• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een matte VW Polo Coupe uit 1992 FOTO - UPDATE

De allereerste stappen - met zeer veel resultaat

Stap 1: Wassen met Industrie Reiniger - Ontvetten

Glimmende Cleaners;

Allereerst een woord van dank in de richting van HANSA8.
HansA* heeft een topic geschreven met betrekking tot het zelf maken van een goede en veilige industriereiniger. Ik heb zijn plan uitgevoerd en zelf 5 liter van dit goedje aangemaakt. De Polo is natuurlijk een ideaal voorwerp om dit goedje op uit te proberen.

Ik heb een emmer met 10 liter warm water gebruikt en daar ongeveer 100 ml oplossing gekieperd. Bovendien een plantenspuit gevuld met een sterkere concentratie. De auto beneveld met de sterkere concentratie.
Wassen. Nogmaals een sterke concentratie. Weer wassen.

Het resultaat is gerust behoorlijk te noemen. Zie de pics.
De aanduidingen Polo Coupe enz. zitten GELIJMD ...........
Gaat dus zeker goed komen. Vermoedelijk morgen alvast wat aan de slag met Klei en Quick Detailer.

Dit project biedt HOOP :)^

DSC00103.jpg


Al duidelijk glans zichtbaar en de "roet" vlekken zijn verdwenen.

Iets andere lichtinval ............ Veelbelovende lak:

DSC00104.jpg


Geen groene aanslag meer op de Side Skirts

DSC00105.jpg


De onderzijde is WEL gewassen maar weer vies door het rijden

Weer een andere lichtinval:

DSC00106.jpg


Het dak doet veel goeds vermoeden voor de komende dagen:

DSC00107.jpg


Overigens nog niet de moeite genomen om na te drogen, maar afgespoten met osmosewater en daarna drooggereden:

DSC00110.jpg


Motorkapje nog een keertje, vanuit een andere hoek:

DSC00108.jpg


Op naar de volgende ronde ...............
 
Dagobert zei:
Dat wordt nog wel een flink project ! Maar als je je dan klaar ben,des te meer belonend:party:

Jawel, zeker een heel project. Maar toch, ik merk, als beginnende detailer, dat een dergelijke "gore" bak gemakkelijker werkt dan een auto die eigenlijk nog maar weinig heeft geleden.

Mijn eerste projectje, een Freelander, was veel lastiger. Doordat de auto eigenlijk nog redelijk strak was, zie je veel sneller zaken over het hoofd. Ik ontdekte na een paar dagen werken nog swirls en krassen, die ik eigenlijk niet eerder goed gezien had.

Deze auto is zo goor, dat je het direct ziet als je een stukje mist met de microvezelhandschoen. Werkt gemakkelijk. Bovendien ben ik wat minder voorzichtig met de hogedrukspuit. Moet ook wel, want er zit met name onder en tussen de kunststofdelen echt een hele hoop troep.
Ook in de buitenspiegels kwam ik een half bos tegen. Onder het logo zaten nog wat berkenbomen verscholen en de dakgoten bleven maar vuil en stenen afgeven .............

Leuk om te ontdekken dat de lak in een goede staat verkeerd. Wel aardig wat plekjes die gespoten moeten worden. Maar goed, het is ook een gebakje van 17 jaren jong ..........

Tot binnenkort ............
 
Grappig dat je het in delen post.
Leuk om het te volgen :ja
Ben ook zeer benieuwd naar de vooruitgangen.
Tot nu toe gaat het lekker toch?

Er zit aardig wat kunststof op, dus trim restorer is geen overbodige luxe ;)

Hoe ga je trouwens de roestproblemen aanpakken?
Her en der zitter er toch wel aardig wat putjes...
 
ParaNoya zei:
Grappig dat je het in delen post.
Leuk om het te volgen :ja
Ben ook zeer benieuwd naar de vooruitgangen.
Tot nu toe gaat het lekker toch?Er zit aardig wat kunststof op, dus trim restorer is geen overbodige luxe ;) Hoe ga je trouwens de roestproblemen aanpakken? Her en der zitter er toch wel aardig wat putjes...

}:)w Dat je nou net over die putjes moet beginnen .........

Maar goed. De roestplek op het spatbord schuren en polijsten, plamuren, schuren, plamuren, polijsten, filler, spuitbus .............
Dat doet iemand VOOR mij die dit vaker doet.

Putjes. Putjes zonder lakschade laat ik uitdeuken met een "golfstick" ...
Ook door iemand die dat kan. Roestplekje aan de achterzijde ook schuren, plamuren en spuitbus.

Ik probeer het dus zo goed mogelijk op te lossen met zo weinig mogelijk hoge kosten. Vergeet niet dat de auto van 1992 is en 500 Euro in aanschaf heeft gekost.
Kan er moeilijk voor 1.000 Euro spuitwerk op laten zetten :auw :auw

Zo goed als mogelijk zeg maar ............ Met beperkte middelen.
 
Brabantsche Humor ???

Zoals jullie misschien al een beetje weten, heb ik een sportcentrum en ben dus in de avonduren meestal aan het werk. Zo vanavond ook.
Aardig wat mensen binnen. Spinnen, fitnessen, zweten en je kent dat allemaal wel. Ik kreeg het virus natuurlijk weer te pakken.
Ik dook dus in mijn poetsvoorraad, zocht een stukje klei en nam de fles detailspray ter hand. Naar buiten, de stromende regen in, aan de slag met de Polo ...........
De mensen aan de bar vroegen: "Wat ga jij nou doen ??? "

Ikku: Ik ga lekker kleien !!! :-"

De klanten, brabanders, dachten aan hele andere dingen. 8-o 8-o 8-o

Tja .............

2 kleine picjes. Geschoten in de avond, onder een lantaarnpaal.
De druppels op de auto is gewoon regen. Witte puntjes zijn spettertjes op de lens. Het stukje klei, op de motorkap, is zojuist gebruikt op ongeveer 1 helft van de hele motorkap .............
Vooral van het DAK kwam schrikbarend veel zooi af ...........
Leek telkens wel schuurpapier ....

DSC00114.jpg


Lastig om de ontstane glans te laten zien. Gaat vooral om de vieze klei.

DSC00111.jpg


Rond 23:00 uur heb ik de auto nog afgespoten met osmose ( kan hier in de nacht gewoon !!!! ) Eventjes nagewreven. MOOI !!!!!!! Kleien doet echt wonderen met de lak .. Morgen bij daglicht eventjes een totaalshotje proberen te maken. Best leuk, zo'n verslagje in elkaar duwen. Voor mezelf ook. Zie nu zelf de resultaten PER STAP.

Leonneke