• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een vraag die veel gesteld wordt

Che

Detailing trainee
2 sep 2020
22
35
Zutphen
Wat heb ik nodig
Maar omdat ik enkel via een telefoon zit en het heel lastig is om het hele forum door te spitten probeer ik het toch te stellen hier

Sinds deze week trotste bezitten van een clio rs met de kleur Jaune Sirus

Nu weet ik dat die auto zeer goed onderhouden is elk jaar kleien en de lak voeden en door buiten wassen en waxen

Nu wil ik deze auto natuurlijk in top conditie houden en de perfecte producten erbij halen zouden jullie mij verder kunnen adviseren zonder dat er wordt gezegt kijk bij "zoeken"

Wat ik zeker elke keer wil gaan doen als de auto vies is wassen en evt waxen en het interieur
En dan hoevaak het nodig is kleien en voeden maar dit is van latere zorg

Dus ben op zoek naar goeie autowas en de benodigdheden

Wax incl benodigdheden (handmatig) met een dap zo heette die vroeger is niet voor mij weg gelegd ben een beginner

Interieur dus dashboard en bekleding en de benodigdheden (evt ook voor de ramen en media display) dus een all in one dressing

Banden onderhoud
En rest van de zwarte delen
Sorry misschien voor de spelfouten via een telefoon is het beste opgave

Alvast heel erg bedankt
Groetjes Jordy
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200824-144047_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20200824-144047_WhatsApp.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20200824-WA0006.jpg
    IMG-20200824-WA0006.jpg
    196 KB · Weergaven: 0
  • 20200825_124845.jpg
    20200825_124845.jpg
    269,4 KB · Weergaven: 0
Hey Jordy,

Je hoeft gelukkig ook niet het hele forum door te spitten. Er zijn veel stappenplannen en pakketten die je in één pagina veel vertellen en opsommen. ;)

(Je zal overigens ook de webshop moeten gaan doorspitten om alle geadviseerde producten te gaan bestellen)

Als iedereen hier nu zijn favorieten producten neer gaat zetten, dan weet je nog niets. Althans, dan heb je de keuze uit vele shampoos/droogdoeken/washandschoenen/reinigers/clays/waxen/glazes/glijmiddelen/dressings/doeken/etc. :p

Check even de stappenplannen en pakketten in het hoofdmenu of bijv. in de link onderaan mijn berichten. Als je dan nog specifiekere vragen hebt, kan je ze hier meteen stellen.
 
Zelf heb ik al onze auto's in de Nanolex Coatng staan en was ze met Bath + of Essence en daarna even met Nanolex SIfinish erover en klaar.
Wat doeken betreft even op het forum lezen staat veel op.
 
wat gebruik ik voor de auto te wassen.
3 emmers (2 voor de auto en 1 voor de velgen ) iron remoover voor de velgen en shampoo voor de auto
kwastje voor de velgen en washmitt voor de auto
voor de scenic heb ik ook een washmitt opzijgelegd voor de velgen
hogedrukreiniger
en microvezeldoeken heb je nooit genoeg

wanneer klei ik mijn auto. op dat vlak volg ik het advies van larry (ammo)
enkel wanneer het nodig is.
zie dit alsof je jou auto een operatie laat ondergaan ;)
jij laat ook niet preventief een een stuk darm weghalen om maar iets op te noemen :p
wanneer is het nodig. ik doe het enkel bij het polijsten. in principe is dit ook niet echt nodig bij mij aangezien de auto wekelijks wordt gewassen.
staat jou auto veel onder de bomen en nog andere factoren zal je dit vaker moeten doen als bij iemand die op zondag zijn auto uit de garage haalt om er is mee naar de bakker te rijden en terug de garage inzet