• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste ervaringen DAP500 (Raffini light)

Jasper1971

Detailing trainee
6 sep 2010
21
47
Een tijd terug dankzij hulp hier de DAP500 starterkit gekocht (Raffini light) en inmiddels de focus (zwart metallic lak) behandeld. Supertevreden maar wilde hier kort mijn ervaringen delen

-Apparaat werkt super, licht genoeg, lang snoer en mijn angst om lak te slopen was geheel onterecht, kind kan de was doen.
-Afplakken is echt zo essentieel als hier staat. Tijdens het werken liet een stuk los en kwam er als nog polijstmiddel op plastic, doordat dat apparaat zo snel werkt ben je daarna echt lang bezig dat weer schoon te krijgen: goed geplakt is het halve werk
-Trouw het stappenplan gevolgd - orange met mezzo, white mezzo en green finale. Afgesloten met gouden finishing pad met normale poets. Na de eerste stap zag de lak er al een stuk mooier uit. Een paar grote vogelschades zitten er nog maar dat had ik ook wel verwacht, lak is weer zo glad als een spiegel en geen kleine krasjes meer.

Vraag
Ik twijfel hier wel over de tweede stap: wit met mezzo. Nu keurig alledrie de stappen gedaan maar zag na de eerste en tweede stap weinig verschil, met poetsen erbij zijn het 4 rondes over de hele auto en dat is veel werk, wellicht was de lak nog in prima staat oid maar betwijfel of ik de volgende keer weer 4 rondes maak.

Schoonmaakspul voor de pads dat bij de starterkit zit werkt ook perfect. Een blijvertje!

Aangezien ik tot op hede nog altijd alles met de hand heb gedaan en ik wel opzoek ben naar een machine zou dit bovengenoemde starterspakketje ook wat zijn voor mijn rode 106, ph2?
Ik weet namelijk niet hoe hard de lak van een Peugeot is...

Kan iemand mij hier meer over vertellen/adviseren?

Bvd, Bob.

Japser,

Ik zelf ga van de Oranje pad met Mezzo direct over naar de zwarte pad met finale (of de groene voor jou)
Het best voor je start kijk je eens of je met Wit en Mezzo al geen goed resultaat hebt ivm swirls indien ze er toch niet uit zijn dan pas oranje pad gebruiken.

Shilbybob,

Franse lak is volgens mij zachte lak nu ik ben dit niet zeker dus nog even kijken wat ze hier gaan over vertellen maar met DAP 500 ga je al ver springen ik zelf heb een DAP 900 en zou die direct terug nemen