• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring nieuwe Meguiar's "light" en "dark" wax

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Na even neuzen op het forum heb ik weinig informatie kunnen vinden over de nieuwe "light" en "dark" wax van Meguiar's. Deze is geloof ik ook nog niet zo gek lang leverbaar.

Heeft er al iemand ervaring met deze lichte of donkere versie? Het lijkt me best wel een mooie optie als je niet de tijd hebt om elke stap "apart" uit te voeren. Bijvoorbeeld 's winters (met pekel op de weg) de lak eens een boost te geven... :-)^

Gr,
Guy

Heb er geen ervaring mee, maar het lijkt inderdaad gemakkelijker te zijn dan losse stappen. Hoewel ik mij wel afvraag hoe lang de standtijd zal zijn van deze wax. Van de Gold Class vloeibaar is het na 2 maanden wel gedaan.

Als er iemand ervaring mee heeft ben ik wel benieuwd naar het verschil met Auto Finesse Tripple.
Gaat het bij de AF meer om de polish en bij de MEG om de wax? Ze hebben allebei een 3 in 1 "formule"

In de omschrijving staat dat er een cleaner in zit, wellicht heeft deze een korrel die het een en ander verwijdert. Denk dat het vooral in de naam zit hi_sven. Auto Finesse geeft aan dat het een all-in-one is. Meguiars spreekt over een wax.

Met de Light geprobeerd tijd te winnen. Het is niet raadzaam om het kleien over te slaan ;-) De cleanende eigenschappen zijn goed te ondersteunen door de keuze van pad. Heb een zilver kleurige Expert gedaan met DoDoFin groen en het bijgeleverde padje. Dat geeft de gewenste snelheid ook al omdat de dun uitgedraaide wax erg snel droogt.
De Dark op mijn eigen voertuig gesmeerd met blauwe hex pad. Razend snel droog. Wassen na drie weken ging erg vlot, drogen wat minder. Beading is niet erg mooi maar ik zie nog geen vermindering na vier weken.
De vloeibare cleanerWax heeft volgens mij sterkere reinigende eigenschappen.

Ik heb wel gezien dat het een mengelmoes is van een vast/vloeibare wax. Het lijkt net of het een vloeibare wax is met stukjes noten :lol Dus neem ik aan dat het vloeibare gedeelte de cleaner en polish is, en die stukjes de wax is...

Volgens Meguiars zijn het allebei cleaner waxen met een standtijd min of meer gelijk aan gold class.

white was is rijker aan cleaners, en bevat ook wat "polish" oftewel glansversterkers, en zou blijkbaar indien aangebracht met een DA vrij makkelijk swirls enzo moeten verwijderen, er zit een microvezel/foam aplicator in voor wat meer "cut" en reinigingskracht wanneer je het met de hand aanbrengt

Black wax bevat veel minder cleaners, aar bevat VEEL meer glans versterkende "polish"

De laatste gebruik ik eigenlijk zeer vaak, maar over de duurzaamheid kan ik niet heel veel zeggen aangezien ik om de wasbeurt wel eens met gold class quick wax over de wagen heen ga...

maar het geeft echt wel een zeer mooie diepe glans