• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen ceramic snow foams (SiO2)

1% zou bij mij ongeveer 42 ml Bathe+ zijn aangevuld met water tot 500ml. Dat komt dus aardig in de buurt bij wat jullie zeggen. Bedankt voor de bevestiging! :D
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@RoCo maar volle bak op de - dan wordt er toch heel weinig bathe+ bijgevoegd of was het juist andersom? ik heb niet gekeken vorige keer. dacht dat ik hem altijd op de + had juist? ik red volgens mij met 450ml eindproduct precies mijn auto. als ik hem op de - zet zou ik er wel 2 mee kunnen doen volgens mij?
Of ik vergis mij nu helemaal en heb hem altijd op de - maar dacht het niet.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ik redeneer nog even vanuit de oude Lancia 1.0....heb even niet scherp of dat bij de 2.0 hetzelfde is; te weinig gebruikt nog!

Maar ik bedoel in ieder geval: maximaal verbruik! Dus niet knijpen maar volle bak schuim.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Ja, dan bedoelen wij hetzelfde. ik dacht uit mijn hoofd dat dat + was bij de lancia 2.0 in ieder geval. maar zoals ik al zei, kan mij vergissen :joy:
maar dan is 40ml Bathe+ met 410 warm water wel ongeveer goed haha. zal er volgende keer is op letten of dat nou de + of de - is!
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Hier ook altijd de Bathe+ in 1:10 in de foamfles.. 35-40ml Bathe+ en 400ml warm (60 gr.) water.
Ongeacht de gebruikte HD en Lancia 1.0 of 2.0, altijd de knop op zo weinig mogelijk vermenging.
Zelfde doe ik met BH Autofoam overigens..
 
Het fijne aan Bathe+ vind ik juist dat je het ook simpelweg met natte wash mitt kunt aanbrengen. Voorkomt erg makkelijk dat je voorraam eronder zit.
 
Is niet erg, maar idd door ervaringen met wetcoat en acquafobia op het voorraam, waar ook al Rain-X op zit, werd het er allemaal niet fraaier op. Vooral met avondzicht en gebruik ruitenwissers.
Bathe+ nog nooit in de sprayer gebruikt, dus geen idee of dat wel/geen issues geeft @Jansen
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Ik gebruik zelf ook Rain-x en Bathe+ in de foamlans waarbij ik zeker niet de voorruit oversla of probeer die te ontzien. Nog geen nadelen mee gemerkt, ook niet in de avond en/of met regen. Sterker nog; ik heb de indruk dat de Bathe+ ook hydrofobe eigenschappen toevoegt en/of ervoor zorgt dat ik veel minder vaak Rain-x hoef te gebruiken...
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Ik foam bathe+ heel regelmatig en dat heeft nog nooit problemen gegeven met gekkigheid op de voorruit. Daar zit bij mij Turtle wax clear vue op trouwens.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Hier pak ik ook altijd de vooruit mee met foamen bathe+. Dit nu 2x gedaan I.c.m. Rain-x. Inderdaad geen problemen. Zoals eerder genoemd verlengd het in mijn optiek zelfs de werking Rain-x. Afgelopen weekend alleen droogde de auto zo snel dat ik deze ronde geen bathe+ durfde te gebruiken. Misschien was het een combi van de zon en de wind maar met wassen droogde alles waar ik bij stond. Alleen ervaring met gebruik in de winter. Hoe is jullie ervaring met gebruik in het voorjaar/zomer bijv.?
 
Bathe+ foamen in de zomer gaat ook. Het infoamen van de auto is in 1 minuut gebeurd, daarna direct met de HD-reiniger afspuiten heeft tot heden geen problemen gegeven.
In de winter heb je inderdaad wat meer tijd en komt het niet op een minuutje meer of minder.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll