• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste poetsbeurt met de DAP 500

Rykers

Detailing addict
11 mei 2009
35
52
Na diverse poetsbeurten met de hand heb ik van de week besloten om de DAP 500 aan te schaffen.
Carclean was super vriendelijk en heeft een stukje op mijn Focus behandeld om het resultaat te laten zien.
Aangezien ik toen al was begonnen met de Lupo van mijn vrouw heb ik die als proef object gebruikt om de DAP te leren kennen.
Hieronder een aantal foto's van hoe de Lupo er uitzag en hoe hij er nu bij staat.
De middelen die ik gebruikt heb zijn:
+ 2x gewassen met Meg Gold Class wash (2 emmers)
+ kleien met Meguiars klei
+ Poorboy's world SSR2 (met de DAP op stand 5 met de groene Lake Country pad)
+ Poorboy's world proffesional Polish (met de DAP op stand 3 met de witte lake Country pad)
+ Meguiars deep Cristal Polish (step2) (met de DAP op stand 3 met de zwarte Lake Country pad)
+ waxen met Mequiars Gold Class liquid wax. (met de hand)

Het zwarte kunstof heb ik gepoetst met een standaard kunststof conditioner van *kuch* Halfords. (flesje moet eerst op voor ik een nieuwe mag kopen)
Graag zie ik jullie opbouwende kritiek en/of complimentjes, maar ik wil wel even zeggen dat dit eigenlijk mijn eerste keer is dat ik een auto zo poets. Daarvoor was het alleen wassen en in de wax.

Genoeg ge-OH hier de foto's.

Voor:
044.webp

045.webp

043.webp

042.webp

041.webp

046.webp

Na:
007.webp

008.webp

009.webp

010.webp

014.webp

013.webp

Mooi resultaat! Nog eens extra gezien het feit dat het je eerste DAP ervaring is en het een VAG lak is. Top!

Mooi resultaat Rykers, nu gaat het helemaal kriebelen bij me.... :cool

Nog wel een vraagje, je hebt eerst de Poorboys Polish en daarna de Meguiar's Polish gebruikt.
Is dit niet dubbelop?

Nog wel een vraagje, je hebt eerst de Poorboys Polish en daarna de Meguiar's Polish gebruikt.
Is dit niet dubbelop?

Het komt omdat ik de step 1 en 2 van Meguiars afgelopen zaterdag gekocht heb. Als ik nu voortaan met de DAP ga poetsen heb ik daar eigenlijk niets meer aan. Dus ik vroeg aan carclean of ik de step 1 en 2 ook mechanisch kan verwerken. De step 1 is volgens hun niet geschikt voor de DAP maar de step 2 wel en het advies was om deze dan na de polish van Poorboy te gebruiken. Dus zodoende.

Die DAP is wel super hoor! :cool

Als het weer meezit ga ik het ook zien, heb 'm namelijk vandaag gekocht (Dennis, nogmaals bedankt voor de info!) :-)^

Nog even over de volgorde van die Polish, is het niet logischer dan eerst die Meguiar's Polish te gebruiken en daarna de Poorboys Polish? (aangezien de eerstgenoemde schurende middelen bevat en die van Poorboys niet?)

Een Meguiar´s Polish is een glaze... is dus alleen voedend. Een polish is bij alle andere merken een polijstmiddel, schurend dus, bij Meguiar´s is een polish een glaze, een voedend product. Verwarrend? Ja! :ja

@stimpy zei: Meguiar´s is een polish een glaze, een voedend product. Verwarrend? Ja!

maar daarom is er carclean:jippie