• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerst afspoelen en dan foamen of meteen foamen op een droge auto

Mijn voorkeur gaat naar indien er modder op de auto hangt deze eerst afspuiten en dan de foam er over
Maar anders heb ik het beste resultaat met foam op een droge auto
Heb nog een extra vraag in die trend de foam doen jullie 150 a 200 ml in de foam gun en dan aanvullen met water of enkel foam in de gun en het water bijtekenen met de knop op de foamgun?
Wil nog iets extra toevoegen
Als jullie de auto in foam zetten poetsen jullie dan al even de velgen met foam en dan erna met velgen cleaner of niet
 
Ik persoonlijk was eerst de velgen en spuit de auto daarna in met foam, als je wilt kan je dan nogmaals over de velgen gaan maar dat doe ik zelf eigenlijk niet.
 
Week of wat terug een (droge) Caddy van het werk eens ingefoamed met Alfanol groen. Puur in de foamer gedaan, knop op de Lancia halverwege gezet en best goed schuim. Maar die halve liter was wel op na een uitgebreid rondje om de Caddy. Dus mijn eerste ervaring met puur in de foamer is dat het best veel verbruikt.

En ondanks die halve liter Alfanol groen.. duidelijk schoon was de Caddy ook niet. o_O
 
Wat ik meestal doe is de auto droog foamen. 5 minuten laten weken en afspuiten. daarna doe ik nog een rondje foam waarna iok met de kwast rond ga en de 2 emmer wash. daarna afspoelen en drogen
 
Wil nog iets extra toevoegen
Als jullie de auto in foam zetten poetsen jullie dan al even de velgen met foam en dan erna met velgen cleaner of niet

Ik doe de velgen voordat ik aan de auto begin, dus eerst de velgen en als die klaar zijn begin ik pas met de auto/foamen
 
- Ik foam de gehele auto eerst (droog) zodat ook de velgen een prewash hebben gehad.
- Afspuiten HD.
- Opnieuw alles foamen.
- Velgen kwasten/borstelen.
- Auto wassen.
- Afspuiten HD / Afspoelen open slang.