• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Enorme krassen (advies nodig)

ThiboDM

Detailing trainee
8 jun 2021
29
35
24
Tremelo
Beste collega’s,

Ik heb een klant over de vloer gekregen met een 370Z, hij zou graag een coating willen, maar hij liet zijn wagen altijd wassen door goedkope handwashes. Deze hebben heel de wagen beschadigd met doeken waar vuil in zat. De enigste oplossing lijkt mij om te schuren of zelfs niet? Misschien gewoon her spuiten? Ik zou graag jullie mening eens willen horen. Zodat ik met de klant kan bespreken hoe we het gaan doen.

Alvast bedankt voor verdere informatie!
 

Bijlagen

  • FCCE13F7-FAC4-4877-B962-830BAEDBF14C.jpeg
    FCCE13F7-FAC4-4877-B962-830BAEDBF14C.jpeg
    93,6 KB · Weergaven: 396
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Zo die is aardig vernagelt, beter dan door de wasstraat gaan.

Ik zou ook eerst met een testspot beginnen te polijsten. Wellicht kom je er een heel eind mee. En schuren is nu ook niet wat je zo maar even aan begint.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en ThiboDM
Daar is gewoon op geboend joh! Ik denk dat daar wel een paar blijvertjes tussen zitten, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel speelruimte je nog hebt.

Ps. Ik zie aan je eerste posts, een half jaar geleden nog, dat je niet echt bekend was met detailen. Je voorgaande vragen sloten daar bij aan, maar nu heb je het over coaten en schuren voor een klant. Mag ik vragen wat je doet? Heb je van detailen je werk gemaakt?
 
Beste,

Ik heb er inderdaad mijn werk van gemaakt. Ik heb verschillende opleidingen gevolgd en YouTube bekeken. Daarnaast heb ik al redelijk wat klanten gehad. Maar zo erg als dit nog nooit, ik ben ook nog maar 21, dus super veel ervaring heb ik niet. Maar ik leer dagelijks bij. Heb zelf ook al paar keer geschuurd op diepe krassen, maar nooit van dit kaliber
 
Tja, wat wil de klant: een zo perfect mogelijke lak? Of neemt deze genoegen met wat restanten van krassen?

Aangezien je al eerder geschuurd hebt, heb je vast ook een lakdiktemeter. Bespreek dit met de klant en hoeveel restdikte wil de klant accepteren? Als je nu de grens op gaat zoeken, dan zal daarna iedere detail een risico zijn namelijk. Zonder indicatie van speelruimte, zou ik sowieso nooit schuren op de auto van een ander.

Ik zou in ieder geval eerlijk zijn: je weet niet of het lukt, maar je wilt een poging wagen. Als de klant een perfecte ondergrond wilt, dan moet je de verwachtingen temperen denk ik.

Ps. Dapper dat je meteen doorgepakt hebt trouwens. Nu gauw een opleiding zoeken voor schuren.
 
Ik heb inderdaad een lak dikte meter, ik heb redelijk wat speling. Op de opleiding is mij verteld niet onder de 125 micron te gaan.

Heb de klant zelf aan de lijn gehad en hij heeft aangegeven dat ik er gewoon het beste van moet maken, ongeacht of dat alles weg is of niet. Dus polijsten maar ;)

Ps: ik heb alles opgemeten en gemarkeerd met een marker.

Bedankt voor de feedback alvast, ik leer veel bij op dit forum :)
 
Ik zou ook beginnen met polijsten en goed bespreken met de klant. Goede communicatie kan verassingen en teleurstellingen voorkomen.

Op dit paneel ga je dus veel tijd investeren, omdat je continue ook aan het controleren zult zijn. Goede zaak.

Je zou ook dit paneel kunnen bewerken, maar niet helemaal tot het gaatje gaan. Daarna andere panelen gaan doen, zodat je beter leert hoe die lak reageert op jouw werkzaamheden. Daarna dan terug gaan naar dat zwaar beschadigde paneel. Je weet dan beter hoe de lak reageert.

Bij dit soort panelen zijn je allerbelangrijkste gereedschappen je ogen.