Zo daar zijn we dan weer.
Eindelijk heb ik mijn eerste project in de detailing wereld afgerond en vindt het zelf behoorlijk geslaagd!
Ik heb in ieder geval een hoop geleerd! zowel van mijn fouten als van de heren(DDD) die mij een handje geholpen hebben, nogmaals mijn dank daarvoor.
Zaterdag 22 November ben ik gestart met het project en zag de auto er als volgt uit:
Vervolgens heb ik hem gewassen met de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo en kwam de echte 'schade' tevoorschijn. Kijk en huiver!
Vervolgens heb ik een noodkreet geslagen voor hulp8-o en kwam het DDD aangerend om mij te assisteren:
Ik ben toen verder gegaan met hun tips. en zie hieronder een foto van het resultaat van 1 pass met de M105 icm witte LC pad en rotary
Goed ik wist dus hoe verder te gaan en heb uiteindelijk de hele auto gedaan volgens onderstaande stappen:
- Rotary icm witte LC pad en M105
- Excenter icm groene(zachte) LC pad en M80
- Excenter icm zwarte LV pad en Meguiars polish step2
- Met het handje 2 lagen meguiars NXT(v1.0) aangebracht.
Andere onderdelen die gereinigd zijn:
- Velgen behandeldt met APC, was wel nodig ook!
- Remklauwen behandeldt met APC.
- Banden ontvet met APC en vervolgens 2 maal ingesmeerd met meguiars tire dressing
- Al het leer behandeld met APC en vervolgens de 2 stappen leer spul van meguiars
- Interieur gereinigd met APC
- Ramen gekleid en behandeld met meguiars glass cleaner
- rubbers ingevet met meguiars trim detailer
- Uitlaten en instaplijsten behandeld met meguiars all metal polish
Goed uiteindelijk hieronder het eindresultaat, nadat ik er al 70KM mee had gereden vandaag(naar werk en terug naar huis) omdat ik hem niet kon laten staan vanochtend!
En hier dan nog wat reflectie shots
En mij persoonlijk favoriete foto, reflectie van de deur:
--------------
--------------
Eindelijk heb ik mijn eerste project in de detailing wereld afgerond en vindt het zelf behoorlijk geslaagd!
Ik heb in ieder geval een hoop geleerd! zowel van mijn fouten als van de heren(DDD) die mij een handje geholpen hebben, nogmaals mijn dank daarvoor.
Zaterdag 22 November ben ik gestart met het project en zag de auto er als volgt uit:
Vervolgens heb ik hem gewassen met de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo en kwam de echte 'schade' tevoorschijn. Kijk en huiver!
Vervolgens heb ik een noodkreet geslagen voor hulp8-o en kwam het DDD aangerend om mij te assisteren:
Ik ben toen verder gegaan met hun tips. en zie hieronder een foto van het resultaat van 1 pass met de M105 icm witte LC pad en rotary
Goed ik wist dus hoe verder te gaan en heb uiteindelijk de hele auto gedaan volgens onderstaande stappen:
- Rotary icm witte LC pad en M105
- Excenter icm groene(zachte) LC pad en M80
- Excenter icm zwarte LV pad en Meguiars polish step2
- Met het handje 2 lagen meguiars NXT(v1.0) aangebracht.
Andere onderdelen die gereinigd zijn:
- Velgen behandeldt met APC, was wel nodig ook!
- Remklauwen behandeldt met APC.
- Banden ontvet met APC en vervolgens 2 maal ingesmeerd met meguiars tire dressing
- Al het leer behandeld met APC en vervolgens de 2 stappen leer spul van meguiars
- Interieur gereinigd met APC
- Ramen gekleid en behandeld met meguiars glass cleaner
- rubbers ingevet met meguiars trim detailer
- Uitlaten en instaplijsten behandeld met meguiars all metal polish
Goed uiteindelijk hieronder het eindresultaat, nadat ik er al 70KM mee had gereden vandaag(naar werk en terug naar huis) omdat ik hem niet kon laten staan vanochtend!
En hier dan nog wat reflectie shots
En mij persoonlijk favoriete foto, reflectie van de deur:
--------------
--------------