Nou vorige week zondag was het dan eindelijk zover, de eerste keer dappen op mijn eigen auto. Een zwart metallic golf 4 GTI.
Heb eerst de auto gewassen met 2 emmer systeem, grid guard en PB SSS.
vervolgens de motorkap gekleid met PB poly clay en PB spray & wipe. Voor het polijsten heb ik SSR1 SSR 2 & SSR2.5, PB Pro polish & Monello Mezzo. En heb alle kompressor pads van monello.
vervolgens heb ik een deel van de motorkap afgeplakt als testspot. Ik heb al diverse keren gelezen dat je met de lichtste combo moet beginnen dus dat deed ik ook. Ik begon met de green light polishing pad en SSR1. inwerken op standje 2, en dan 2 runs maken, zoals in de video tut van havana. Dit haalde nauwelijks iets uit. Toen heb ik de white polishing pad en SSR1 geprobeerd, maar ook dit haalde niks uit. Nou wou ik de green met mezzo proberen maar dat was een probleem, want ik had maar 1 green pad en die had ik al met de SSR1 gebruikt. Nou heb ik toch maar gewoon die pad weer gebruikt, dacht niet dat het zo heel slecht zou zijn. Dus green met mezzo, maar wederom niet het gewenste resultaat. Nou dan maar de white met mezzo, white had ik dus ook al gebruikt met SSR1 en nu dus opnieuw met mezzo. Maar dit hielp ook nauwelijks.
Vervolgens ben ik maar gestopt om eerst hier meer info te vragen. Dit heb ik dan ook met Dibbuz gedaan. Die heeft me aangeraden om de orange light cutting pad met mezzo te proberen. Ik dus vandaag weer naar mijn garage gegaan. ff snel met spray & wipe stukje motorkap schoon gemaakt, weer afgeplakt en klaar om met de orange en mezzo aan de gang te gaan. 3 puntjes op de pad, standje 2 om in te werken en 2 runs op standje 5. Maar nu leek het net of de DAP geen vermogen meer had. Wou op standje 2 inwerken maar hij draaide nauwelijks rond :s. Ben toen maar met heeeel weinig druk eroverheen gegaan en toen standje 5 gepakt. Nu draaide hij wel gewoon goed rond. 2 runs gemaakt 1 van boven naar benenden en 1 van links naar rechst. het was al stukken beter geworden maar er waren nog wel wat krassen zichtbaar. Zou ik nog met orange en Inizo kunnen proberen?
Verder vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie een pad al een keer gebruikt hebben... Of hebben jullie meerdere pads?
P.s. heb helaas geen foto's :schaam
Heb eerst de auto gewassen met 2 emmer systeem, grid guard en PB SSS.
vervolgens de motorkap gekleid met PB poly clay en PB spray & wipe. Voor het polijsten heb ik SSR1 SSR 2 & SSR2.5, PB Pro polish & Monello Mezzo. En heb alle kompressor pads van monello.
vervolgens heb ik een deel van de motorkap afgeplakt als testspot. Ik heb al diverse keren gelezen dat je met de lichtste combo moet beginnen dus dat deed ik ook. Ik begon met de green light polishing pad en SSR1. inwerken op standje 2, en dan 2 runs maken, zoals in de video tut van havana. Dit haalde nauwelijks iets uit. Toen heb ik de white polishing pad en SSR1 geprobeerd, maar ook dit haalde niks uit. Nou wou ik de green met mezzo proberen maar dat was een probleem, want ik had maar 1 green pad en die had ik al met de SSR1 gebruikt. Nou heb ik toch maar gewoon die pad weer gebruikt, dacht niet dat het zo heel slecht zou zijn. Dus green met mezzo, maar wederom niet het gewenste resultaat. Nou dan maar de white met mezzo, white had ik dus ook al gebruikt met SSR1 en nu dus opnieuw met mezzo. Maar dit hielp ook nauwelijks.
Vervolgens ben ik maar gestopt om eerst hier meer info te vragen. Dit heb ik dan ook met Dibbuz gedaan. Die heeft me aangeraden om de orange light cutting pad met mezzo te proberen. Ik dus vandaag weer naar mijn garage gegaan. ff snel met spray & wipe stukje motorkap schoon gemaakt, weer afgeplakt en klaar om met de orange en mezzo aan de gang te gaan. 3 puntjes op de pad, standje 2 om in te werken en 2 runs op standje 5. Maar nu leek het net of de DAP geen vermogen meer had. Wou op standje 2 inwerken maar hij draaide nauwelijks rond :s. Ben toen maar met heeeel weinig druk eroverheen gegaan en toen standje 5 gepakt. Nu draaide hij wel gewoon goed rond. 2 runs gemaakt 1 van boven naar benenden en 1 van links naar rechst. het was al stukken beter geworden maar er waren nog wel wat krassen zichtbaar. Zou ik nog met orange en Inizo kunnen proberen?
Verder vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie een pad al een keer gebruikt hebben... Of hebben jullie meerdere pads?
P.s. heb helaas geen foto's :schaam