• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eigen Opel Corsa Cosmo

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
54
Door allerlei omstandigheden (drukte op het werk, druk met andere hobby's, slecht weer op dagen dat ik wel tijd had, 3 weken griep, twee weken bronchitis, etc) de eigen auto de afgelopen 5 maanden niet de behandeling gegeven die hij verdient. Zelfs een keer door de krasstraat geweest:|~* en een keer te snel gewassen.

Gevolg: Buitenkant met swirls, interieur een bende en jeansverkleuring op het beige interieur. In elk geval niet detailerwaardig. (Met schaamrood op de kaken plaats ik de foto's :schaam )

Daarom Afgelopen vrijdag en zaterdag de Corsa maar eens een full detail gegeven. Ik stond wel ietwat onder tijdsdruk omdat ik vrijdag maar 8 uur had en zaterdag maar 5 uur, dus in totaal 13 uur.

De volgende stappen uitgevoerd:

Interieur:
- Gestofzuigd
- Leer bestuurdersstoel gereinigd met APC 1:10
- Leer gereinigd met Gliptone Cleaner
- Leer gevoed met Gliptone Conditioner
- Interieur gereinigd met meguiars Quick interior detailer cleaner
- Kunststof gevoed met Natural Look

Exterieur:
- Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger en EZ velgenborstel en EZ minivelgenborstel
- Velgen ingespoten met IronX (Er kwam wel iets af, maar niet heel veel)
- Wielkasten ingespoten met APC 1:10 en uitgeborsteld met el cheapo afwaskwast
- Banden gereinigd met APC 1:10
- Onder de motorkap gereinigd met APC 1:10 en diverse kwasten
- Sponningen gereinigd met APC 1:10 en diverse kwasten
- APC afgespoeld met broes
- Auto gewassen met Monello Lavare
- Insectenkerkhof verwijderd met Bugsquash
- Tweede keer gewassen met Lavare
- Gekleid met Poorboys klei icm Spray and Wipe
- Trims en naden afgeplakt met 3M tape.
- Testspot gemaakt en uitgekomen op 1 hit met PRO900 (ivm tijd) met Mezzo op Monello groene Hexa heavy polishing pad en gefinished met Finale op Monello licht groene CCS light polishing pad.
- Lak gevoed met Poorboys Blackhole
- 1 laag EX-P aangebracht (helaas geen tijd meer voor een tweede laag)
- Afgetopt met Collinite 915 (ipv tweede laag EX-P, vanwege meer diepte en glans)
- Velgen gekleid met Poorboys klei
- Velgen gepolijst met Monello zwarte cone op de accuboormachine met Finale
- Velgen in de Poorboys Wheelsealant gezet (2 lagen)
- Banden gevoed met Meguiars Endurance High Gloss tyre gel
- Trims, kunststof delen onder de motorkap, kunststof wielkasten gevoed met Autofinesse Revive

De Corsa bij aanvang (en eh... ja ik had inderdaad net getankt en was vergeten het tankklepje te sluiten.:schaam )
IMG_0673_zpsf28ee74e.webp

Iets te lang niet gewassen:
IMG_0652_zps9109ba8b.webp

Insectenkerkhof:
IMG_0650_zps55021777.webp

IMG_0666_zps45744ffb.webp

Helaas ook iets te lang niets aan het interieur gedaan:
IMG_0657_zpsf26c5fe5.webp

Uiteindelijk toch weer netjes:
IMG_0695_zpsed215afd.webp

Eigenlijk laten jeans best wel veel kleur af:
IMG_0654_zps72bd5935.webp

Met dank aan APC en Gliptone toch weer netjes geworden:
IMG_0698_zpsc3d3f061.webp

Onder de motorkap voor:
IMG_0663_zps67f64144.webp

Onder de motorkap na:
IMG_0700_zps2a72b988.webp

De velgen bij aanvang:
IMG_0677_zpsb88680b6.webp

En na afloop:
IMG_0709_zps0cfc158b.webp

Met dank aan krasstraat en een keer te haastig wassen, swirls:
IMG_0680_zps3d16e628.webp

Uiteindelijk toch relatief gemakkelijk weer netjes gekregen (even een tapeje geplakt om te voorkomen dat de camera op de reflectie scherp stellt):
IMG_0737_zps9579287c.webp

En tot slot de auto nog even rondom:
IMG_0712_zps2893d922.webp

IMG_0713_zpsd0c8b2bf.webp

IMG_0717_zpsaaaf617c.webp

IMG_0720_zps628025e4.webp

IMG_0722_zpsc5bb61f3.webp

IMG_0726_zps5575836c.webp

Met dank aan:
IMG_0741_zps7e0640fb.webp

Na 600 km sturen waren 's nachts bij het tankstation de flakes wel mooi zichtbaar. (Helaas geen camera mee, alleen een Iphone);
IMG_0392_zpse02f32e0.webp

Weer een mooi resultaat behaald. Je staat er inderdaad van te kijken wat voor lelijke plekken door jeans veroorzaakt kunnen worden. Stoelen zien er ook weer goed en smetteloos uit. Fijn ook dat je zelf weer helemaal opgeknapt bent!

Ziet er weer uit zoals het hoort. Netjes, fris en strak! :-)^ Toch nog een mooie klus en dankbaar omdat ie zo lang niet gewassen/ gedetailed was.

Netjes weer hoor !
Lak ziet er weer schitterend uit.

Zie trouwens dat je ook af fabrieks alarm op je Corsa hebt, zo te zien een redelijk luxe uitgeruste versie ?

@Juffer: Inderdaad een full options uitvoering. Heb hiervoor diverse grotere auto's gehad (Mercedes, Volvo) en bij aanschaf van de Corsa bewust een stapje terug gedaan in grootte, maar ik had geen zin om in te leveren op "luxe" daarom ongeveer het hele optiepakket ( op een paar uitzonderingen zoals fietsendrager en spatlappen na) aangekruist incl leren interieur.

Mooi resultaat ! :-)^

Makkelijk zo'n open klepje , kon je dit al niet vergeten te poetsen .

De velgen zijn er af geweest , of ben je een beschermkapje kwijt voor een bout ?

.......... en nu geen 5 maand meer wachten hé :lol

Deze lamp gebruik ik:
Klikkerdeklik

Maar als je bij apparaten, inspectielampen kijkt op onze favoriete webshop kun je kiezen uit drie verschillende.:ja

@gsm: Velgen zijn er niet afgeweest, maar de beschermkapjes van de moeren wel en ik was vergeten eentje terug te plaatsen.