• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Envy Jeweling Polish

tonneke

Detailing addict
5 feb 2017
34
50
61
Heeft iemand ervaring met Envy Jeweling Polish?
Ik wil een keer iets anders uit proberen. Hoeisde finish? Is deze echt verbluffend zoals ze zeggen?
 
Ik ken dit product niet uit eigen ervaring, maar de principes van ''jewelling/Jeweling'' en bijv. ''Spit shining'' wel.

Ik heb deze, laten we zeggen' 'methode', wel eens geprobeerd, maar was er niet kapot van. Het kost namelijk enorm veel tijd en zag niet bepaald iets van verbetering. De lak waarop ik het probeerde was al 3-staps gepolijst, gevolgd door een héél fijn polijstmiddel welke voor het ''jeweling'' aangeraden werd. (Naam ik mij compleet ontschoten)

Waarom zou jij dit product willen gaan gebruiken?
 
Bedankt voor je reactie. Ik wilde het gewoon uit nieuwsgierigheid proberen. Kijken of de auto werkelijk zo gaat blinken....
Ik gebruik nu monello finale, uit volle tevredenheid overigens
 
Ik dacht al dat je dit product als vervanging zocht voor je finishing-polijstmiddel. ;) Ik zou eerder zeggen dat je deze gebruikt NA een finishing-polijstmiddel om de lak nóg verder tot hoogglans te polijsten.

Zelfde idee dat als je met een grof-combi begint, je deze opvolgt met een medium-combi om de ''schuurkrassen'' van de vorige stap te verwijderen, daarna een fijn-combi, etc etc.

Als de Jeweling Polish dusdanig fijn is, dan is het verstandig om de stap hiervoor ook al zo fijn mogelijk te hebben gedaan. Om even een voorbeeld te geven:

Je kan een grove houten balk prima spekglad schuren met korrel 1000, maar dan ben je enorm lang bezig. Zou je beginnen met p320 (Bijv. Veloce op Stand 6), dan heb je sneller de balk ontdaan van splinters en knoesten. Dit volg je op met een schuurpapier welke 50% fijner is en dat zal zo'n p480 zijn. (Bijv. Mezzo op stand 4-5) Vervolgens ga je nóg fijner en dat zal zo'n p760 zijn. (Bijv. Finale op stand 3-4).

Je zal nu een swaffelbare balk hebben en menig meubelmaker zal er jaloers op zijn. ;) Ik gok/verwacht dat deze Jeweling Polish vergelijkbaar zal zijn, om in bovenstaande voorbeeld te blijven, met p1000+. De ene balk/lak zal dit lekker vinden, de andere maalt er weinig om.


EDIT - Blijkbaar is het zó fijn, dat je zelfs high spots in een coating kan polijsten zonder de coating te verwijderen.