• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Emblemen verwijderen

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Hoi,

Ik had een vraag ik heb sinds kort een zwarte opel astra en ik wil de chrome emblemen(opel-astra-16) eraf halen ik weet wel hoe,
maar zal ik dat kunnen zonder dat ik er wat van ga zien.
auto is van begin 2003 en ik weet niet of je aftekeningen gaat zien.

ik wil daarna de auto behandelen met poorboys black hole en natty's blue


Groetjes Jordy
 
jawel hoor:

Gewoon aan beginnen: Eventuele lijmresten verwijderen met wasbenzine of stickeroplosser ( lijmverwijderaar ):
Daarna zul je het geheel moeten polishen zodat de overgangen `gelijk` zijn
 
Wel eerst op een opel-forum informeren of ze alleen vast geplakt zitten of dat er ook gaatjes in de kofferklep zitten.
Dat zou erg lullig zijn.
 
De letters bij de Opel zitten geplakt, zo ook bij mijn Vectra. Even warm maken met een föhn (niet te lang!) en daarna met een visdraadje of flossdraad achter de letters langs gaan. De lijmresten verwijderen op de manier zoals Leonneke al zegt, daarna lekker behandelen zoals je wilt, er kan kleurverschil zijn, maar dat trekt in de loop van de tijd bij. Wat voor kleur is de auto?
 
Hmzz das nog een goed idee, weet je toevallig of dit ook het geval is bij toyota? de avensis wagon.
 
Geen idee :weetniet Kwestie van proberen.
Overigens, het Opel logo zit vastgeklikt, kan er dus niet vanaf. Maar je wilt net als bij mij, het "OPEL", "ASTRA" en "1.6 16V" er af hebben. Staat veel strakker.
 
Zal het de volgende keer wel bij de dealer vragen voor ik ga prutsen :cool:
Vind dat toch altijd strakker een leeg kofferdeksel.
 
bij bmw verwijderen we veel de type aanduiding , we warmen het op, met een doek en platte schroevendraaier doek rond schroevendraaier en voorzichtig lostrekken, de lijm verwijderen we met een gom op boormachine van 3m, totaal veilig voor de lak
 
Je bedoelt waarschijnlijk een caramelschijf?

Dat geintje met die schroevendraaier dat wordt voorgesteld zou ik lekker achterwege laten. Je zal maar uitschieten en de punt van de schroevendraaier komt onder de doek vandaan langs je lak af......
 
meguiarspro zei:
bij bmw verwijderen we veel de type aanduiding , we warmen het op, met een doek en platte schroevendraaier doek rond schroevendraaier en voorzichtig lostrekken, de lijm verwijderen we met een gom op boormachine van 3m, totaal veilig voor de lak

Probeer de volgende keer eens een vislijntje of flossdraad, dat is vele malen veiliger en makkelijker dan een schroevendraaier! 8-()) Dat met dat draadje heb ik en Dibbuz al een paar maal met veel succes gedaan en het is 100% veilig :ja
 
Waarschijnlijk niet warm genoeg zo'n schotelvot:D

Een tip van flip neem 2 stukjes hout of 2 stukjes elektrapijp oid om de visdraad omheen te wikkelen dan snijd het niet zo in je tengels....
 
Visdraad werkt idd erg makkelijk.
Ik heb toen de auto op een hete zomerdag met de kont in de zon gezet, paar uurtjes laten staan en toen maar eens bezig gegaan.
Was er zo af.
 
stimpy68 zei:
De letters bij de Opel zitten geplakt, zo ook bij mijn Vectra. Even warm maken met een föhn (niet te lang!) en daarna met een visdraadje of flossdraad achter de letters langs gaan. De lijmresten verwijderen op de manier zoals Leonneke al zegt, daarna lekker behandelen zoals je wilt, er kan kleurverschil zijn, maar dat trekt in de loop van de tijd bij. Wat voor kleur is de auto?

Zwart metallic
 
meguiarspro zei:
is nie echt een schroevendraaier, eerder een hele platte, die gom is blauw en van 3m


Ik wil niet vervelend overkomen maar het is dus gewoon toch een schroevendraaier ................ Zoals al aangegeven, niet de meest geschikte manier om dit klusje te klaren. Ook met een `hele platte` kan je heel veel schade aanrichten. Het klinkt dan een beetje zoals:

"Ik heb een klein deukje in je motorkap getimmerd maar het was gelukkig maar een heel licht hamertje"
:confused:
 
Jordy,

Als jij kleurcode Z298 (mitternachtschwarz) hebt zit er wel een maar aan het verwijderen van je logo's :

Zoals Stimpy ook al aangaf : het Blitz logo zit vastgeklikt en kan je er inderdaad niet afhalen.

Van een aantal clubleden heb ik ook de logo's verwijderd. Heb je een zilvere of blauwe auto dan zie je daar na een beetje wasbenzine, goed wassen, clayen en waxen niks meer van terug.
Anders is het bij de zwarte modelen. Wat je ook probeerd, je blijft het altijd zien onder een bepaalde hoek / zoninval !
Enkele hebben hun auto al gepolijst, SSR1 geprobeerd ed maar het lijkt wel of de logo's in de blanke lak gebrand zitten.

Ik haal de logo's er altijd als volgt af :
- Achterklep goed wassen,
- Logo's warm fohnen of warm laten worden in de zon,
- Logo's beetje heen en weer schuiven, je zult zien dat het op een gegeven ongeblik zo los schiet/
Stukje visdraad eronder / achter werkt ook prima !
- Lijmresten met een doekje en wasbenzine insmeren,
- Direct weer afspoel met heel veel water,
- Achterklep weer goed wassen
- Plek van de logo's clayen,
- Achterplek in de wax zetten

Gr. Arjan