• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer Bilt Hamber Phat-Neut gebruikt.

Dank voor de review! Lijkt mij ook wel een goed product. Heb nog een lading Gyeon Ecowash staan, dus denk dat ik de komende weken maar eens flink moet gaan wassen om ruimte te maken voor iets anders!

Ik ben ook niet voor een rinseless wash maar je merkt wel dat als je zo wast dat het heel anders voelt dan een normale shampoo en het werkte gewoon goed.
Voor lichte vervuiling zou ik het ook zeker aandurven maar het gebrek aan schuim voelt gewoon vreemd voor mij maar dat is ook deels wennen natuurlijk.

Het is in ieder geval een anders dan anders product en dat vind ik gewoon tof. Zij hebben iets gemaakt wat nog niet eerder is gemaakt en dat is altijd bijzonder.
Veel mensen denken dat schuim juist goed is. Een dikke schuimlaag zorgt er alleen maar voor dat je washmitt verzadigd raakt met schuim en daardoor de vervuiling niet ‘oppakt’. Ook uitspoelen gaat moeilijker. Je kunt een rinseless gebruiken als vervanger van een normale shampoo en je gewone routine aanhouden. Je auto wordt schoon zonder krassen.

Ik zou beide niet op een warme auto gebruiken. Het water verdampt sneller waardoor je al snel een waas of strepen krijgt.
Hier getest op zeer warme zwarte lak. Persoonlijk zou ik het niet doen.

De enige producten die ik in de vlakke zon gebruik als het niet anders kan, zijn producten van Poorboy's World. De Super Slick and Suds shampoo is mijn eerste keuze als ik dan toch een auto in de zon moet wassen.

Veel mensen denken dat schuim juist goed is. Een dikke schuimlaag zorgt er alleen maar voor dat je washmitt verzadigd raakt met schuim en daardoor de vervuiling niet ‘oppakt’. Ook uitspoelen gaat moeilijker. Je kunt een rinseless gebruiken als vervanger van een normale shampoo en je gewone routine aanhouden. Je auto wordt schoon zonder krassen.
Idd... je hebt 2 soorten schuim. Schuim dat komt van kunstmatig toegevoegde "foaming agents" om lekker veel te doen schuimen maar eigenlijk alleen maar voor de show zijn en er voor zorgt dat het vervelend wordt om de auto af te spoelen. En dan heb je bv Bilt Hamber Auto Wash, een shampoo zonder lekkere geuren en massa's schuim, maar hier komt het schuim echt van surfactants en reinigingsmiddelen waardoor deze zeer makkelijk af te spoelen is zonder residue. Daarbij is die ook nog eens zeer goed in het reinigen, glad, ultra geconcentreerd met 1:2000 en zou anti-corrosie inhibitors bevatten. Is ook de enige shampoo van al de shampoos die ik heb dat er voor zorgt dat mijn ruiten crystal helder zijn na de wasbeurt. Ik hoef dus niet met een glasreiniger of detailer mijn ruiten na te lopen. Dus idd...veel schuim zegt niets over de kwaliteit van de shampoo.

In theorie heb je helemaal gelijk. Echter in de praktijk verwacht men veel schuim en als je dat niet geeft wordt het product vaak als minder ervaren.
Hetzelfde was het met Supernatural Shampoo. Daar zaten ook geen onnodige schuimopwekkers in en was waarschijnlijk een van de beste shampoos technisch gezien maar toch verkocht het niet omdat het niet zo lekker schuimt. Perceptie is wat dat betreft ontzettend belangrijk voor 99% van de gebruikers.

• Leuk
Reacties: Morpheus02007
Idd...Jullie zullen beter weten wat het beste verkoopt en exact om die reden zal Bilt Hamber Auto Wash ook niet bij de top verkopende autoshampoos zitten. Ik moet ook toegeven dat toen ik begon met autowassen en detailen ik ook meer ging naar lekkere geurtjes, kleurtjes en veel schuim. Meguiars Gold Class shampoo heb ik lang gebruikt...alleen merk je later dat er andere dingen zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat Gold Class een slechte shampoo is.

Ik heb toevallig Gyeon eco wash staan (impuls probeersel…) ik heb absoluut niet de ambitie om rinseless of waterless te wassen .
Waar ik het handig voor vind:
-je kan er detailspray van maken (ook te gebruiken als birdshit remover had ik gedacht)
-laatst heb ik de voorkant van een auto ingespoten met insectenreiniger en “nagewassen” met een eco wash verdunning

Voor dit soort klusjes is het handig maar als het op is ren ik niet direct naar de winkel….
Ik heb het filmpje van phat neut gezien en het zal best aardig spul zijn maar ook mij klinkt het te ingewikkeld en voorziet het vooralsnog niet in een oplossing die ik met mijn huidige ((veel te uitgebreide) assortiment niet op kan lossen.
Maar wat niet is kan nog komen .