• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Effies voorstellen....

RMB24

Detailing trainee
25 nov 2010
5
47
Hallo allemaal, heb me sinds kort op dit forum aangemeld, om wat meer te weten te komen over het poetsen(detailen noemen jullie dat...maar ik poets nog) van mijn wagenpark.

Mijn naam is Ron, en ik woon in West-Friesland (Noord-Holland), en loop al HEEEEEEEEEL lang over deze aardkloot.
Maar natuurlijk nooit te oud om nog wat bij te leren.
Mijn wagenpark bestaat uit:

Toyota Avensis T25 uit 2004
Hyundai Accent uit 2001
en waar het 't meest om gaat, is de onlangs aangeschafte Opel Corsa van 1994.Op het kentekenbewijs staat als kleur ROOD, en de bumpers en schermverbreders horen zwart te zijn.
Dan weten jullie als doorgewinterde detailers waarschijnlijk wel genoeg.
Buiten het in goede conditie houden van deze auto's heb ik ook nog een motorfiets (Yamaha Diversion XJ600S) en ik doe nog wat restauratie-, en hobbywerk met Zündapp's (Zowel motoren als brommers) en die moeten van tijd tot tijd ook onderhouden worden.
Zodra ik het uploaden van foto's onder de knie heb, zal ik wat plaatjes laten zien, en hoop wat meer ervaring op te doen, over het hoe en wat van detailen om vnl. de Corsa weer in volle (Rode) glorie op straat te krijgen.
Die straat is overigens ook de plaats waar ik die dingen moet aanpakken, want een garage heb ik niet, dus kunnen de werkzaamheden wel even "in de kast" totdat het weer het weer een beetje toelaat om buiten bezig te zijn.

Ik hoop veel van jullie te leren, en laat dan t.z.t. ook wel weer wat resultaten zien.

Groet,

Ron

Je bedoeld een roze corsa met grijs kunststof...
Kwestie van de auto polijsten en goed te sealen en dit ook bij te houden,als de lak op plaatsen meer wit dan roze is,dan is hier het pigment uit de kleur verdwenen en zal deze ook niet meer rood worden.
Kunststoffen zal je meerdere keren met een dressing moeten behandelen,aangezien deze helemaal uitgedroogd zijn.
Kortom,voldoende werk aan de winkel.

Ps welkom op ons forum!!

bartr123 zei:
Je bedoeld een roze corsa met grijs kunststof...
Kwestie van de auto polijsten en goed te sealen en dit ook bij te houden,als de lak op plaatsen meer wit dan roze is,dan is hier het pigment uit de kleur verdwenen en zal deze ook niet meer rood worden.
Kunststoffen zal je meerdere keren met een dressing moeten behandelen,aangezien deze helemaal uitgedroogd zijn.
Kortom,voldoende werk aan de winkel.

Ps welkom op ons forum!!

Dat is precies de strekking van mijn verhaal. Niet zo heel erg hoor, omdat de Corsa vnl. bedoeld is als extra auto voor noodgevalletjes, als er b.v. iemand van het gezin de auto in de garage heeft o.i.d. Maar ik vind het wel leuk om er (gezien de leeftijd van de auto) er toch nog iets knaps van te maken. Dat gaat met jullie hulp vast nog wel lukken ook.
Ben nog ff bezig om te zien hoe ik fotootjes hier getoond kan krijgen, maar ook dat gaat lukken.
Mijn grootste vijand is "TIJD"......

Bedankt allemaal alvast voor het warme welkom.

Groet,

Ron

Accent-7.webp
ATTACH=full]44304[/ATTACH]
100_0330t.webp

Avensis%20front.webp
img]http://members.quicknet.nl/rmb24/Avensis interior 1.jpg[/URL]
Avensis%20interior%201.webp
g]http://members.quicknet.nl/rmb24/Avensis interior 3.jpg[/URL]
Avensis%20interior%202.webp
En hieronder de Hyundai Accent.

Avensis%20interior%203.webp
embers.quicknet.nl/rmb24/Accent-2.JPG[/URL]
Avensis%20interior%204.webp
embers.quicknet.nl/rmb24/Accent-4.JPG[/URL]
Accent-1.webp

Accent-2.webp

Accent-3.webp

Helaas (nog) geen plaatjes van de Corsa, want die is........Uitgeleend!!!!:-d

Maar wel de Yamaha Diversion XJ600S:

102_0033.webp

102_0034.webp

102_0035.webp

102_0036.webp

102_0037.webp

[MOD]foto's aangepast naar links, max formaat is 1024 x 768, deze waren veel te groot[/MOD]

Ook ROOD, maar minder gevoelig voor verkleuring van de lak.

