• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste set

Basso

Detailing rookie
4 dec 2014
2
0
Beste forumleden,

Voor twee golfjes TDI uit 2000 (zwart & grijs) ben ik op zoek naar een set om deze te gaan poetsen.
Ik heb momenteel geen spullen in bezit die ik hiervoor kan gebruiken.
Deze spullen heb ik op het oog:

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Monello - Dolce Verde klei - 150g
Monello - Perfetto Detailer Spray - 500ml
Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g
Carclean.com - Maatbekertje - 30ml
Monello - Piccolo Nero Trio
Monello - Peluche Bianco Trio
Monello - Wash Mitt
Mothers Wax - Mothers Wax Back to Black Tire Care Set
Carclean.com - Dressing Applicator - Rond - 10cm
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 500ml
Meguiars - Quik Interior Detailer - 473 ml
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Peluche Verde - 3 pack

Is dit een goede basisset?

Gr.

Ieder zijn keuze en ik zou een andere samenstelling maken van spullen maar je kunt er mee aan de slag. Denk dat je jezelf vergist in het werk, lak is hard dus na een aantal uren ga je denken van .. hoe kan dit sneller ;)
Je zult vast resultaat halen alleen misschien niet wat je gehoopt had, basisset is leuke beginset.
Vind de lijst verder eigenlijk best goed als ik kijk naar doeken en verschillende middelen voor kunststof/ banden en interieur voor iemand die zich hier nu op orienteert.
Laat mijn persoonlijke keuzes voor een bepaald merk even achterwege aangezien mijn voorkeuren verschillen van een ander.. als je iets probeert en het werkt prima dan lekker blijven gebruiken denk ik maar.
Wellicht interessant om het forum in de gaten te houden voor gebruikte machines aangezien de dappere dinsdag net voorbij is :-)^

Hoi Basso,
Je startlijstje ziet er prima uit. Je kiest als polijstmiddel alleen voor Monello Mezzo. Ik zou je aanraden om ook de Finale erbij te nemen, zodat je ook de fijnste polijstronde kan uitvoeren.
Daar de lak van een Golf vrij hard is zou ik, net zoals Blinque voorstelt, uitkijken naar een DAP machine. De versie 2 wordt regelmatig tweedehands aangeboden en daar zal je snel en
ook vaker veel profijt van gaan hebben. Als je daarvoor kiest heb heb je de op je lijst geplaatste handpads niet meer nodig, maar moeten die worden uitgewisseld voor machine pads.
Wat ik mis op je lijst is een schoonmaakmiddel voor de velgen, zoals bijv. Poorboy's World - Wheel sealant. Veelsucces met de keuzes en het uiteindelijke werk.

Leuk setje en zo te zien heb je al het nodige gelezen hier.
Wat al aangegeven is: iedereen zal zijn eigen voorkeuren hebben qua producten. Als mensen andere spullen gaan aanraden, neem dit dan gerust mee, maar kijk vooral naar de beargumentatie.
Anders lekker dit lijstje bestellen.

Voor handmatig polijsten lijkt me alleen Mezzo prima.

Hoi Basso,

Mooi spul hoor! En ik ben het met grover eens dat Mezzo prima is voor handmatig. Gezien de doeken die je koopt is het misschien handig om naar het pakket te kijken wat ze aanbieden? Als het niet goedkoper is, heb je er in ieder geval een spons bij:) Verder is die Carclean dressing applicator errug groot naar mijn mening en kan je daar beter een goedkoop foam padje voor nemen. Je hebt hier een mooi setje staan dan.

Ik heb nog wel wat tips, maar dat is helemaal aan jezelf of je daar iets mee gaat doen, dit is al een prima basisset!

Monello perfetto heb ik zelf niet, maar is ongetwijfeld prima spul en zeker geschikt om mee te kleien. Een stuk economischer is het om een flesje Born Slippy van DJ te kopen

Ik mis een glas reiniger en cleaner in dit lijstje. Perfetto is geschikt voor glas, maar dat gaat niet de polijstresten netjes van je lak halen. Ik zou hiervoor Prep van Gyeon aanraden. Niet duur, prima geschikt om je ruiten mee schoon te maken en als je hiermee de auto naloopt na het polijsten weet je zeker dat die goed schoon is.

