Vandaag was dan m’n eigen trots, de Grand Scenic aan de beurt.
Het was even een dagje flink doorwerken, om 8:30 begonnen met de spullen klaar te zetten en om 9:00 aan de gang. Om 17:00 was ik klaar maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf. 's avonds nog een keer alles nalopen met een doekje en een detailler spray.
Doel: Maximale glans
Voor dat ik begonnen enkele foto's gemaakt van de huidige staat:
Foto van het achterscherm:
De andere zijde:
Wat krasjes en beschadigingen op de raamstijl:
Een close up vanaf de voorzijde:
Hier onder de stappen
Ik ben begonnen met Monello Artico Magico Snow Foam.
Blijft heerlijk spul!
De velgen heb ik ingespoten met Great Lion velgen reiniger, deze test ik als alternatief voor de Monello Non-Ferro.
De velgen zijn voorzien van Gyeon RIM, tijdens normaal wassen is gebruik is meestal geen aanvullende reiniger.
Maar ja, bij deze detail klus wou ik ze graag zo goed mogelijk schoon.
Daarna heb ik de auto hand gewassen volgens de 2 emmer Grit Guard methode.
Ik heb gekozen om met Dreft te wassen om zo veel mogelijk te ontvetten.
Het is een hoge auto, dus maar met een trapje erbij
Toen ben ik ga kleien met Monello Dolce Verde klei. Deze behandeling heb ik gedaan samen met de DodoJuice Born Slippy. Die laatste is erg goed, glad en zuinig in gebruik. Het is een grote auto dus dat duurde wel even. Ik heb een 250ml flesje aangeschaft zodat ik zelf kan mengen, 1:10 is goed.
Klei is niet echt vuil, maar ja, ik was de auto eigenlijk ook zeer regelmatig.
Nogmaals gewassen met een shampoo
Daarna ontijzeren van het lakoppervlak met Monello Non-Ferro
Wederom gewassen en Intensief reinigen met hogedruk en gedroogd met de Monello Doppino rode droogdoek. Ik heb wel besloten om een kleinere bij te bestellen ondanks dat de grote de auto volledig kan drogen. Maar een kleine is denk toch wat handiger voor de kleine hoekjes en sponningen.
Toen randjes afplakken:
En enkele plekjes markeren:
Wat beschadigen op de dorpel van de achterbumper:
Beschadiging op de raamstijl:
Vervolgens is de auto 2-staps gepolijst.
Als eerste ben ik begonnen met de motorkap.
Op een of andere manier vind ik die altijd het lastigst. Deze behandeld met Monello Mezzo op oranje. Heb zelfs nog een mini stukje Veloce op oranje gedaan. Bovenste randje van de motorkap is gespotenkunstof ofzo en dat reageerde anders en leek meer correctie nodig te hebben.
De volledige auto helemaal rond gedaan met de Mezzo en daarna afgemaakt met de Finale.
Manmanma, swirls weg, krasjes weg en wat een glans.
Toen heb ik de auto helemaal afgenomen met Gyeon Prep ter voorbereiding van de wax laag.
De lak hebben dubbellaags beschermd met Collinite 915. Deze heb ik aangebracht met de DAP I.c.m. zwarte pad. Is wel wat extra werk. Pad losmaken en in blikje. Maar is goed te doen.
Toen nog een rondje met de rode pad.
Het glaswerk heb ik gedaan met Autoglym Glass Polish. Het panorama dak heb ik een extra laag Poorboys EX-P gegeven.
De plastic delen aan de onderzijde zijkanten, en onderzijde bumpers en grills heb ik behandeld met Gyeon Trim coating.
Als late de banden voorzien van Meguairs Tire gel
En het resultaat:
Het was even een dagje flink doorwerken, om 8:30 begonnen met de spullen klaar te zetten en om 9:00 aan de gang. Om 17:00 was ik klaar maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf. 's avonds nog een keer alles nalopen met een doekje en een detailler spray.
