• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste maal kleien, wat te kiezen

De deep crystal polish is dus geen polish (althans, niet zoals ieder ander het in de detailingwereld zou noemen). Het is een glaze.

Dat maakt hem niet overbodig.

De Step 1 Paint Cleaner is gewoon de polish. Daar kan je mee cleanen.

De Step 2 Polish is een glaze. Daar kan je niet mee cleanen, maar je voedt wel de lak ermee voor wat meer *shine*.

Klei is voor vervuiling op de lak
Paint Cleaner (Step 1) is voor vervuiling in de lak (bij andere merken heet dit een polish, als voorbeeld: Poorboys Professional Polish)
Meg's Polish (Step 2) is een voedende stap (bij andere merken heet dit een glaze, als voorbeeld: Poorboys Black Hole)

Of de voedende stap overbodig is, is een manier van proberen, het kan de lak dieper van kleur maken. Zie je geen verschil in voor en na, dan kun je de stap eventueel overslaan.

Ok, in afwachting van mijn bestelling ga ik de auto vandaag even waxen, mag ik trouwens de ruiten ook meewaxen of heef dit niet veel nut.

De ramen kun je mee waxen, al zou ik de voorruit niet doen, krijg je rare effecten van bij het wissen.

Zo voor het eerst de auto gewaxt met de NXT Wax 2.0, moet zeggen dat ik na 2 min de swipetest deed en dat dit al goed was, ook zie ik bijna niet waar ik gewaxt heb, heb het gevoel dat ik veel te weinig gebruikt heb, 3 erwtjes voor de motorkap ,^^

De motorkap is nu een half uurtje geleden gedaan, zal het er maar afhalen zeker nu :)

Pff dat is ook echt iets waar ik nog flink aan zal moeten wennen, ook als ik binnenkort Natty's ga bestellen mezelf er aan blijven herinneren niet veel te gebruiken

Als je het te dik aanbrengt dan heb je alleen je zelf er mee, bij de NXT heb je kans op vlekken en bij andere waxen kan het een bitch worden om er af te krijgen. En alles wat je teveel aanbrengt is zonde, je veegt het er namelijk weer vanaf, het heeft totaal geen toegevoegde waarde. :no

Al is het voor onze verkoop wel weer goed natuurlijk! :)_[]

Aanstaande vrijdag beginnen we eraan, het volledige 5-stappenplan, probleem is dat ik het wel niet allemaal op 1 dag ga kunnen afwerken. Is dit nefast of mag dit in stukken gebeuren ?

nefast ? :weetniet

Als je weet dat je een hele auto niet in dag gaat redden, doe dan paneel per paneel het 5 stappen plan.

ja maar zou wel een weekje tussen zitten, en paneel per paneel, gaat dit dan niet te veel verschil geven ,^^

Wel nog iets meegeven ivm het 5-stappenplan, ipv de Deep Crystal Carnauba Wax (Step 3) heb ik de NXT 2.0 (had deze al).

Kan dit kwaad om na die Deep Crystal Polish de NXT 2.0 aan te brengen ?