• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eindelijk aangemeld - Frank

FrankZ06

Detailing rookie
4 apr 2018
6
15
regio Rotterdam
Hallo allemaal,
zoals veel anderen lees ik al lange tijd mee op dit forum, en gebruik ik het als bron van informatie bij bepaalde uitdagingen tijdens het schoonhouden van de vierwielers !
Omdat ik met wat vraagjes zit. leek het me tijd om me te registreren en mezelf voor te stellen - dus hier komtie;

De naam is Frank, ik ben woonachtig in de regio Rotterdam, van beroep personeelsmanager (regio Europa - dus vaak op reis) en behoorlijk gek op alles met een motorblok .. de twee auto's die ik het meeste gebruik zijn;
Werkpaard = Audi A8L uit 2004 (kleur donkerblauw metallic)
Sierpaard = Corvette C6 Z06 uit 2006 (kleur Velocity Yellow)

De Corvette wil ik graag mooi houden en binnenkort ga ik een workshop Autowassen volgen om de leren wat ik wel en niet moet doen ! Ik rij er met name in het weekend mee, de Audi brengt me van huis naar werk en terug.
De A8L heb ik zo'n 2 mnd geleden gekocht, en is door "vrienden" van de vorige eigenaar rondom bekrast met een sleutel of schroevendraaier .. auww !! Dit wordt dus mijn project auto .. ik wil kijken of ik dat enigszins kan wegwerken met technieken die ik binnenkort hoop te leren. Ik zal er wel een apart topic over openen voor advies enz.

Verder ben ik actief op het circuit met een Ford Sierra 2.0i Cosworth RS500 Replica, vorig jaar mijn racelicentie gehaald en nu wat aan het trainen op Zandvoort. Ik heb zo'n 20 jaar terug een paar jaar met de motor aan races deelgenomen, dus ik ken de diverse circuits in NL en Belgie aardig, toch is het met de auto een nieuw avontuur !

Tot zover mijn introductie - als je vragen hebt dan lees ik het wel !
Groeten, Frank
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en D!m!tr!
Bedankt allemaal :)

Ik zal binnenkort wat foto's uploaden van de auto's - altijd leuk om te zien wat iemand rijdt !

Vandaag nog een rondje gereden met de Sierra, even langs de garage in Nootdorp om e.e.a. klaar te laten maken voor de eerste circuitdag eind april. Het gaat weer beginnen ... :grinning:
 
Alkmaar.jpg


Dit was mijn vorige Corvette (een C5 targa) en zo kwam ik meestal thuis na een ritje met deze auto ...
Hij reed echt wel fijn maar helaas ook veel elektronische problemen op onverwachte momenten.
 
Frank Ford Sierra.jpg


Deze Ford Sierra heb ik vorig jaar gekocht, kort voordat ik mijn racelicentie haalde op Zandvoort. Het is een kaalgemaakte Sierra 2.0i met rolkooi en een mooie dikke Cosworth vleugel achterop. Ik heb de rolkooi beter laten vastzetten in de auto en nog wat dingetjes verbeterd zoals het vervangen van de voorremmen door Mondeo schijven en remklauwen, daar zijn betere remblokken voor te krijgen.
Volgende week gaat er andere vering onder, want hij staat nu veel te laag op zijn wielen - het creëert alleen maar onderstuur en dat schiet niet op. Op 20 april gaan we weer op Zandvoort rijden met de HARC, dat is een leuke club mensen met respect voor elkaars auto.