Bijlagen

• 100_0328t.webp
    100_0328t.webp
    111,8 KB · Weergaven: 77
  • 100_0327t.webp
    100_0327t.webp
    95,9 KB · Weergaven: 101
  • 100_0329t.webp
    100_0329t.webp
    110,1 KB · Weergaven: 97
  • Accent-4.webp
    Accent-4.webp
    63,6 KB · Weergaven: 112
  • Accent-5.webp
    Accent-5.webp
    77,5 KB · Weergaven: 102
  • Accent-6.webp
    Accent-6.webp
    70 KB · Weergaven: 107
Mooi fotostekje daar op het oude gedeelte van de Dijk Enkhuizen-Lelystad. Ik heb mezelf voorgenomen om daar ook nog een keer wat foto's van m'n auto te maken. Mooi met Enkhuizen op de achtergrond.

P.s. Welkom hier.

Frozone zei:
Mooi fotostekje daar op het oude gedeelte van de Dijk Enkhuizen-Lelystad. Ik heb mezelf voorgenomen om daar ook nog een keer wat foto's van m'n auto te maken. Mooi met Enkhuizen op de achtergrond.

P.s. Welkom hier.

Kijk aan...een kenner van de omgeving.
Ja, het is een mooie stek om (met het weer van destijds....) om daar wat plaatjes te schieten.
Dit is dan aan de kant van de sluis, maar ook de andere zijde, met de windmolens, is een mooie plek om foto's te maken. Je staat dan wat lager langs het water, en dat kan ook mooie beelden opleveren tegen zonsondergang.

Misschien is het in de winter ook wel mooi, maar je staat er veel wind te vangen, en dan krijg je (ik tenminste...) van die bibberige foto's.

Gr,
Ron

Ik rij dagelijks langs die plek. Ik werk in Enkhuizen en woon nog in Hilversum. Als het net zo'n winter wordt als vorig jaar dan denk ik dat je daar weer aparte foto's kan maken. Met zo'n witte ijsvlakte achter je geeft het volgens mij wel een mooi plaatje.

Als de temperaturen zo blijven als vandaag, vrees ik dat van het opknappen van de Corsa weinig terecht komt, aangezien ik alles bij mij voor de deur moet doen.
De polijst-, en waxen komen als ijsblokjes uit hun potjes en busjes gestuitert, dus maar ff wachten op wat hogere temperaturen.
Weet iemand overigens of er, qua temperatuur, een "ondergrens" is voor de verschillende merken? Mijn eigen ondergrens is inmiddels al ruimschoots bereikt.:'(

Over die Corsa: Ik heb ooit nog eens een auto gehad met zo'n vinyl dak, zoals dat destijds gebruikelijk was, en had nog steeds zo'n blik onderhoudsmiddel voor vinyl daken in de kast staan. Zag er nog goed uit, en geen kwalijke dampen die eraf kwamen, en ben daar voor de winterperiode even de grijs geworden bumpers en overige stootlijsten mee te lijf gegaan, en ikzelf vind met behoorlijk bevredigend resultaat. Voelt niet vet aan, en geeft een mooie matzwarte glans op de delen, hoewel de schermverbreders verder vergrijst waren als de bumpers en stootlijsten, maar dat zie ik wel vaker bij Corsa's van die bouwjaren.
Nadat de stuifsneeuw er een beetje was afgesmolten, zag ik ook geen "afdruip-strepen" of verkleuringen. Maar na twee dagen kun je daar waarschijnlijk ook nog geen conclusies aan verbinden.
Zal kijken hoelang de houdbaarheid is, en dan in het voorjaar maar eens kijken of er een beter product nodig is, of dat ik het blik vinyl-vernieuwer nog kan bewaren voor dit soort toepassingen. Het merk zal ik hier overigens niet noemen, omdat daar in een ander topic al ernstige problemen mee zijn gemeld v.w.b. de uitwerking op Alcantara bekeding, en de houding van dat bedrijf t.o.v. hun verantwoordlijkheden in dezen. Maar "for the time beeïng" voldoet dit product op mijn zwarte kunststof delen.
Ik weet overigens niet, of dit product nog in de handel verkrijgbaar is, maar het blik zit nog helemaal vol, dus daar kan ik de komende jaren mee toe.

Verder heeft de Corsa alleen de "naar Roze" verkleuring op het rechter achterscherm. De rest van de auto is wel helder rood, en denk ook dat de auto grotendeels is overgespoten, op het rechter achterscherm na.
Bestuurdersdeur is aan de binnenzijde groen, dus geeft al aan dat er aan gewerkt is, zullen we maar zeggen....

Voorkeuren voor merken onderhoudsmiddel heb ik (nog) niet, maar als de temperaturen het weer toelaten, ben ik van plan om als volgt te werkt te gaan:
1 - Wassen
2 - Kleien
3 - Polijsten (machinaal rotary) (kun je het kleien dan overslaan????)
4 - Glazen/sealen
5 - Waxen, waarbij ik (ook voor gebruik op de andere auto's) voorkeur heb voor Collinite 915 vanwege de grote concentratie carnauba wax die het bevat, die qua duurzaamheid m.i. een goede bescherming biedt.

Mocht iemand i.v.m. de te bereiken kleur wat speciale adviezen hebben v.w.b. de te gebruiken middelen die deze kleur goed kunnen behandelen, dan hoor ik dat graag.

Gr,

Ron