• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer DAP 900 op zwarte Hyundai i20

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.468
193
Utrecht
Afgelopen week ben ik voor het eerst aan de slag gegaan met de DAP 900. Testobject was een zwarte Hyundai i20.

Hier zijn de stappen die ik gevolgd heb:

- Wassen met Adams Car Shampoo
- Ontijzeren met Nanolex Iron Remover
- Kleien met Poorboy's klei en Spray & Wipe
- Drogen met Monello doeken.
- Monello Mezzo op oranje op voorkant auto (Motorkap, voorschermen en voorbumper)
- Monello Veloce op geel op rest van de auto (Ik heb nog geen goede lamp, dus misschien zag ik het gewoon niet goed, maar Mezzo op geel of oranje gaf minder correctie dan op de voorkant)
- Monello Finale op wit op de hele auto.
- Chemical Guys M-seal, twee laagjes.

Jammer genoeg heb ik niet al te veel goede foto's kunnen nemen. (Slecht licht en slechte camera) Ik denk dat ik toch maar eens een goeie lamp moet kopen. Heeft iemand suggesties? Faro en TuffMax lampen zijn momenteel in de aanbieding.

Hieronder dan toch enkele foto's
conv_1980.webp

conv_1979.webp


En wat foto's van erna:
conv_1982.webp

conv_1981.webp
 
Wat is de reden dat je Mezzo op de voorzijde hebt gebruikt en Veloce op de rest van de auto? ik ben benieuwd wat hier jou gedachten hier over zijn.
 
bjornl Ik ben op elk paneel begonnen met mezzo op oranje. Op de voorzijde was dat voldoende om de diepere krassen eruit te krijgen, en op de rest van de auto was het niet genoeg. De lak leek wel harder, ook al is de auto bij mijn weten niet overgespoten, dus ik weet niet eens of dat wel mogelijk is. Daarnaast waren de beschadigingen op de achterdeuren/achterbumper/achterklep ook veel erger dan op de voorzijde. Tevens is mijn techniek verre van perfect, ondanks de 100 uur aan youtube materiaal die ik bekeken heb, dus wellicht hadden meer ervaren handen het beter kunnen doen.

Ik heb helaas geen foto's van de hele auto achteraf. Ik heb alleen deze van vooraf, maar daar is niet zoveel op te zien. Als ik de auto weer een keer was, zal ik een foto posten.
 

Bijlagen

  • conv_1983.webp
    conv_1983.webp
    182,5 KB · Weergaven: 134
Oke, het kwam namelijk een beetje vreemd over, normaal gesproken zou je denken dat de voorzijde juist meer correctie nodig is.
Goed gehandeld door eerst met mezzo te werk te gaan, en na geen voldoende correctie met veloce te werk gaan.
Ik heb ook een dap900 en hoe meer je hem gebruikt hoe leuker je het gaat vinden, en hoe beter je de techniek gaat beheersen.