• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste project ooit!!

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
hallo mensen

nadat ik de dap 900 besteld heb wordt mijn eerste project(auto van mijn vriendin)

stappen

Wassen met dodo born to be mild
Kleien met PB klei en spray en wipe
Polijsten met de dap 900(hier heb ik hulp bij nodig welke pads en welk middel en hoeveel stappen)
Voeden met PB black hole
Waxen met PB natty's blue

Heb dus vooral de info over het aftapen en polijsten nodig:schaam
verder ga ik de trims doen met trim restorer van PB

hierbij een paar foto's waar ik mee te maken krijg.

groeten peter en alvast bedankt :)^
P1010390.jpg

P1010391.jpg
 
I I I
V V V

Daar staat het gehele machinale stappenplan + pads & middelen overzichtslijstje
Aftapen: allen hetgeen getapet behoeft worden, geen randjes lak oid meenemen
Begin met een testspot op wit + Mezzo, goed afnemen en kijken welk resultaat je hebt behaald ).
Indien net niet afdoende kan je nog een keer zelfde combo pakken, veel te weinig resultaat: mezzo + oranje etcetc
Moment dat je tevreden bent het geheel doen, daarna alles afwerken met zwart + Finale
Als alles gepolijst is de auto even snel afspuiten met slang, laten drogen en laatste stap deppend drogen
De Black Hole over de gehele auto doen, indien rondom klaar, dan kan je vanaf het begin beginnen met afnemen
Daarna de Natty's er op, swipetest tussendoor of ie klaar is om afgenomen te worden.
Ramen
Rubbers / Trims
Banden in de zwart

Stoeltje, peukie, biertje / cola en genieten maar

Morgen de binnenkant ;)
 
eerst de dap binnen krijgen dan aan de slag:)
en de kleine roest plekjes op de hoeken van motorkap
aftapen of gewoon niet raken?

thnx
Cola nee dankje doe maar een pilsjex-]
 
hmm kon me niet inhouden was al een beetje begonnen vandaag
heb het gewassen met meg's next gen
en de motorkap en dak gekleid met de megs kleikit(klei kon wel in het zand zijn gevallen zo vies op elk stuk van 40 bij 40cm)
alleen het probleem denk ik dat het vannacht gaat regenen en ik het niet binnen kwijt kan atm.
wat staat mij morgen te wachten als het droog is en 's nacht heeft geregend gewoon verder gaan of even opfrissen met red mist

suggesties zijn welkom
peter
 
Ik denk dat je morgen dan opnieuw moet wassen en persoonlijk zou ik hem daarna dus ook kleien daarna altijd polijsten voeden en sealen.

Als je ziet dat je dit niet in 1 dag gaat redden dan kan je het ook panneel voor panneel doen van begin stap naar eind ;)
 
ik heb nu de witte pad ingebruik voor de mezzo en werkt goed
is dan de combi groene pad en finale goed
de blackhole da handmatig opbrengen of ook machinaal heb maar drie pads oranje groen en wit
i kheb trouwens de Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator dacht dat deze goed was voor de pb black hole

groetjes Peter
 
Black hole moet je niet aanbrengen met de pads die jij hebt, deze hebben een cuttingfactor. Als je het ooit machinaal wilt aanbrengen koop dan een zwarte erbij.

Voorlopig gewoon met het handje aanbrengen en zo dun mogelijk
 
bedankt tamer
ik heb deze hand pads nog liggen zijn deze allen geschikt voor black hole?
Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam
Microfiber Applicator PB
Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Peter
 
Dit belooft een mooie fotoreportage te gaan worden !

Heb je met de Mezzo icm een witte pad ook de swirls eruit kunnen halen ?
IPV een lichtgroene pad met Finale zou ik (proberen) te eindigen met een witte pad icm Finale.

Ziet er goed uit zo :)^
 
maak het als alles goed gaat zaterdag af foto's volgens nog (exterieur)
groetjes
Peter