• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste poetsbeurt G220 op VW Golf GTI

Mila

Detailing addict
10 aug 2008
66
52
Hallo,

Gisteren voor het eerst echt aan de slag geweest met de G220 op een Golf GTI van 2006 van een maat van mij. Eerste gewassen met PB SS & S, daarna gekleid met de Meguiars Quick detailing clay. Er kwam weinig af moet ik zeggen, de golf stond behoorlijk glad. De eigenaar gebruikt regelmatig Permaguard (bij iemand van jullie bekend?) zou dit bijdragen aan weinig vastzittende vervuiling?

Daarna met de PB SSR1 op een polishing pad. Dit deed nagenoeg niets. Swirls bleven gewoon zichtbaar. PB SSR2 op een oranje light cutting pad had meer effect. De swirls waren weg, de krasjes echter bleven. In ieder geval wel een resultaat waar we redelijk tevreden mee waren, maar niet WAUW!... Ik denk er daarom sterk aan om ook SSR2.5 aan te schaffen. Blijkbaar is die Duitse autolak idd knetterhard... Ik zal het voor mijn eigen auto ook kunnen gebruiken, vrees ik, want een testspot op de bimmer gaf hetzelfde resultaat als op de VW, swirls weg, maar krasjes niet.

Het bleek niet meer nodig om de SSR2 nog na te werken met SSR1, de finish was behoorlijk strak.

Black Hole
Daarna afgewerkt met PB Black Hole op een zwarte finishing pad, zoals aangeraden op een laag toerental (tussen standje 1 en 2). Dit product begrijp ik niet. Ik lees op het internet zulke positieve reviews over dit product, maar zowel op mijn auto als op de VW deed het niets... Ik zie werkelijk geen enkel verschil in diepte of wetlook tussen de motorkap die behandeld is en de beide zijkanten die we bewust niet behandeld hebben. Het zou ook moeten werken als een filler, maar je blijft de resterende krasjes gewoon zien. Heeft BH wellicht alleen effect op verweerde lakken?

Tenslotte afgetopt met Meguiars Crystal Clear Wax (step 3), die ik nog staan heb en 20 minuten laten hazen. Ik wil in de toekomst graag PB Natty´s Blue gebruiken, maar eerste de Meguiars opmaken.

Al met al een goed resultaat, maar er moet meer uit te halen zijn. In elk geval niet verkeerd voor een eerst detail. We hebben vandaag overigens alleen de voorkant en het dak gekleid, gepolished en gewaxt. Samen met het wassen en drogen van de volledige auto zijn we daar toch wel 5 en een half uur mee bezig geweest.

Heeft iemand ervaring met de G220 op harde Duitse autolakken? Hoe pakken jullie het aan?

Graag jullie commentaar, antwoorden en tips!

Groeten,
Mila
 
Hoi Mila,

VW lakken kunnen vaak inderdaad erg hard zijn. Black hole is een voedend product dat je natuurlijk het beste opmerkt op een verweerde lak, maar ook op nieuwe lakken draagt het m.i zijn steentje bij.

Je verslagje toelichten met wat foto's maakt het een stuk interessanter om te lezen. Kijk eens rond op het forum als je een idee wilt krijgen! ;)
 
Ik heb uitsluitend foto's van na de poetsbeurt. De verbetering is overigens niet dusdanig dat dit goed zichtbaar is op foto's. De GTI was en is in zeer goede staat. Alleen in het zonlicht is duidelijk zichtbaar dat de swirls van de wasstraat weg zijn door het polishen.

VWGTI1.jpg


VWGTI3.jpg


VWGTI2.jpg


VWGTI4.jpg
 
Misschien dat het bij de ene lak meer werkt dan een andere. Laatst hebben Tim en ik Black Hole aangebracht op een NIEUWE Peug 307 en daar zag je wél precies waar we gebleven waren.
Het moet dun aangebracht worden, even laten drogen en dan afnemen.
 
