• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een nieuwe enthousiasteling!

RootjePoets

Detailing trainee
28 aug 2020
3
35
Goedenavond mede poetsers,

Sinds een klein aantal maanden inmiddels ook redelijk verslingerd aan het poetsen en bijhouden/verzorgen van de auto(lak).

Wonen in Rhoon, hebben een Astra Sports Tourer uit 2017 (zwart) en begon me heel erg te ergeren aan de swirls (toen nog niet bekend dat ze zo heten... ) e.d.. Oh en een nieuwe Corsa, private lease, maar op een of andere manier ben ik daar toch minder zuinig op (leveren we toch weer in, heel slechte gedachte van me...)

Onder meer te weten gekomen dat de wasstraat de duivel zelve is. Hoewel ik dat wel wist, zag ik pas echt het resultaat op de zwarte Astra in de zon.

Gevraagd aan een bedrijf hier in de buurt wat het zou kosten om hele auto aan te laten pakken en te voorzien van een coating. Zou 1500 euro kosten.

Langzaam verdiept in allerlei fora en filmpjes en in mei dan ook een hele set gekocht om met de hand aan de slag te gaan. Zeker de stap voor stap handleiding op dit forum heeft me overgehaald om zelf aan de slag te gaan.

Een DAP o.g. vind ik nog iets te rigoureus, terwijl je met excentrisch vrijwel niks kan gebeuren, maar het idee om met een machine aan de slag te gaan met de lak, gaat nog tegen mijn gevoel in.

Dus nu vrijwel elke twee weken met 2 emmer methode wassen (Meguiars gold wash) handpads en polijstspullen (allen Monello) en finishen met black hole, Exp sealant en natty blue liquid.

Polijsten doen we paneel voor paneel (Kids van 3 en 5 thuis, dus veel tijd heb er ik niet altijd voor). Daarnaast ook afhankelijk van drukte in de straat. Het liefst heb ik wat ruimte om de auto om overal goed bij te komen. Zat van de week te denken om 'm goed te wassen en daarna een Qpark in te gaan om daar te polijsten e.d. Is dat gek? .

Al met al een hele leuke hobby en heel fijn resultaten te zien, wetende dat het allemaal nog veel beter kan met een DAP oid. Met name het kleien is een openbaring voor me geweest! Zo glad dat de lak is daarna! Enige tic die ik nu wel gekregen heb, is om bij elke auto waar ik langsloopt te kijken naar de lak .

Blijft wel een kick om de schoonste auto in de straat te hebben. Nu ook met die onweersbuien; regen druipt er vanaf en auto's van buren blijft het allemaal 'zo smerig' op liggen.

Dat was 'm! Kijk er naar uit om nog meer te leren van jullie! Fantastisch forum en webshop!

Groeten,
Roderick
 
Dank allemaal! :D

Komende week ziet er het weer er wat beter (lees:droger) uit, kan ik weer aan de slag :yum. Proberen hologram/marring eruit te krijgen die een restyler van de dealer erin heeft gekregen nadat hij een deukje uitgedeukt heeft (wat hij overigens wel keurig gedaan heeft)

Hopelijk is het binnenkort weer mogelijk om clinics te geven. Dan houd ik me zeker aanbevolen voor een DAP cursus :innocent::)