Waarvan akte en aldus geschiedde, het was een mooie dag ondanks hier en daar een buitje, gelukkig werd mij al snel onderdak aangeboden en een vers gezette kop koffie, heerlijk!
Thuisgekomen de dag erop de quick detailer en van die superzachte MF doeken ter hand genomen om Mr. Moose wat mee op te frissen, heerlijk spul is dat toch.
Mr Moose staat weer met zijn kont naar de werkbank en precies die kont heeft de komende periode mijn aandacht, meer specifiek de kofferbak en alles wat zich daarin bevind.
Een hoop 'while you're in there' werkzaamheden weer, eerst alles eruit en dan begin ik eens met het grote afdekpaneel onder handen te nemen:
De plek waar het paneel zat:
En op de werkbank:
Tijd om er wat bitumen tegenaan te gooien, want zeker met de nieuwe subblaffer straks rammelt en klappert dat ding aan alle kanten.
De werkplek tijdens het 'geknutsel':
Beetje knippen en plakken zonder computer:
En klaar:
Dat scheelt een flinke slok op een stevige borrel kan ik je melden, het paneel is meteen twee keer zo zwaar...
Dan was er nog het gevalletje afdekkappen van de B-stijlen:
Ziet er ja nait uut mien jong, die dingen zijn al een tijdje spontaan aan het desintegreren onder andere onder invloed van uv licht.
Een tweetal tweedejans exemplaren aangeschaft en daarmee aan de slag gegaan, eerst maar eens die stukken afbrokkelende kunststof eraf halen, bietje schoonmaken, rivnut op de plek van de locatiepin en het plaatwerk in een beetje goeiekope wax gezet:
Het 'nieuwe' afdekkapje:
verre van perfect, maar genoeg voor het beoogde doel; bekleden met naaldvilt:
Work in progress:
En het eindresultaat:
Not too shabby!
En dan in de auto frommelen, letterlijk ook want een deel moet onder het rubber van het achterraam, dat was wel even met de tong uit de mond prullen.
Et voilà!
Het tapijt groeit omhoog in de auto
En dan ben ik nog lang niet klaar, de andere kant zal nog even moeten wachten aangezien ik daar nu even wat minder lekker bij kan.
Om even te kijken hoe en en ander aangebracht kan worden even een lap naaldvilt over de grote afdekkap van de kofferruimte gelegd:
Daar ga ik morgen mee verder, wie weet eens een stofferingsbedrijfje beginnen....
Als laatste een klusje waarvan ik ineens dacht; ga ik NU aanpakken, als sinds ik nieuwe gasdempers voor de kofferbakklep heb gemonteerd word de schakelaar voor het kofferbaklampje niet meer bediend omdat de constructie van de dempers net iets anders is.
Even op mijn hoofd gekrabbeld hoe dat aan te vliegen, na een AHAAAA!! erlebnis aan de slag gegaan met een afstandsbusje M8 van 15mm, met het volgende beeld als resultaat:
Beetje tape eromheen voor de zekerheid, en jawel, works like a charm!
Gisteren was ik eens wat aan het klooien met AI, de volgende resultaten met Mr. Moose vond ik wel heel aardig:
Beiden gemaakt uit bestaande foto's
Fijne avond!