Dibbuz zei:
Misschien dat het bij de ene lak meer werkt dan een andere. Laatst hebben Tim en ik Black Hole aangebracht op een NIEUWE Peug 307 en daar zag je wél precies waar we gebleven waren.
Het moet dun aangebracht worden, even laten drogen en dan afnemen.

Ik heb de BH voor het eerst aangebracht toen de auto nog geen 2 weken oud was (maar wel vies). En het verschil was duidelijk zichtbaar. Ik heb het gisteren op een 12 jaar oude Toyota gebruikt (donkerrood) en ook daar was het verschil goed te zien. Volgens mij geldt wel dat hoe donkerder de lak, hoe beter je het ziet.
 
DKBM zei:
Ik heb de BH voor het eerst aangebracht toen de auto nog geen 2 weken oud was (maar wel vies). En het verschil was duidelijk zichtbaar. Ik heb het gisteren op een 12 jaar oude Toyota gebruikt (donkerrood) en ook daar was het verschil goed te zien. Volgens mij geldt wel dat hoe donkerder de lak, hoe beter je het ziet.

Tja, het zal waarschijnlijk, zoals dibbuz al zei, afhankelijk zijn van het type lak. Wij waren met 2 en wij zagen allebei geen verschil op de golf. Ik heb het conform instructie dun aangebracht, even laten hazen en vervolgens uitgepoetst. Ik ga het nog wel eens proberen op een andere auto.

Gr. Mila
 
Ik heb nog eens wat gelezen hier en daar. Volgens mij werk ik de Black Hole veel te weinig in. Ik bracht het tot nu toe aan met een draaiende beweging met de hand, liet het hazen om vervolgens uit te poetsen. Ook met de excenter heb ik het slechts kort ingewerkt. Volgens mij moet je 'm meer aanbrengen zoals je met een polish doet, maar dan op een lager toerental. Ik ga het op die manier nog eens proberen en keep you posted. Intussentijd zijn jullie reacties weer welkom!

Gr. Mila
 
wagen ziet er top uit! glanst lekker, ik ben benieuwd of je op de andere manier toch meer met de black hole kan bereiken.
Volgens mij is en blijft het meer een product voor oudere verweerde lakken
 
rodders zei:
wagen ziet er top uit! glanst lekker, ik ben benieuwd of je op de andere manier toch meer met de black hole kan bereiken.
Volgens mij is en blijft het meer een product voor oudere verweerde lakken

Nieuw of oud maakt niet uit.

Je moet eens een 50/50 proberen. Dan zal je het waarschijnlijk wel zien!
 
Tim zei:
Nieuw of oud maakt niet uit.

Je moet eens een 50/50 proberen. Dan zal je het waarschijnlijk wel zien!

Dat ga ik idd proberen. Als iemand al 50/50 foto's heeft van PB Black Hole, graag hier posten!
 
Mijn zwarte (pearl) lak wordt er iig zichtbaar donkerder van... Zie ook HIER (de auto is daarvoor met SSR gedaan)
 
Ik heb een tijdje terug van een lid van ons z'n zwarte VW cabrio gedaan. Na de SSR 2.5 en de SSR 1 ook met de BH aan de gang gegaan. Verschil was heel goed te zien! Eigenaar ging uit z'n dak :party:
Kijk maar is op deze foto, je ziet duidelijk welk deel wel en welke niet met BH is behandeld.

poorboyshavana22-7029.jpg
 
Sven S8 zei:
Mijn zwarte (pearl) lak wordt er iig zichtbaar donkerder van... Zie ook HIER (de auto is daarvoor met SSR gedaan)

Zoals duidelijk blijkt uit jouw review heb ik het eerder veel te weinig ingewerkt. Ik ga het opnieuw proberen en jullie resultaten daarvan laten zien! Het moet beter kunnen, anders waren niet zovelen zo positief over Black Hole. Ik heb er vertrouwen in. Dank voor jullie posts over PB BH!

Gr. Mila
 

Vergelijkbare onderwerpen