Vorige week voor de eerste maal mijn Italiaanse schone onder handen genomen. Ik had de job nogal onderschat: ik ben 2,5 dagen bezig geweest en heb enkel het koetswerk kunnen doen. Trims, banden, wielen, chroom, ruiten en interieur moeten dus nog gedaan worden. Het was ook de eerste keer dat ik een DAP500 hanteerde. "Da machien" is echt foolproof.
De echte 'voor'-foto's zijn er niet, maar beeld u allen voor: zout met kilo's, reeds 4 weken niet gewassen en vele autosnelwegkilometers in het sneeuwlandschap van de voorbije weken. Tot voor deze detail had de wagen nog nooit de krasstraat gezien en was ze steeds handgewassen met Meguiar's washandschoen en Meguiar's NXT shampoo. Ze is 13 maanden oud (en steelt nog steeds m'n hartje). Ik had haar al twee maal behandeld met Meguiar's NXT Wax.
Na 9 maanden kwijlen op dit forum, was het dan eindelijk mijn beurt om de producten van mijn goesting te kopen en deze dan ook te gebruiken.
Zie hier het resultaat van mijn mini-detail...
De eerste foto's zijn genomen na het foamen en afspuiten met HD bij een lokale self carwash. Daarna terug de garage binnen:
Ziehier alle spulletjes bij elkaar die de komende dagen gebruikt zouden worden:
De volgende foto's zijn genomen na wassen met Meguiar's NXT Shampoo:
Schade nadat één of andere pummel ertegenaan geparkeerd heeft en er natuurlijk weer even snel vandoor was gegaan:
Ik had nog een rest ongebruikte Meguiars klei liggen en heb daarmee icm PBW Spray&Wipe de wagen ontdaan van alle vuilresten:
Dan was het tijd voor de tape:
Daarna ben ik (na een testspot) aan de slag gegaan met PBW SSR1. Hierna zonk de moed me bijna in de schoenen. Het had me heel veel tijd gekost om de wagen volledig te behandelen. De meeste stukken met de DAP, de kleinere delen met de hand. Vandaar dat ik ook geen foto's heb van deze en volgende tussenstappen.
Gelukkig viel de Blackhole wat beter mee qua verwerking en was ook het resultaat navenant. Wow, wat een verschil!
Ik heb mijn werkjes nog beschermd met een laagje EX-P en Natty's Blue.
Zoals eerder reeds vermeld, had ik geen tijd meer voor de andere delen van de wagen (ik heb wel nog snel even de ruiten kunnen doen met NXT Glass Cleaner).
Maar ik ben toch blij met het behaalde resultaat.
De plannen zijn als volgt: ergens bij beter weer (lente) de hele detail eens overdoen en dan helemaal afwerken zoals ik het wil.
Als iemand suggesties heeft, ze zijn heel welkom. Vooral de tips om de snelheid van detailen op te voeren worden met graagte onthaald.
De echte 'voor'-foto's zijn er niet, maar beeld u allen voor: zout met kilo's, reeds 4 weken niet gewassen en vele autosnelwegkilometers in het sneeuwlandschap van de voorbije weken. Tot voor deze detail had de wagen nog nooit de krasstraat gezien en was ze steeds handgewassen met Meguiar's washandschoen en Meguiar's NXT shampoo. Ze is 13 maanden oud (en steelt nog steeds m'n hartje). Ik had haar al twee maal behandeld met Meguiar's NXT Wax.
Na 9 maanden kwijlen op dit forum, was het dan eindelijk mijn beurt om de producten van mijn goesting te kopen en deze dan ook te gebruiken.
Zie hier het resultaat van mijn mini-detail...
De eerste foto's zijn genomen na het foamen en afspuiten met HD bij een lokale self carwash. Daarna terug de garage binnen:
Ziehier alle spulletjes bij elkaar die de komende dagen gebruikt zouden worden:
De volgende foto's zijn genomen na wassen met Meguiar's NXT Shampoo:
Schade nadat één of andere pummel ertegenaan geparkeerd heeft en er natuurlijk weer even snel vandoor was gegaan:
Ik had nog een rest ongebruikte Meguiars klei liggen en heb daarmee icm PBW Spray&Wipe de wagen ontdaan van alle vuilresten:
Dan was het tijd voor de tape:
Daarna ben ik (na een testspot) aan de slag gegaan met PBW SSR1. Hierna zonk de moed me bijna in de schoenen. Het had me heel veel tijd gekost om de wagen volledig te behandelen. De meeste stukken met de DAP, de kleinere delen met de hand. Vandaar dat ik ook geen foto's heb van deze en volgende tussenstappen.
Gelukkig viel de Blackhole wat beter mee qua verwerking en was ook het resultaat navenant. Wow, wat een verschil!
Ik heb mijn werkjes nog beschermd met een laagje EX-P en Natty's Blue.
Zoals eerder reeds vermeld, had ik geen tijd meer voor de andere delen van de wagen (ik heb wel nog snel even de ruiten kunnen doen met NXT Glass Cleaner).
Maar ik ben toch blij met het behaalde resultaat.
De plannen zijn als volgt: ergens bij beter weer (lente) de hele detail eens overdoen en dan helemaal afwerken zoals ik het wil.
Als iemand suggesties heeft, ze zijn heel welkom. Vooral de tips om de snelheid van detailen op te voeren worden met graagte onthaald.