• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste post

dangerpaki

Detailing trainee
8 apr 2014
100
20
Beste mede-carcleaners,

Dit is mijn eerste post. Ik ben Farid (30 jaar oud).

Sindskort ook geïnteresseerd om net dat extra mooie uit de auto te halen en ervoor te zorgen. Veel gelezen al en veel geleerd al. Maar nog een hele weg te gaan ook.
Ik ben in het bezit van een Golf V GTI (zwart) en een Ford Fiesta (blauw). De laatste gaat binnenkort naar mijn vader.

Recent al een hele hoop aan spullen gekocht na onderzoek. Ik hoop het interieur maar met name exterieur van beide autos goed aan te pakken. Ik zal binnenkort eens beginnen en mijn eerste resultaten op het forum posten.

Dank! Ik zal wat foto's posten. Morgen even met de camera wat schieten.

Beiden auto's in ieder geval veel krassen en swirls. Na inspectie door een kenner van autoclean (heeft de Golf GTI gezien) zou ik vrij weinig uithalen met handmatig polijsten op de harde Duitse lakken, en zou het hard werken zijn. Heb er nu dus voor gekozen om niet te polijsten. Was initieel van plan om met SSR1/2 aan de slag te gaan handmatig. Mogelijk in de toekomst toch een DAP op de kop tikken.

In ieder geval de routine waar ik mee zal beginnen:

Wassen & drogen:
  • 2x emmers met grit guards
  • Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
  • CSF - Delirium Orange Drying Towel
Kleien:
  • Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
  • Monello - Peluche Verde Trio
Cleanen:
  • Poorboys World - Professional Polish
  • Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
Glazen:
  • Poorboys World - Black Hole
  • Monello - Disco Nero Foam Applicator
Waxen:
  • Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915
  • Monello - Disco Rosso Foam Applicator
Algemeen/Interieur:
  • APC: Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
  • Leer: Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner & Conditioner
  • Glas: Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner
  • Trims: Auto Finesse - Revive Trim Dressing
  • Velgen: EZ Detail Mini Brush + Monello - Non-Ferro
  • Micro-Restore Concentrate
Plan is om dit 6 maanden te doen. En mocht het echt in de smaak vallen dan misschien wel elke 4 maanden. En daartussen gewoon lekker wassen met de shampoo. En zoals ik al zei. Op termijn misschien toch ene DAP of de auto laten polijsten.

Dank allemaal! Zoals beloofd de foto's (na een snelle afspoelbeurt). Wat ik eerder al zei: een groot paradijs voor swirls en krassen. Helaas elke keer ontdek ik weer krassen op nieuwe plekken waar ze (naar mijn weten) eerder niet zaten. Maar ook plekken waarvan ik dat als ik iets geraakt zou hebben meer uit stekende delen eerder zouden beschadigd raken. Dus dat is gek. Tenzij iemand een schijthekel heeft en af en toe mij een kras cadeau doet op de lak. Foto's van de Ford volgen later. Eerste project word de Golf.
conv_465.webp
conv_466.webp
conv_467.webp
conv_468.webp
conv_469.webp
conv_470.webp
conv_471.webp

Mooi GTI! Handmatig ga je die swirls waarschijnlijk moeilijk wegkrijgen. Nu de nieuwe DAP eraan komt kan je of daarvoor gaan of mogelijk wel een tweedehandsje op de kop tikken.

Yup. Dat is een beetje het plan. Gisteren de Ford snel onder handen genomen. Helaas geen foto's van ervoor genomen. Maar moet zeggen dat het mooi gelukt is.
conv_475.webp
Linker deel (tot aan de ruitensproeier) van de motorkap na cleanen met poorboys professional polish
conv_476.webp
Eindresultaat na wassen, kleien, cleanen en waxen Edit: ik zie dat de foto's via tapatalk niet gelukt zijn. Zal ze morgen even via de website uploaden.

Hier de link naar de topic waarin ik de detail van de Golf show: Golf V GTI Limited Edition 240 (2008)