• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste project afgerond - SLK 55 AMG - Veel Foto's

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Zo daar zijn we dan weer.

Eindelijk heb ik mijn eerste project in de detailing wereld afgerond en vindt het zelf behoorlijk geslaagd!
Ik heb in ieder geval een hoop geleerd! zowel van mijn fouten als van de heren(DDD) die mij een handje geholpen hebben, nogmaals mijn dank daarvoor.

Zaterdag 22 November ben ik gestart met het project en zag de auto er als volgt uit:
PICT0038.webp

PICT0039.webp

PICT0040.webp

Vervolgens heb ik hem gewassen met de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo en kwam de echte 'schade' tevoorschijn. Kijk en huiver!
PICT0045.webp

PICT0046.webp

PICT0055.webp

PICT0056.webp

Vervolgens heb ik een noodkreet geslagen voor hulp8-o en kwam het DDD aangerend om mij te assisteren:

Ik ben toen verder gegaan met hun tips. en zie hieronder een foto van het resultaat van 1 pass met de M105 icm witte LC pad en rotary
PICT0071.webp

Goed ik wist dus hoe verder te gaan en heb uiteindelijk de hele auto gedaan volgens onderstaande stappen:
- Rotary icm witte LC pad en M105
- Excenter icm groene(zachte) LC pad en M80
- Excenter icm zwarte LV pad en Meguiars polish step2
- Met het handje 2 lagen meguiars NXT(v1.0) aangebracht.

Andere onderdelen die gereinigd zijn:
- Velgen behandeldt met APC, was wel nodig ook!
- Remklauwen behandeldt met APC.
- Banden ontvet met APC en vervolgens 2 maal ingesmeerd met meguiars tire dressing
- Al het leer behandeld met APC en vervolgens de 2 stappen leer spul van meguiars
- Interieur gereinigd met APC
- Ramen gekleid en behandeld met meguiars glass cleaner
- rubbers ingevet met meguiars trim detailer
- Uitlaten en instaplijsten behandeld met meguiars all metal polish

Goed uiteindelijk hieronder het eindresultaat, nadat ik er al 70KM mee had gereden vandaag(naar werk en terug naar huis) omdat ik hem niet kon laten staan vanochtend!:lol

dicht1.webp

dicht2.webp

dicht3.webp

dicht4.webp

dicht5.webp

dicht6.webp

dicht7.webp

open1.webp

open2.webp

open3.webp

Interieur1.webp

Interieur2.webp

Interieur3.webp

En hier dan nog wat reflectie shots

Reflectie2.webp

Reflectie3.webp

En mij persoonlijk favoriete foto, reflectie van de deur:
--------------
Reflectie1.webp

--------------

Pfoe die ziet er gewoonweg weer als nieuw uit!

Ik was gister bij de volvodealer voor een reparatie, ging in de tussentijd eens kijken hoe het met de lakstatus van de ocasions was gesteld. Nou dat was gewoonweg barslecht. Zeker als ik naar dit resultaat kijk.

Heel mooi werk :-)^

Wat een geweldig resultaat zeg! Wat zag ie eruit, en dat voor zo'n mooie bolide 8-())
Ben blij dat het allemaal goed gegaan is. Mijn complimenten :-)^

Schitterend! :-)^ Je mag er met recht trots op zijn!
Ben blij te horen dat onze adviezen hebben geholpen ;)

Ziet er erg goed uit! Wat een verschil met de modderige en bekraste voor-foto's. 8-())

Is meg's trim detailer wel het meest geschikte product voor deurrubbers? Het is een dressing, heb je niet meer aan iets voedends?

Erg leuk project was het Ton en het resultaat mag er zeker wezen! Kan ook niet anders met de goede tips die Adrie en Dennis je hebben meegegeven! ;)

@TS:
Op onze AMG zitten dezelfde velgen, en ik vind dat het remstof er zeer moeilijk afkomt. Ze worden niet eens echt super ranzig met de misschien 300 km per week, maar wat erop zit krijg ik er zeer moeilijk af. Lijkt ook wel een beetje vettige remstof. Met APC of Velgenreiniger krijg ik het uiteindelijk wel vanaf, maar niet zonder moeite. Hoe heb jij dit ervaren?

Bedankt allemaal voor jullie lovende woorden!:-)^

Het kan natuurlijk allemaal nog wel wat beter, met name het nabewerken vandaar dat ik voor de kerst de volgende spulletjes ga krijgen:
- PB Trim Restorer
- PB Black Hole
- PB EX-P
- PB Natty's Blue
- Wheelwax

Dit ga ik op mijn eigen auto gebruiken Blackmagic Golf V GTI

@DaveJanssen
Velgen krijg ik voor 90% goed schoon met apc maar dit was ook de eerste keer dat ze onderhanden genomen waren na 3 jaar.
Met klei kreeg ik alles er wel mee af. De Wheelwax moet denk ik wel wat helpen met in de toekomst het verwijderen van de remstof.

@XanderH
Rubbers zien er toch erg goed uit u maar krijg straks ook van de kerstman de PB Trim Restorer:D

@AmmerLaender
Ik heb geen DAP maar een TS24, is bijna hetzelfde apparaat hoor, alleen schijnt het binnenwerk net even iets van minder kwaliteit te zijn, tot nu toe nog niks van gemerkt iig.
Ik vindt het een lekker apparaat om mee te werken, hij is lekker licht en ligt lekker in de hand, stukker beter dan de rotary van krauss die ik ook heb gebruikt, al heeft die ook verder prima zijn werk gedaan.