• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

effe voorstellen, RogierV12

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Het begon met een wash een wax kit........

Hoi ik ben Rogier, trotse eigenaar van een '96 BMW 750i
Een tijdje geleden vond ik dat m'n BMW wel een waxbeurtje kon gebruiken dus hier bij carclean maar een Meguiars NXT kitje besteld.
Ook kwam ik toen dit forum tegen en dus een paar uur later nadat ik flink wijzer was geworden groeide mijn bestelling met een smooth surface kit,pads,paint cleaner,polish,speed wax en hot shine tire spray. :)

Een hele dag flink bezig geweest en het resultaat was prima, maar kon natuurlijk nog beter.
Nu heeft het poetsvirus echt toegeslagen en heb ik gisteren besloten om een DA900 aan te schaffen. jeezus dan komt er ineens een hoop op je af zeg, welke pads moet ik nou bestellen??

Na een hoop gelees op het forum heb ik dit maar besteld:

Lake County Yellow cutting pad- voor de wat diepere krassen icm. Ultimate Compound
Lake County orange polishing pad- voor de gehele auto icm. Ultimate Compound(is nu monello mezzo geworden)
Lake County white polishing pad- voor de gehele auto icm. deep crystal paint cleaner
Lake County gray finishing pad- voor de deep crystal polish (glaze)
Lake County red ultrasoft wax/sealant pad- voor de tech wax 2.0

ben ik op de goede weg of niet?
je ziet nl. door de bomen het bos niet meer als je machinaal wilt gaan.
 
Welkom...

Zou als polijstmiddel Monello nemen. Dit werkt fantastisch op de hardere Duitse lakken. Pad keuze is prima!
 
Weet niet of US sterker is, geen ervaring mee. Maar Monello is speciaal ontwikkeld voor hardere lakken en heeft meer cut dan de gemiddelde polijstmiddel. En als je de set neemt kun je drie stappen uitvoeren: Inizio voor het echte polijsten (krasjes diepe swirls) dan Mezzo, en als laaste stap: Finale, dit geeft echt een spiegel finish.
 
ach ja, als mn meg spulletjes op zijn stap ik wel over dan.
eesrt maar effe UC uittesten (op de subaru justy van mn vrouwtje)]d~^
 
Welkom op het forum, de UC werkt ook lekker, heeft veel cut en doet het ook goed op de hardere lakken. Ik zou er wel niet de hele wagen mee behandelen. Zeker niet als je geen stap hebt tussen de UC en de paint cleaner, want ik vind de ultimate compound toch niet altijd even mooi finishen.
 
o nee! dus ik moet nog een tussenstap hebben??
wat adviseren jullie dan?
*EDIT*
net effe snel een flesje monello mezzo bijbesteld,hoop dat dat goed is:)
 
2012-09-08132154.jpg


meende dat dit jou auto was,maar na wat beter kijken is het toch een andere :-"
 
Immitatie Alpina wielen, zwart, stoelen in de ligstand, nee dat is zeer zeker niet de mijne!
Is trouwens niet eens een 750 zo te zien (geen pianolak deurlijsten)
 
Door idiote drukte met mijn werk heb ik nauwelijks tijd gehad voor detailen en op forums rondhangen, het vreselijk gure weer hielp natuurlijk ook niet mee.
Maar door de eerste zonnestralen begon het vanmorgen toch weer te kriebelen en dus ben ik weer uit m'n grot gekropen.
RogierV12 is weer terug! :)