• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Effe voorstellen

Sorento 3

Detailing rookie
2 jul 2016
14
15
48
Belgie
image.webp
image.webp
hallo ben nicky uit belgie hobby auto onderhouden zelf heb ik een kia sorento van 2013 mega om te onderhouden
En blijf uitproberen tot ik het onder de knie heb

• Leuk
Reacties: JolienJonckheere
Welkom Nicky.
Alle nieuwkomers worden wel steeds korter met de woorden...
Wat blijf je tot nu toe uitproberen dan? Misschien dat wij je kunnen helpen.

hahahah sorry korte uitleg het gene dat ik probeer is om de juist produkten te kopen en dan het gewenste rezultaat te bekommen met de toekomt zou ik ook eens een paar keer een workchop meemaken om te leren polijsten en nog beter rezultaat te berijken ook de kleur van mijn auto is niet een van de gemakelijkste kleuren om mooi te krijgen

Hey hallo iedereen vraag over de volgorde van monello
Eerts foam ik met monello Magico Snow
Dan met klei en perfetto
Dan wax van soft 99 12 months coatting
Dan blinkt alles mooi nu heb ik een nieuw produkt bij gekocht monello acquafobia nu stel ik de vraag van moet ik nu de auto eest met acquafobia er op spuiten en terug nat af spuiten en drogen is dat niet slecht voor de wax
En zoek ook nog een produkt van monello dat ik kan spuiten tussen door voor extra bling
Thanks

Nee, Aquafobia spuit je op een natte auto.
Dus niet echt geschikt voor het hele zaterdag weg bij je vrouw programma.
Meer voor tussentijdse normale was.
Dus eerst wagen wassen en na het afspoelen Aquafobia erop verspreiden met HD of tuinslang. Niet op laten drogen. Tijdje wachten, dan nogmaals afspuiten en dan drogen.

Kan ik ook met andere produkten gebruiken zo als auto finesse enz.. Sta open voor andere produkten te gebruiken of te combineren

Als je nog geen poorboys spray & wipe hebt, zou ik dat als eerste op je verlanglijst zetten.
Verder maakt dodo juice volgens mij wel goede detail sprays maar daar weten anderen meer vanaf dan ik.

Poorboys Spray & Wipe is echt veelzijdig. Het is een detailspray, glasreiniger, drooghulp, klei glijmiddel en vast nog meer.
Dodo Juice heeft Basics of Bling Detailing Spray wat ongeveer net zo veelzijdig is met als enige nadeel/voordeel; er zit een heel klein beetje carnauba wax in waardoor hij ongeschikt wordt als klei glijmiddel maar wel geschikt als een heel tijdelijk glansmiddel (enkele dagen). Voor glijmiddel bij het kleien gebruik ik zelf liever Born Slippy. Het is extreem zuinig in gebruik en glijd als een malle. Nadeeltje is dat je na het kleien je auto heel goed moet afspoelen om alle zeep van het glijmiddel te verwijderen.

Voor die showgloss zijn in mijn mening de volgende hele goede

Dodo Juice Tropical Red Mist
Dodo Juice Supernatural Carnauba Glaze
Waxaddict Fo Show Spray Wax

Hupla besteling geplaatst
Dodo Juice Tropical Red Mist
Dan kijken hoe ik deze moet gebruiken
En hopelijk wat meer bling voor langere tijd

Ik weet niet meer of dit bij alleen de oude uitvoering of ook de nieuwe geldt maar de sprayer wil nog wel eens verstopt raken na een tijdje niet gebruikt te hebben. Simpel even met een fijne naald (uit moeders naaidoos) het gaatje aan de voorkant doorprikken en je kunt weer.