• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer DAP500 - Renault Twingo II

E-Jan

Detailing rookie
6 feb 2010
231
0
In augustus 2008 hebben wij een nieuwe Twingo aangeschaft. Auto is vanaf nieuw op de correcte wijze gewassen en gedroogd. In april dit jaar heb ik de auto voor het eerst gekleid en ontdekte toen in het directe zonlicht toch wel meerdere fijne krasjes.

Hoewel de krasjes voor een 'normaal' persoon niet of nauwelijks te zien waren, val ik (helaas) in een andere categorie. Dit kon niet zo blijven, hier 'moest' wat aan gedaan worden! In juni toch dan maar (aan de hand van de vele positieve verhalen op dit forum) een DAP500 met Monello starterspakket in huis gehaald.

Gewacht en gewacht, een aantal keer de handleiding doorgelezen en getwijfeld : "Richt ik nu echt geen schade aan etc..." Vervolgens in september eindelijk de knoop doorgehakt en in de resterende zonnige dagen de gehele auto aangepakt met de DAP.

Wat ook de doorslag gaf is dat ik toen een week vrij had. Maar goed ook want uiteindelijk ben ik er toch nog 3 daagjes zoet mee geweest. Wassen, drogen, afplakken, oranje pad, groene pad en vervolgens waxen (was nog nooit gedaan in die 2 jaar!), weer wassen om alles schoon te krijgen... Gelukkig ben ik voorlopig niet van plan een grotere auto aan te schaffen, dan mag ik er wel een week voor uittrekken...

Maar goed. Allereerst was ik zeer positief verrast door de gebruiksvriendelijkheid van de DAP. Vond hem alleen op de laagste stand nogal instabiel, maar dat bleek normaal te zijn (een telefoontje naar Carclean gaf uitsluitsel). Het afplakken en het verwijderen van de Monello resten vond ik wel een (cens**r) karwei, maar misschien dat ik daar in de toekomst wat meer handigheid in moet kweken.

Toen ik klaar was na 3 dagen ploeteren had ik een hoop aanspraak van de buren, maar vond in eerste instantie het glans resultaat een beetje tegenvallen. Misschien omdat er al een hoop glans teruggekomen was na het kleien. Maar er zaten ook nog een hoop Monello-resten en vegen op de auto van het uitvegen van de was. Auto toen gewassen, toen werd ik wel blij...

Ik denk dat de lak net zo goed is als bij de aflevering 2 jaar terug, misschien beter. Super mooi resultaat met ultra reflectie. Achteraf dus geen moment spijt van gehad. Enigste krassen die ik niet weg krijg zitten op de dorpels (van het instappen) - suggestie? Voor de rest geen spectaculaire krassen, allemaal weggekregen. Volgende keer alleen nog de bandjes doen, heb ik nog geen spullen voor. Enjoy!

Even de foto's zichtbaar gemaakt :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zeer strak plaatje hoor, ook erg mooie reflectie !

Even terugkomend op de in jou ogen ontbrekende glans. Heb je na het polijsten ook de auto afgenomen met Spruzzo of IPA ?
Indien je dat niet hebt gedaan zou ik dat zeker willen aanbevelen. Ten eerste vergemakkelijkt het het afnemen van de Monello polijsten enorm en ten tweede heb je dan ook weer een straks plaatje zonder dat er nog iets verstopt zit onder eventuele olie die is achtergebleven van je polijstmiddel.

Na het polijsten zou ik een glaze zoals de Poorboy's White Diamond zeker aanbevelen maar een product zoals de Wolgangs Deep Gloss Paint Sealant is in mijn ogen ook erg geschikt.
Deze producten brengen vooral bij lichte kleuren nog meer glans naar voren.
Ook een goede wax kan hier aan bijdragen.

Welke wax heb je trouwens gebruikt ?

Bedankt, had nog moeite met de foto's, zo nog even FAQ hierover doorlezen.

Glans viel eerst tegen inderdaad, maar dat kwam dus omdat de auto nog vies was van resten polijstmiddel en wax (vegen). Ik heb de wax wel voldoende laten curen. Na het polijsten en finishen heb ik geen verdere middelen (dus ook geen Glaze) gebruikt. Ik was al blij dat ik zo ver was na die tijd!

Ik heb geprobeerd met Meg's NXT Generation Speed Detailer de resten polijst weg te krijgen, dit lukte gedeeltelijk. Na nogmaals wassen was het resultaat wel top, zoals je ziet. De wax die ik nog had staan was ook van Meg's, de Gold Class Wax.

Ik weet dat dit niet de beste of langsthoudende wax is, dus ik houd me aanbevolen voor suggesties. Ik ben nog steeds gek op de diepe donkere kleur blauw van de wagen, dus eventueel iets wat het mogelijk nog beter uit laat komen.

NB: Wat gebruik ik voor de diepere krassen op de dorpels?

Final NB: En nu doorsparen voor een Alfa Romeo GT, heb er nu goede spullen voor...

Heel mooi resultaat! Vooral de laatste foto vind ik erg fraai! :-)^

Een wax aanbevelen laat ik aan anderen over. Persoonlijk vind ik de Meg's Gold Class nog steeds een leuke wax. Maarja, ik vind zoveel waxen leuk...:-d

qua wax zou je ook de Dodo Light Fantastic eens kunnen proberen. Op hele lichte kleuren werkt deze echt super.
Wil je geen nieuwe wax aanschaffen dan zou de Wolfgang DGPS3 ook een goede optie kunnen zijn.