• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roest of dergelijke op auto

Michael benne

Detailing rookie
25 jan 2025
1
2
Hallo,

kan iemand mij een goed product voor de auto alsook de velgen aanbevelen.
Ik moest namelijk mijn remblokken laten vervangen echte gade garage 2 weken later pas tijd,nu is het mij opgevallen dat de zijkant van de wagen roestkleurig is en dit niet weg gaat door te poetsen en de velgen zijn echt roestig geworden op sommige plaatsen heel veel.
Hoe kan ik dit het beste weg krijgen?
Mvg Michael

Bijlagen

• IMG_7344.webp
    IMG_7344.webp
    81,1 KB · Weergaven: 40
  • IMG_7345.webp
    IMG_7345.webp
    34,8 KB · Weergaven: 40
  • IMG_7351.webp
    IMG_7351.webp
    71,8 KB · Weergaven: 41
  • IMG_7350.webp
    IMG_7350.webp
    150,3 KB · Weergaven: 41
  • IMG_7349.webp
    IMG_7349.webp
    113 KB · Weergaven: 40
  • IMG_7348.webp
    IMG_7348.webp
    157,1 KB · Weergaven: 39
  • IMG_7347.webp
    IMG_7347.webp
    37,1 KB · Weergaven: 36
  • IMG_7346.webp
    IMG_7346.webp
    26,6 KB · Weergaven: 39
Foto 5 en 6 is dat echt zoveel roest? Ik heb dat nog nooit in deze concentratie op de lak gezien…
Ik zou eerst eens een product als Monello non ferro of Gyeon Iron proberen om te zien wat dat doet.
Andere optie=
Wassen met Gyeon Restart is wellicht ook een goede optie dat is een flink reinigende shampoo met “Gyeon iron” toevoeging althans zo ruikt het wel…

• Leuk
Reacties: Pter
Holy shit. Dat zijn een boel ijzerdeeltjes!

Je moet hier aan de gang met een iron remover zoals Monello Non Ferro.
Aangezien er een flinke laag roest op de auto en velgen zit. Zou ik persoonlijk het als volgt aanpakken:

- Auto wassen zodat het losse vuil eraf is.
- Zorgen dat de auto gedeeltelijk droog is na het wassen.
- Monello Non Ferro op de lak en velgen spuiten. Het zal dan paars uitslaan. Na een minuut of 5 de complete auto goed afspuiten met de hogedruk.
- Velgen opnieuw inspuiten met Monello Non Ferro, laten inweken, en dan na een aantal minuten verder inwerken met een washmitt, velgenborstels / kwast. En dan afspuiten met de hogedruk.
- Als je alle velgen gedaan hebt, en je bent tevreden. Dan nevel je Non Ferro op de lak. Laat je ook even inwerken. En dan met een washmitt of microvezeldoek verdelen.

Zet niet teveel druk met een washmitt of doek. Dat kan zorgen voor krasjes!
En let op dat je niet in de zon ermee aan de slag gaat of op een andere warme dag. Werk desnoods per paneel / velg.

Ik weet niet waar je weg komt. Anders ben je welkom in Zwolle.

• Leuk
Reacties: Riez en Pter