• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enorm veel spetters + Residu

Lucifer

Detailing rookie
3 aug 2013
54
0
Beste carcleaners.

Ik zit met een vervelend probleempje.

Namelijk als ik aan het polijsten ben vliegen er soms enorm veel spetters rond. dit gebeurd als ik even geen druk zet of als de pad er niet helemaal op staat. Ik vermoed dat het komt doordat mijn pads te vochtig zijn na het tussen door kuisen..

Hoe kan ik ze droger maken? ik zwier ze op stand 1 in een emmer en duw ze vervolgens eens op een handdoek.

Dit is erg vervelend omdat ik hierdoor enorm veel tijd verlies met het kuisen van deze spetters.

Dan nog een probleempje. Het polijstresidu blijft vooral van de Monello Veloce enorm aan de lak plakken waardoor ik enorm lang bezig ben met het afkuisen.
Ik had hiervoor Monello Spruzzo gekocht, maar dit lijkt niet te werken :/

Doe ik iets fout ?

Tips gevraagd!

Alvast bedankt

Hoeveel polijstmiddel gebruik je en is je pad vochtig of nat? Je verhaal doet mij vermoeden dat je teveel polijstmiddel gebruikt en/of je pad te nat is. Ik heb wel eens een spettertje, maar zeker niet in de mate dat het vervelend is. Ik geef de pad een spray(tje) spray & wipe voor elke hit, maar nooit zoveel dat de pad gaat spetteren.

klinkt als nat, op standje 1 zal er nog veel water in zitten

als je tussendoor wilt kuisen en je hebt geen padwasher is de techniek die ik gebruik top
je neemt een badhandoekje (ik heb er speciaal 1 voor) en die leg je over je pad en dan houd je met 1 hand de handdoek op de pad vast
en met de andere hand houd je je dap op rotary bast en zet hem aan (op een redelijk lage stand) en dan knijp en kneed je en daarna kan je weer door

Ik maak me pad altijd gewoon schoon met een van de welbekende middeltjes, spoel hem uit onder het water en laat vervolgens de dap even lekker draaien met de pad erop....op afstand van de auto....zo droog. Nog nooit problemen mee gehad. Geen rondvliegende pads, kapotte pads of erg natte pads. standje 2/3 moet voldoende zijn. Voelt je pad droog aan(als je erin knijpt) en spettert het daarna nog, dan lijkt het toch echt teveel polijstmiddel te zijn wat je gebruikt. of als je hem voor het polijsten bevochtig, daarvan teveel spray.

Ok bedankt voor de antwoorden! ga volgende keer eens letten op de vochtigheid van mijn pad.

Ik houd de DAP altijd op de lak, het gebeurd als ik over een niveauverschil heen ga dat het zo spettert. bvb een golf in de motorkap :p

nogmaals dank

Netjes, das duidelijk.

Beschadig je hiermee je pads niet?
Welke snelheid gebruik ik best, die van hem staat aardig hoog lijkt me.

Kan nadien deze handdoek samen met de MF doeken in de was? of gooi ik hem gewoon in de wasmand voor mijn kledij?

ik geloof standje 2/2,5 (op mijn DAP900)
ik gooi hem er wel lekker bij in de was, als hij erg vies is kan je hem effe op de hand een beetje uitspoelen

ps: doe het alleen niet direct boven de auto, want niet alles komt in de doek ;)

Kan beiden..zou het zelf bij de overige poets spullen doen. Moet wel zeggen dat ik alles waar polijstmiddel aan heeft gezeten apart van me normale was doe...heb ik het beste gevoel bij, aangezien de doeken zowieso in de micro restorer was gaan en me andere was niet:-b . je kunt het ook voor de zekerheid eerst laten weken in een handwas.

+1, pads eigenlijk zo min mogelijk nat laten worden. Gewoon met water schoonmaken, lukt die niet klein spraytje apc, drupje dreft of een spraytje dasty.

Ze hebben het over de handdoek waarmee ik de pads zou schoonmaken ;) toch bedankt voor de hulp :D

Gaat hij dan bij jullie MF doeken in de was of bij een apparte was?

tussentijds spoel ik de pads gewoon met een regenkop op de tuinslang. Dan zwier ik ze uit in een emmer, beginnend bij 1 en langzaam opbouwend naar stand 6.