• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eigen auto's netjes krijgen(beginner)

w126

Detailing rookie
23 aug 2012
4
0
zo,

nieuw hier op het forum, dus ik zal me even voorstellen,
ben rick afkomstig uit noord limburg en ben 21 jaar jong. rijd dagelijks een mercedes 280se uit de w126 serie(1982)
daarnaast heb ik nog een mazda mx5 uit 1990 en een opel manta uit 1971.

nu heb ik voorheen altijd mijn auto's gepoetst met de meguiars lijn(consumenten lijn) met zo'n potje cleaner en wax in elkaar:
https://www.google.nl/?gws_rd=sslim...w=208&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:2,s:0,i:79

op mijn werk(diagnose technicus personenauto's) heb ik vaker met een rotary machine gewerkt en dus ook precies dezelfde besteld, tesamen met een aantal pads
20120823100649.jpg


de machine heeft een bereik van 600-3400 toeren 1400watt
deze zal vooral gebruikt worden voor eigen auto's:
mijn mercedes:
mercedesbg.jpg


mijn mazda:
mazdaa.jpg


en dan nu de grote vraag,
zoals je ziet zijn er 4 polijst pads, en 1(wollen?) poets schijf meegeleverd
de pads heb ik op volgorde gelegd, in hoe zacht ze zijn(indrukbaar) kan ik dit ook aanhouden als zogenaamde cutting factor?
dus zwart zeer zacht( finisch) oranje licht polijstend, wit medium polijstend en geel zwaar polijstend? of zit ik verkeerd. helaas zal ik het de komende tijd met deze pads moeten doen.


heb al verschillende topics doorgenomen, heb ondertussen een washmitt en klei,
ben nu nog opzoek naar 1 of 2 producten waarmee ik kan beginnen, ik zoek dus een middel dat lichte krasjes weghaald, en dan eventueel nog een middel wat een diepe glans brengt.

ik ben dus eigelijk op zoek naar een redelijk betaalbare oplossing om toch vrij snel aan de slag te kunnen
als wax heb ik een blik meguiars gold class wax staan


een heel verhaal, hoop dat jullie mij kunnen helpen, zie door de bomen het bos niet meer
 
Hoi Rick, allereerst welkom !
Ten tweede: ik ben 'm even kwijt; je zegt vaker met de rotary gewerkt te hebben, besteld dezelfde set zoals je gewend bent maar weet even niet exact hoe en wat ?
Is het niet wat handiger om eerst op de werkplek na te gaan hoe/wat/waarom.
De pads die men hier over het algemeen gebruikt daarvan zijn de witte en de oranje omgedraaid ( qua cutting ), geen idee of dit voor jou ook geld ( zou ik dus navragen )
Het zijn niet alleen de pads maar ook het polijstmiddel wat er voor zorgt dat je een bepaald resultaat behaald.
Ben je ervaren genoeg om goed te finishen met een rotary? Over algemeen genomen is het zo: mooi van ver maar ver van mooi ....
eindresultaat is vaak hologrammen of toch nog wat vreemde defecten die achterblijven na het gebruik van alleen een rotary.
Is het voor je eigen auto niet verstandiger om er een excentrische dan wel Dual Action machine erbij te pakken om er voor te zorgen dat je er echt heel blij van wordt ;)
In mijn onderschrift staat het machinale stappenplan: koekegluur daar eens even doorheen, grote kans dat je dan al veel antwoorden op je vragen hebt.
Indien er nog niet uitkomt: probeer zo specifiek mogelijk door te vragen, weet zeker dat je dan goede antwoorden gaat krijgen
 
[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnodig![/MOD]

hoi,
was in mijn verhaal inderdaad vergeten te vertellen dat we op het werk met het merk "system"poetsen, dit is er in 3 gradaties, light medium en grof dit wordt vooral gedaan voor verkoop en gebeurt dus meestal snel snel.

exentrisch machine heb ik ook nog liggen, maar mijn voorkeur gaat toch naar een rotary. heb al een motorkap liggen om het een en ander te proberen(sloop)

omdat ik zelf niet geheel tevreden ben over "system" ben ik dus opzoek naar een ander merk, maar er wordt over zoveel gesproken hier, dat ik er niet meer uit kom.

