• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling zwarte Ford Mondeo.(tips?)

olofje

Detailing rookie
24 mrt 2011
7
0
Beste detailers,

Na veel gelezen te hebben op de site,ben ik tot de volgende bestelling gekomen:

101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml

100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt

101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

101833 CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml

101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed

101803 Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition

100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml

100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml

De spullen wil ik gaan gebruiken op m'n zwarte Ford Mondeo uit 2009.

Zijn op de bestelling nog op of aanmerkingen (tips) hoor ik dat graag.


Groetjes Fabian.
 
je hebt een leuk basispakket, echt waar.

Wel 1 ding vergeten denk ik. Vermits je klei besteld hebt zie ik er geen claylube of detailerspray (eentje geschikt om te kleien) bij staan.

Deze zou ik wel nog aanschaffen want dat heb je echt nodig.

Ik heb de Poorboys spray&wipe omdat deze kan gebruikt worden als claylube (eventueel verdund) en je kan er ook perfect de lak mee nagaan en je ruiten streeploos zuiver maken... Dit is mijn ervaring, uiteraard zijn er ook andere merken die een datailerspray hebben. Maar ben nog steeds tevrede over de veelzijdigheid van deze detailerspray.

edit: ik zie juist dat je zo een kitje van mothers hebt aangeschaft...

grtz
 
Ik mis nog wat doeken:weetniet

Zelf gebruik ik de Deluxe Mega Towel van Poorboys.Vindt dit persoonlijk heerlijke doeken.
 
Dat is wel handig om die doeken aan de bestelling toe te voegen.
Zal er met de bestelling meteen 4 van poorboys bij doen.

Bedankt voor de tip Smurf.
 
olofje, ik zie dat je uit heemskerk komt. Kom anders een keer bij me langs, dan kan je wat producten uit proberen en kijken wat jou bevalt.
Pb me maar als je interesse heb
 
Kleine mogelijke aanvulling:

Sealant/wax voor de velgen.
Je kan de Nattys ervoor gebruiken, maar een PB Wheelsealant doet het beter.

Ramen:
Zoals wImV aangaf:
PB Spray en Wipe voor de ruiten (puur), maar ook handig als je klei-lube op is uit de Mothers kit. Voor glijmiddel 1:1 verdunnen.
Als detailspray (vogelpoep/licht vuil e.d.), doet dit het (puur) ook goed.

Mogelijk kan je van Pro Vision, de Scrub Cleanser en Rain Repellant ook nemen (werkt zoals RainX).

Kuntstof delen van de auto: PB TrimRestorer

Zaken zoals handpads (aanbrengen o.a. wax), washandschoen, velgenborstel e.d. heb je al ?

Veel plezier met de detail-spullen en het gebruik ervan !
 
Hallo,

is idd al een leuk pakket, ik zou nog gaan voor :

*een extra rolletje tape gaan (25 mm) en ook misschien je pads dubbel kopen ivm vallen of andere :!

*velgenborstel(mini ez brush is voldoende denk ik,de prijs is ook mini tegen de grote borstel toch :-b )


*wheelwax(aanbrengen met een kwast die je "intaped" met electriciteitstape ivm de ijzeren randen) met 1 puntje (ik schat het volume van een 10-centstuk

maximum) kom je al toe om heel de voorzijde van je velg te doen(dunner = beter = kom je zeker 100 jaar toe rofl = goedkoper:party: )



*een extra droogdoek , denk er maar eens aan als jouw enige doek pardoes op de grond waait of uit je handen schiet!!

*de lube van de kleiset kan je verdunnen hoor: 1/1 ,wel goed nat kleien want je hebt nu immers 2 keer zoveel :ja

de blokjes klei knip je best in 2 stukken,voor als er 1tje valt(= vuilbak!!)

ik raad aan om de auto na het wassen , niet te drogen , vermits je toch gaat kleien , eventueel kan je wel de ramen een beetje droogvegen
om geen plekken achteraf te hebben door verdroogd water

*spray&wipe is idd bijna een "must" :)^ , pads kosten 2 keer niks, gelijk 2 à 4 van die naadloze nemen + enkele mf-pads


de spray&wipe gebruik ik standaard 1/1 voor de ramen en doet het 98% even goed als puur hoor(kom je weeral langer toe )


*doekjes : zie rst-smurf , nooit genoeg , ik heb er al minstens 15 en ga er nog bestellen :D



indien je ramen netjes zijn en bvb geen scrub-cleaner nodig hebben: gewoon poetsen met iets voor de ramen(huishouden) , en

daarna de spray&wipe(1/1) om ze netjes af te werken én te beschermen(de regen zal er ook afvliegen hoor , net als bij de rain-x of andere (dure) spullen

ik doe dit met een mf-padje,zo heb je geen doek nodig om het op te brengen(padje ff insprayen)en raam per raam doen(voorruit en achterruit doe ik in 2 keer ivm de grootte)

*heb je al grote emmers??(2 stuks)

*1 goedkope emmer uit de bouwmarkt voor je velgen

*een goedkope washandschoen(à 2 euro bvb) voor de onderkanten van de wagen en nog 1 enkel en alleen voor je velgen(merkteken op zetten )


optioneel kan je nog verder gaan hoor:

*een QD+ om je lak te "boosten" bij de volgende wasbeurt is ook handig , maar spray&wipe doet dit ook alleen blinkt deze minder dan de QD+(poorboys bvb)

*natural look voor het interieur(poorboys) of je kan ook de spray van Mothers wax nemen:plastic-vinyl-rubber care(dit is 3 in 1 !!)

zo doe je plastic ,vinyl en zelfs je banden ermee(banden: wederom een borstel en smeert lekker zuinig)

Er zijn wellicht nog tips , maar ik ga het hierbij ff laten en wens je veel succes!

Danny