik de scheidingswand ingespoten met APC 1:10 en dit even in laten trekken::-&

20120804_112351.webp


20120804_112359.webp


Dit afgenomen, vervolgens nog eens de wand nagelopen met een powersponsje icm water, maar de wand is gelukkig glad materiaal, dus liet zich eenvoudig schoonmaken.

50-50:

20120804_113852.webp


En helemaal schoon:

20120804_130437.webp


Vervolgens het vloerkleed veelvuldig behandeld met de extractor, en zowaar er kwam wat licht aan het eind van de tunnel:

20120804_144026.webp


20120804_144051.webp


Hierna de deurpanelen aangepakt, het gestoffeerde deel met de extractor behandeld, het kunststof ingeweekt met APC+ 1:4 en veel aandacht besteed aan kiertjes, randjes en hoekjes dmv een Meg's Triple Duty Detail Brush, dat is hier echt een uitkomst voor.
Ook de speakerroosters ingewerkt met APC+ en bovenstaande borstel, en afgenomen met een hoogpolige doek, anders kom je niet echt goed in de lamellen.

20120804_180442.webp


De console rondom de handrem is na demontage ingeweekt met APC+ 1:4 en gereinigd met een powersponsje.
Meermaals reinigen was wel nodig, daar het vuil vrij diep in de structuur was gezakt:

20120804_144602.webp


Vervolgens alle delen van het dashbord ingeweekt met een APC+ mix en na een tijdje weer afgenomen.
Hoekjes en kiertjes uiteraard weer ingewerkt met het borsteltje, vrij intensief, en het waren er nogal wat.

Ook de stoelen en de vloermatten heb ik nog behandeld met de extractor, alvorens nog alle glaswerk te reinigen met Meg's Glass Cleaner, en de sponningen nog even na te lopen met Poorboys QD+

Toen alles eenmaal opgedroogd was heb ik de stoelen, het vloerkleed en de vloermatten nog behandeld met 303 Fabric Protectant, en heb ik alle kunststof delen nog behandeld met Meg's Quick Interior Detailer.


Enkele afters:

20120804_175957.webp


20120804_180033.webp


20120804_180057.webp


20120804_180149.webp


20120804_180159.webp


20120804_180012.webp


20120804_180500.webp


20120804_180345.webp


Gebruikte materialen:

1,5 liter gemixte APC
Extractor
Glass Cleaner
Quick Interior Detailer
QD+
Fabric Protectant
Wat kwasten en borstels
Doeken, heel veel doeken

Foto's zijn niet allemaal even goed, zijn allemaal met de telefoon gemaakt.
Ik maak de laatste tijd niet heel veel verslagen meer helaas, vaak komt het er tijdens het werk niet van om veel foto's te maken, dus dan zit een uitgebreid verslag er ook niet in.
Maar geen zorgen, ik zit niet stil.
 
Netjes Eelco, veel werk aan gehad zeg. Mooi om te zien dat je zo zorgvuldig te werk gaat door het een en ander te demonteren.
 
Was hij blij met zijn nieuwe bus Eelco?? ;-)

Laat hem de volgende keer zijn koffie in het bekertje houden!!
Nogmaals, netjes geworden zo!
 
Dat zijn pas resultaten, logo op het stuur vergeten of bewust zo gelaten,
met ScratchX en een handpad was het misschen al genoeg geweest? :-"
 
Auto was zo aangekocht (was de prijs ook naar;) ), maar desalniettemin denk ik dat de eigenaar wel blij word met zijn "nieuwe" auto, hij is nog op vakantie momenteel.

Addy: bedankt voor je compliment, demonteren kom je in dit geval niet omheen, vuil zit gewoon te ver om zonder demonteren te verwijderen.
Zo is het vuil "om het hoekje" ook weg, en blijft er niets achter.

VW_Marcel: Zie hierboven, deze man is over het algemeen best netjes met zijn spullen, dus ik verwacht dat het wel goed komt.

Denders: Ik denk wel dat hij blij word ja:-d

Herold: Had behalve QD+ en Spray & Wipe verder niks voor lak bij me, dus dat ging hem niet worden. Foto had meer als insteek dat alle prut weer uit de kiertjes is.

Coraswim: Thx!
 
Demonteren is inderdaad veel handiger en ook leuk. Zo heb ik ook eens een Fiat Cinquecento gestript van binnen. Daar hebben we zelfs de achterramen eruit gehaald...

Leuke klusjes ! Top resultaat
 
Dat is inderdaad een behoorlijk resultaat, zo heb ik er laatst ook een gehad, niet de fijnste klusjes, maar wel veel voldoening.
 
Meestal zijn dit de karweitjes die je vooraf het meest tegenstaan, maar die achteraf de meeste voldoening geven.
Prima resultaat Eelco.
 
Wat een troep en vuiligheid...
Op deze manier heb je in ieder geval wel eer van je werk.
Hij is er behoorlijk van opgeknapt en ziet er weer toonbaar uit:-)^
 
Sodeknijter zeg, wat zag dat ding er uit!8-o Mooi resultaat behaald. de eigenaar zal er erg blij mee zijn.
 
Pfoe, schitterend resultaat! Nu ben ik niet zo'n sleutelaar maar hoe zijn die stoelen doorgaans bevestigd? Zou ze bij de Golf wel eens eruit willen halen?
 
McShine: Golf 1,2,3 en Polo's van vergelijkbare bouwjaren zijn nagenoeg gelijk.

Aan de steun waar de stoel aan de voorkant op rust zit een rail met gaatjes, heze heeft als "stop" een Imbusboutje, of een M6 boutje.
Als je die er uit draait kun je de stoel door de stop heen, verder schuiven naar achteren, en schuif je m zo uit zijn rails vandaan, wel ff oplotten, want meestal haakt het een beetje op de vloerbekleding
Eenmaal uit de rail til je hem er zo uit.

Vooraf wel ff kijken of er over de zijrails nog plastic afdekkapjes zitten, indien ja, die ook ff verwijderen.