ben dus eigelijk op zoek naar een of 2 producten, die redelijk universeel zijn, de 1 wat zwaarder om lichtere krassen weg te poetsen en licht verweerde lakken enz, de andere om het echt af te maken en een fijne glans te krijgen( of is dit niet nodig?)

heb altijd gewoon de system producten gebruik, en naarmate de diepte van krassen en verontreiniging een stap zwaarder gegaan. bij de andere merken tast ik volledig in het duister

over de pads zou ik even na moeten vragen dan, het is dus niet zo dat hoe stugger(moeilijk in te drukken) hoe "aggressiever"de pad?

alvast hartelijk bedankt voor het helpen!!
 
Zou voor de polijstmiddelen gaan voor Monello Mezzo en Monello Finale. Mezzo is voor de wat diepere krassen, Finale voor de afwerking. Na de laatste stap zou ik de lak nog wel afnemen met Spruzzo of Eraser, dit om alle olieen die achterblijven na het polijsten te verwijderen. Denk dat de slijpgradaties van de pads zijn( van zwaar naar licht): Wol, Geel foam, Oranje foam, Wit Foam, Zwart Foam. Hierbij kun je dus de Monello Mezzo gebruiken in combinatie met oranje en wit. Monello Finale dan in combinatie met de zwarte pad.
 
Over het algemeen is het wel zo dat hoe 'stugger', hoe 'aggressiever' . Maar goed, de structuur van de pad speelt ook een rol, maar in dit geval lijkt het me dat je pads allemaal gelijk zijn van structuur en alleen verschillen in stugheid. Als de witte stugger is dan de oranje, dan is die inderdaad 'aggresiever'. Hier zijn de Monello / Lake Country CCS en Kompressor pads erg populair, en daar is oranje juist stugger dan wit, wat denk ik voor wat verwarring zorgt. Je zou het in ieder geval even kunnen navragen bij jou op werk.

Ik denk dat de Monello polijstproducten wat moderner zijn dan die van system, waardoor je deze effectiever zullen zijn op moderne lakken. Inizio, Mezzo en Finale zijn in ieder geval erg goed. Mezzo is in veel gevallen voldoende, finale heeft een lichte cut en is goed om mee te finishen.

Hologram-vrij finishen met een rotary is voor velen toch echt lastig, vandaar dat men er vaak voor kiest om met een excenter te finishen. Als je hem toch hebt liggen, dan zou ik zeker de excenter gebruiken, scheelt je dat 'voorzichtige' finishen met een rotary waarbij je moet 'nadenken'.
 
Welkom w126, even wat huishoudelijke mededelingen, zou je bij het beantwoorden van het laatste bericht niet op de quote knop willen klikken maar de plaats antwoord knop onderaan? Lees hierover ook dit: https://forum.Carclean.com/cc_postst2957p2/Gebruik-van-de-quote-functie.aspx

En het gebruik van hoofdletters aan het begin van zinnen leest net even wat prettiger ;)
 
Kijk hier kan ik iets mee!

Ik zal voortaan niet meer "quoten"of hoe je het noemt.

Tips zijn altijd welkom, graag zelfs. wil er niet meteen honderden euro's tegenaan gooien, maar toch een leuk resultaat bereiken.

Is er nog een wax die echt merkbaar beter is als de meguiars paste wax? die gebruik ik nu namelijk

vemp_0910_15_z+1971_chevy_corvette_stingray_project_car+meguiars_paste_wax.jpg


Sorry voor de vele vragen, wil me eerst goed orienteren op de producten die te krijgen zijn
 
Dat is echt vragen naar 100 reacties ;). Wat verwacht je van een wax, waarom vind je de gold class niet goed en wat is je budget?

Wilde poging: Monello's Ibrido Hybrid wax is een significant betere wax dan Meg's Gold Class paste wax. Duurzamer, betere sheeting, langdurigere beading, heel gebruiksvriendelijk.
 
Ik raad aan om lekker alle topics door te lezen.

Tevens zijn waxen erg persoons gebonden. De een vindt Meguairs prettig verwerken, terijl de ander zweert bij Wolfgang.
 
Mischien inderdaad een niet al te slimme vraag,

Ik zal me eerst verder orienteren en alvast de producten van monello bestellen.