Na diverse produkten al een tijdje in de kast te hebben staan, ben ik afgelopen weekend eindelijk eens aan de slag gegaan. Het grootste probleem is het weer, mijn auto staat gewoon buiten en voor het grootste gedeelte van de dag in de zon. En met de hoeveelheid zon en temperaturen is het gewoon niet verstandig om dan de auto te wassen.
En als er geen zon was dan was het wel de regen (of zelfs storm)
Maar afgelopen zaterdag na een uur of 5 stond de auto genoeg in de schaduw om er eens aan te beginnen. Ik heb eigenlijk maar weinig foto's gemaakt, alleen een paar voor en na shots.
Ik ben begonnen met foamen. Werkt geweldig, hoewel ik de mengverhouding nog wel wat mag terugdringen, de auto zag spierwit door een dikke laag schuim, die zelfs zo dik was dat ie niet meteen wegliep (op het dak en motorkap tenminste), dus met de spuitlans op mist er overheen gegaan nadat ik het even in had laten trekken en zodoende de auto weer schoon gespoten.
Daarna de auto gewassen met wolfgang autobath en een woolmit. een paar foto's genomen, want ik zag toch wel meer swirls dan ik in eerste instantie dacht dat ik had.
Daarna de auto helemaal gekleid (weer wolfgang) en toen was de dag weer bijna om, dus gewacht tot zondag om de DAP uit de kast te trekken.Moest dan wel weer tot na 5 uur wachten vanwege de zon.
Het viel me op dat er na een dagje wachten wel al weer wat stof op de auto zat. Ipv de hele auto weer te wassen en opnieuw te beginnen heb ik dat verwijderd met een plumeau (jawel). Die dingen zijn zacht en statisch, dus je veegt er zo de stof vanaf zonder te krassen, ideaal.
Toen de dap erbij gepakt en begonnen met de wolfgang pre-wax polish. Ik had er al wat mee geoefend op een motorkap van mijn vorige auto die ik nog had liggen. Ging erg goed moet ik zeggen, stelt niet zoveel voor allemaal. Het enigste wat me tegenviel is hoeveel tijd het eigenlijk in beslag neemt, ik had nog alleen maar de motorkap, het dak en de kofferklep (spoiler) gedaan en toen was het alweer zo laat dat ik maar ben overgegaan op de wolfgang sealant om die 3 delen maar vast af te werken.
Uiteraard heb ik wel gewoon mijn tijd genomen en niets afgeraffeld, tezijnertijd zal ik er wel handiger in worden (en op een bewolkte droge dag kan ik ook eerder beginnen).
Maar dit is het voorlopige resultaat, nog een heel klein beetje swirls, maar het opvallendste is weg. De rest vd auto ga ik natuurlijk ook nog aanpakken, maar dan moet het weer wel weer meewerken.
Nog een klein minpuntje, ik had de voor- en achterruit ook behandeld met provision rain clear, maar heb daarbij zo'n kleine pad gebruikt. Dat was blijkbaar niet verstandig, want dat spul heeft het schuim aan de binnenkant van de pad helemaal weggevreten. Volgende keer toch maar gewoon een doekje gebruiken.
En als er geen zon was dan was het wel de regen (of zelfs storm)
Maar afgelopen zaterdag na een uur of 5 stond de auto genoeg in de schaduw om er eens aan te beginnen. Ik heb eigenlijk maar weinig foto's gemaakt, alleen een paar voor en na shots.
Ik ben begonnen met foamen. Werkt geweldig, hoewel ik de mengverhouding nog wel wat mag terugdringen, de auto zag spierwit door een dikke laag schuim, die zelfs zo dik was dat ie niet meteen wegliep (op het dak en motorkap tenminste), dus met de spuitlans op mist er overheen gegaan nadat ik het even in had laten trekken en zodoende de auto weer schoon gespoten.
Daarna de auto gewassen met wolfgang autobath en een woolmit. een paar foto's genomen, want ik zag toch wel meer swirls dan ik in eerste instantie dacht dat ik had.
Daarna de auto helemaal gekleid (weer wolfgang) en toen was de dag weer bijna om, dus gewacht tot zondag om de DAP uit de kast te trekken.Moest dan wel weer tot na 5 uur wachten vanwege de zon.
Het viel me op dat er na een dagje wachten wel al weer wat stof op de auto zat. Ipv de hele auto weer te wassen en opnieuw te beginnen heb ik dat verwijderd met een plumeau (jawel). Die dingen zijn zacht en statisch, dus je veegt er zo de stof vanaf zonder te krassen, ideaal.
Toen de dap erbij gepakt en begonnen met de wolfgang pre-wax polish. Ik had er al wat mee geoefend op een motorkap van mijn vorige auto die ik nog had liggen. Ging erg goed moet ik zeggen, stelt niet zoveel voor allemaal. Het enigste wat me tegenviel is hoeveel tijd het eigenlijk in beslag neemt, ik had nog alleen maar de motorkap, het dak en de kofferklep (spoiler) gedaan en toen was het alweer zo laat dat ik maar ben overgegaan op de wolfgang sealant om die 3 delen maar vast af te werken.
Uiteraard heb ik wel gewoon mijn tijd genomen en niets afgeraffeld, tezijnertijd zal ik er wel handiger in worden (en op een bewolkte droge dag kan ik ook eerder beginnen).
Maar dit is het voorlopige resultaat, nog een heel klein beetje swirls, maar het opvallendste is weg. De rest vd auto ga ik natuurlijk ook nog aanpakken, maar dan moet het weer wel weer meewerken.
Nog een klein minpuntje, ik had de voor- en achterruit ook behandeld met provision rain clear, maar heb daarbij zo'n kleine pad gebruikt. Dat was blijkbaar niet verstandig, want dat spul heeft het schuim aan de binnenkant van de pad helemaal weggevreten. Volgende keer toch maar gewoon een doekje gebruiken.