• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met deze sealant/wax combi?

Audibrothers_NL

Detailing guru
28 mrt 2019
128
108
28
Zierikzee/Amsterdam
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de combinatie?

-Menzerna power lock ultimate protection als een paint sealant
-collinite liquid insulator wax no. 845 als een wax
-P&S Beadmaker als een topper na iedere was.

of anders andere goede combi's graag met ervaringen qua aanbrengen, duurzaamheid, beading etc.

Alvast bedankt.
 
Menzerna power lock heb ik geen ervaring mee.
Collinite wel en die is supergoed zeker voor dat geld.
Mijn vraag zou zijn:
Waarom wil je combineren?
Persoonlijk zou ik al die poespas achterwege laten en em een laagje 845 geven (na de wasbeurt evt boosten met whatever).

Wil je toch combineren doe dan de meest duurzame laag eerst en top dat af met de minder duurzame variant.
Als ik naar de vloeibare 845 kijk zouden daar best een beetje oplosmiddelen in kunnen zitten dus wanneer je dat over een eerdere laag heen smeert zou dat best effect kunnen hebben op de eerder aangebrachte lsp.

Nogmaals k zou em lekker een laagje 845 geven want wat wil je nog meer? Zoveel beter gaat het niet worden zeg maar.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
@Ric325i - +1 voor jou, kerel. :D

Deze genoemde combi komt veel voorbij als je effe wat gaat zoeken en men prijst het de hemel in. Ik vind het persoonlijk ook veel poespas en kost ook best wat tijd en product.
 
De combinatie menzerna powerlock/845 is niet per se slecht en verder kan ik er niet over oordelen echter kun je niet de standtijd van de powerlock en 845 “stapelen” zo werkt het niet. Je moet uitgaan van de meest duurzame laag.
Als je wax zoekt met een lange standtijd kun je ook voor een Waxaddict (sio2) wax gaan wel wat duurder maar erg duurzaam en de auto blijft naar mijn gevoel langer schoon als veel andere waxen wat waarschijnlijk komt door de hydrofobische eigenschappen.
 
Persoonlijk kies ik zelf altijd voor een ''basislaag'' zoals een wax, welke ik vervolgens om de waxbeurt ( of stiekem gewoon elke wasbeurt :p ) een zetje geef met Bathe+ foamen / Wetcoat.

of, als ik in een therapeutische bui ben, ga ik op mijn gemakkie de auto even rond met een detailer die toevoegingen bevat. Spray wat op m'n doek, wrijf een paneel lekker in en wrijf de boel weer na. (Momenteel fan van de Mothers - Showtime)
 
Ik had mijn auto in de colinite 845 staan en ongeveer 2 maanden geleden Turtle seal and shine daaroverheen als test.

Merk nog steeds dat de auto nu veel schoner blijft dan met de 845 en voor mijn gevoel ook meer glans.