De tire brush van mothers is een erg goede bandenborstel. Leuk setje dit ook met een rubberreiniger en dressing erin. Wat voor Revive van belang is, is dat de rubbers en plastics waar je het op gaat smeren ook goed schoon zijn. Koop hier sowieso nog een kwastje van ValetPro voor. Je kan hiervoor de mothers tire renew gebruiken om ook je portier rubbers schoon te maken, of je koopt een APC. Total Wipeout is erg goed, maar er zijn goedkopere alternatieven die ook goed zijn. Gaat dit boven je budget, schrap dan het mothers setje, koop een losse borstel, apc en smeer revive op je banden. Wil je dan later toch een speciale banden dressing, Gyeon tire is erg goed.

Zoals mensen hiervoor al aangeven is het een fikse klus om alles weg te poetsen. Het kan ook makkelijker, door simpelweg te defecten te maskeren. Je kan hiervoor een pure glaze gebruiken, zoals Ultra Glaze of Blackhole, of een cleaner glaze, zoals Lime Prime of Step 2 van mothers, of een aio (licht polijstmiddel, glaze en wax), zoals Tripple of Need for Speed. Een aio is erg makkelijk om ook je dorpels mee te doen. Al deze producten moet je het nog afwerken met wax, 915 in jouw geval. Van al deze zou ik, zeker voor de zwarte, Lime Prime aanraden en gebruiken met de witte pad.

Ik mis nog een velgen reiniger/vliegroest oplosser. Past Non-Ferro nog in je budget?

En dan nog als laatste: veel plezier!

Tonie

Ik zou alleen geen Monello perfetto voor te kleien nemen, maar bijvoorbeeld Born Slippy Clay refill concentrate, en een spuitfles.
Hier mee ben je op de duur goedkoper mee uit.

Welkom VAG rijder.

Na het zien van het lijstje heb ik het iets aangepast wat in mijn ogen efficienter is.

Ik heb als shampoo de Dodo juice gepakt, ik heb zelf ook de poorboys gehad, was fijn maar de dodo werkt beter.
Met de Monello klei kun je goed uit de voeten, als klei set ben je voordeliger uit en heb je er ook nog een doek bij.
De Mothers tire care set heb ik weg gelaten, je kunt met de Auto Finesse Revive namelijk ook je banden terug zwart maken.
Om kosten te drukken zou je de Mezzo en Finale in 250ml verpakking kunnen pakken en heb je RUIM voldoende om je eigen auto's mee te doen en nog een deel andere auto's ook.
Als je budget het nog toelaat kun je er misschien nog doeken bij nemen, doeken hem je namelijk nooit genoeg;)

Mocht je nog vragen hebben voel je vrij om een PM te sturen;)

Dodo Juice - Born To Be Mild (https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_500ml_DJBM500_101038)
Monello - Klei set (https://www.Carclean.com/product/Monello/Dolce_Verde_Klei_Set_DVCLAYCOMBI_102118'
Monello - Raffini Finale Finishing Polish 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 (https://www.Carclean.com/product/Mo...Polish_500ml_Cut_2_5_Gloss_5_5_MRF0105_101576)
Monello - Piccolo Nero Trio
Monello - Peluche Bianco Trio
Monello - Wash Mitt
Carclean.com - Dressing Applicator - Rond - 10cm
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Peluche Verde - 3 pack

Sven

Beste forumleden,

Dank voor alle reacties.
Zit nu rond de 300 euro, een polijstmachine zou eventueel nog een optie zijn.
Is een polijstmachine niet gevaarlijk voor je lak als je hier nog geen ervaring mee hebt?
Voor de ramen heb ik Glass Polish van Turtlle Wax.
Heb momenteel stalen velgen met wieldoppen voor de winter.
Mijn eerste doel is om beide auto's winterklaar te krijgen.

Hierbij de nieuwe lijst met wat aanpassingen: [TABLE="border: 0, cellpadding: 0, cellspacing: 0"]

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Monello - Microfiber bundel - Trio

Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator

Mothers Wax - Tire Brush

Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm

Dodo Juice - Total Wipe Out - Spray 500ml

Gyeon - Q²M Tire - 400ml

Monello - Dolce Verde Klei Set

ScratchShield - Bucket Wash + Rinse + Scratchshields

Overweeg die machine zeker, je zult achteraf blij zijn. Duall action machines zijn heel veilig voor de lak in tegenstelling tot een rotary machine die veelal door professionals en ervaren mensen gebruikt worden. Die laaste is prima te gebruiken maar wel met zorg en de juiste kennis en ervaring. Een DAP is juist voor beginners die veilig hun auto tot showroom glans willen polijsten.
Bij tutorials staat een handleiding voor machinaal polijsten, staat veel informatie in. Er is ook nog een mogelijkheid tot het nemen van een clinic bij CC(check data op website).