Doel: Maximale glans
Voor dat ik begonnen enkele foto's gemaakt van de huidige staat:
Foto van het achterscherm:
De andere zijde:
Wat krasjes en beschadigingen op de raamstijl:
Een close up vanaf de voorzijde:
Hier onder de stappen
Ik ben begonnen met Monello Artico Magico Snow Foam.
Blijft heerlijk spul!
De velgen heb ik ingespoten met Great Lion velgen reiniger, deze test ik als alternatief voor de Monello Non-Ferro.
De velgen zijn voorzien van Gyeon RIM, tijdens normaal wassen is gebruik is meestal geen aanvullende reiniger.
Maar ja, bij deze detail klus wou ik ze graag zo goed mogelijk schoon.
Daarna heb ik de auto hand gewassen volgens de 2 emmer Grit Guard methode.
Ik heb gekozen om met Dreft te wassen om zo veel mogelijk te ontvetten.
Het is een hoge auto, dus maar met een trapje erbij
Toen ben ik ga kleien met Monello Dolce Verde klei. Deze behandeling heb ik gedaan samen met de DodoJuice Born Slippy. Die laatste is erg goed, glad en zuinig in gebruik. Het is een grote auto dus dat duurde wel even. Ik heb een 250ml flesje aangeschaft zodat ik zelf kan mengen, 1:10 is goed.
Klei is niet echt vuil, maar ja, ik was de auto eigenlijk ook zeer regelmatig.
Nogmaals gewassen met een shampoo
Daarna ontijzeren van het lakoppervlak met Monello Non-Ferro
Wederom gewassen en Intensief reinigen met hogedruk en gedroogd met de Monello Doppino rode droogdoek. Ik heb wel besloten om een kleinere bij te bestellen ondanks dat de grote de auto volledig kan drogen. Maar een kleine is denk toch wat handiger voor de kleine hoekjes en sponningen.
Toen randjes afplakken:
En enkele plekjes markeren:
Wat beschadigen op de dorpel van de achterbumper:
Beschadiging op de raamstijl:
Vervolgens is de auto 2-staps gepolijst.
Als eerste ben ik begonnen met de motorkap.
Op een of andere manier vind ik die altijd het lastigst. Deze behandeld met Monello Mezzo op oranje. Heb zelfs nog een mini stukje Veloce op oranje gedaan. Bovenste randje van de motorkap is gespotenkunstof ofzo en dat reageerde anders en leek meer correctie nodig te hebben.
De volledige auto helemaal rond gedaan met de Mezzo en daarna afgemaakt met de Finale.
Manmanma, swirls weg, krasjes weg en wat een glans.
Toen heb ik de auto helemaal afgenomen met Gyeon Prep ter voorbereiding van de wax laag.
De lak hebben dubbellaags beschermd met Collinite 915. Deze heb ik aangebracht met de DAP I.c.m. zwarte pad. Is wel wat extra werk. Pad losmaken en in blikje. Maar is goed te doen.
Toen nog een rondje met de rode pad.
Het glaswerk heb ik gedaan met Autoglym Glass Polish. Het panorama dak heb ik een extra laag Poorboys EX-P gegeven.
De plastic delen aan de onderzijde zijkanten, en onderzijde bumpers en grills heb ik behandeld met Gyeon Trim coating.
Als late de banden voorzien van Meguairs Tire gel
En het resultaat:
Bijlagen
-
797F110F-DE53-4240-84D1-CEFFEAA9AB70.webp88 KB · Weergaven: 19
-
870CEA5E-58B4-461A-9C85-33A4D64696FE.webp145,6 KB · Weergaven: 20
-
F7AAF57C-B709-4400-B9A2-E63B29F9F085.webp135,7 KB · Weergaven: 18
-
E54290F0-5361-47E4-A9C6-46306F83F490.webp63,2 KB · Weergaven: 19
-