• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste serieuze interieur detail achter de rug: enkele vraagjes.

Orbit

Detailing rookie
18 mei 2009
44
0
Enkele dagen terug hebben we eens de tijd genomen om het interieur van mijn wagen aan te pakken. Bij een wagen van 6 jaar die voorheen enkel werd gestofzuigd en met een vochtige doek werd opgefrist was 'wat' ruimte voor verbetering.

Na de wagen goed te hebben gestofzuigd werd alle plastic netjes proper gemaakt met wat APC (1:20 verdund) en badstof doeken. Nadien heb ik mijn verse aanwinst, de Natural Look van PB, ter hand genomen en aangebracht met een Lake Country badstof aplicator en opgewreven met een propere badstof doek. Onvoorstelbaar hoeveel vuil je toch nog verwijderd met de NL en dat NA een beurt met APC! De zijdeglans is ook perfect wat ik verwacht van een interieur product, verwaarloosbare geur en helemaaal niet glad. Ik heb het dan ook zonder problemen aangebracht op het stuur wat hiervan bijzonder goed is opgeknapt.

We zijn echter op enkele 'probleempjes' gestuit. Een daarvan is het 'glas' voor de tellerplaat. Als hier licht op valt worden een enorme hoeveelheid krasjes zichtbaar. Een echte doorn in het oog vind ik zelf. Zijn er manieren om dit aan te pakken? Demonteren is echt geen optie en zelf met de hand is de toegang niet evident. Bestaat er iets met masaal veel fillers wat gebruikt kan worden op zo'n oppervlak? Uitpolijsten lijkt me echt wel onbegonnen werk.

Daarnaast zoeken we een 'vervanger' voor de Meguairs Carpet and Interior Cleaner. Halverwege het reinigen van de vloermatjes zaten we zonder en hebben we verder gedaan met APC hetgeen toch beduidend minder goed werkte. Hoewel het product van Meguairs goed zijn werk doet zou ik eens iets anders willen proberen, ik vind het namelijk nogal duur gezien je wel erg snel door zo'n busje bent. Iemand sugesties?
 
Tellerhuis is alleen via polijsten op te lossen, ik heb toen mijn tellerbak er uit gehaald en de boel gepolijst met Plast-X van Meguiar's

Als het de losse matjes zijn in de auto: gewoon in de douchebak lekker spoelen met de douchekop, is geen probleem, en toch vind ik de APC hier het meest geschikt voor.
 
Ik zou liever de 3 step polish van Wolfgang hiervoor gebruiken, dat levert een beter resultaat op dan PlastX.

Destijds heb ik ook de koplampen gedaan met alleen PlastX en toen vervolgens met Tim de Wolfgang lijn getest op de koplampen.. en zie hier t verschil. Ik denk dat je tellerhuis een stuk helderder/krasvrij wordt met de Wolfgang lijn. Wetsanden van je tellerhuis zal misschien niet nodig zijn, met mijn koplampen had ik dat wel nodig ivm. ernstige pitjes in de lampenkap.

De bestuurderskoplampunit is met PlastX gedaan en de rechter unit is na wetsanden met de Wolfgang cleaner step 1 gepolijst.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Uiteraard hebben we de step 2 (glaze) en step 3 (sealent) ook gedaan voor een perfect resultaat!

https://www.Carclean.com/zoeken?search=wolfgang%20plastic
 
Het kunststof van een tellerhuis is anders dan van een koplamp ;) Van het tellerhuis is zachter, van de koplampen moet steenslag e.d. kunnen doorstaan.
 
Hmmmmm, dat demonteren zou ik toch liever vermijden. Lijkt me niet zo'n voor de hand liggende klus dus toch maar liever niet.

Kan plast-X ook met de hand enige verbetering geven?
En heeft het een meerwaarde ten opzichte van de PB's PP, SSR1 en SSR2?, want ook daar staat vermeld dat ze op plastic gebruikt kunnen worden.

Ik zou natuurlijk kunnen gaan testen maar de klasieke truuk van de 'testspot' gaat hier niet werken natuurlijk :grinning:
 
Persoonlijk vind ik die powerball mini niet zo erg mini hoor. Nee, ik ga het gewoon de volgende keer eens proberen met de hand en als dat niet lukt toch maar eens kijken hoe de tellerblok moet gedemonteerd worden (gelukkig heb ik hier nog een werkplaats handleiding liggen voor de Toyota Corolla E12).