• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer een wagen gekleid, enkele vraagjes ...

Orbit

Detailing rookie
18 mei 2009
44
0
Hoi,

Net voor het eerst de auto van m'n vriendin gekleid met Meguairs claykit en na afloop heb ik toch wel enkele vraagjes.

Vooraleerst is het me opgevallen dat ondanks enthousiast wrijven er nog redelijk wat insectenresten blijven zitten. Is deze klei te 'braaf' of moet ik die specifieke problemen anders aanpakken? De poorboys klei is besteld, zou deze een beter resultaat moeten geven?

Daarnaast begon de klei ook enorm te kleven aan m'n vingers nadat 3/4e van de wagen was behandeld. De klei was VEEL zachter geworden en verloor ook van z'n werking. Het was al aan het schemeren dus aan de temperatuur zal het niet liggen. Maakt de Quick detailer de klei zachter? En wat moet ik doen met een stuk klei dat zacht is geworden en dus makkelijk aan de handen kleeft maar nog niet vuil genoeg is om weg te werpen? Hersteld de klei zichzelf zodat ik hem nog kan gebruiken de volgende keer?

In ieder geval is het kleiën van een auto best een stevige klus maar de voldoening is enorm waneer de wagen weer zijdezacht aanvoelt! Anderzijds leer je door het kleien echt wel elk foutje of defectje in de lak kennen, er is nog werk aan de winkel :schaam

Hoi,

De meguairs klei is inderdaad zacht. Dus die kan niet alles aan.

Als bij mij de klei aan de vingers blijft plakken, dan spray ik meestal een keer op mijn hand en op de klei.

En mocht de klei zacht worden en vervormen, dan gewoon een keer kneden.

Groet, Peter

Insecten krijg je er het makkelijkste af door een handoek met warm water nat te maken en deze op de plek te leggen.
Even laten liggen en met een washmitt met sopje haal je het er zo af.

Als de klei brokkelig word of gaat kleven even insprayen en kneden.
Als je hem weg legt ook zo goed mogelijk "luchtdicht" weg leggen.
Voor de tijd spray ik hem altijd nog even goed in.

Heb je hem nog wel in de wax gezet? want alle bescherming is er nu af he

Ik vind het juist relax als die klei aan mn vingers kleeft, is de kans nl ook kleiner dat het uit je handen valt :).

Je hebt van meg's ook de 200 gr milde en aggresieve kleiblokken, misschien dat de aggresieve variant meer uithaalt.

Dus bij kleven moet je net meer spayen? Ik had net het gevoel of de QD in de klei introk en hem zo weeker maakte.

Wax zit er moemtneel niet op, volgende week krijgt de wagen toch een volledige beurt met de nieuwe spulletjes :-d

Bij kleven op de vingers moet je je vingers even inspuiten.
En de klei hoort juist een beetje zacht te zijn.
Maarja ik weet niet wat jij zacht vind....

Voor de volledigheid maar eens mijn eigen oplossingen vermelden. Ik heb ondertussen nog wat geklooid en ik denk zelf te kunnen verklaren wat er misliep.

Ik vermoed dat ik eenvoudigweg te weinig klei gebruikte, althans, nu gebruik ik +/- 35 gr en het fenomeen deed zich niet meer voor. Voorheen gebruikte ik minder, wat erg makkelijk kneed maar dus blijkbaar niet stevig genoeg meer is.

Ook heb ik nu de PB klei en deze is inderdaad iets 'krachtiger' en vult de extra veilige Meguairs erg goed aan.

Hoppelijk heeft iemand hier wat aan :)

Orbit zei:
Ook heb ik nu de PB klei en deze is inderdaad iets 'krachtiger' en vult de extra veilige Meguairs erg goed aan.

Hoppelijk heeft iemand hier wat aan :)

..Ik ben nu aan het bedenken welke klei ik zal nemen..ik dacht eerlijk gezegd dat de PB klei ongeveer hetzelfde zou zijn als de Meg klei, maar klaarblijkelijk is dat niet zo....of ben ik nou gek? :weetniet

Als je last hebt van aangekoektte insectenresten, dan zou ik deze eerst behandelen met bijvoorbeeld PB Bug Squash.

Het is zonder van je klei om je het lazerus te kleien en er gebreurt niets. Het is ook zonde van de klei, deze verzadigd eerder. Ook de kans op krasjes neemt toe door de harde stukje insectenlijken...

...of anders (dezelfde!) milde klei van Poorboy's of Dodo. Voor 50 cent meer heb je dan ook een mooi potje voor je klei.