• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ervaringen met foam gun

rusty

Detailing rookie
1 sep 2011
18
0
aangezien ik men auto graag foam en er geen stopcontact aan men garage is zou ik me graag een foam gun kopen maar ik vind niemand die er al eens 1 getest heeft mss hier iemand ?

of een ander merk ?
grts rusty

Gloria heeft een handfoampomp de FM10:

O9H1o.webp

Heb hem zelf ook, ideaal dingetje! Kan niet op tegen een echte foamer maar komt toch aardig in de buurt. Gebruik hem zelf voor details op locatie.

ja das ook een oplossing maar wat is er een beter alternatief een hand pomp of 1 voor op de tuinslang ?

Voor beide is wat te zeggen: ik heb sowieso altijd de tuinslang liggen om de auto af te spoelen ( al dan niet na het wassen / kleien etc ) en zodoende wordt het dan een verlengstuk.
De HD versie is uiteraard wat sterker dan de reguliere maar als je het ziet als een middel om zo krijsvrij mogelijk de auto te wassen ( immers deel van je vuiligheid al weg ) dan is het in dat opzicht een groot voordeel.
Het nadeel en meteen het voordeel van de Gloria is:
Geen HD nodig / geen tuinslang nodig dus lekker handzaam. Tevens op locatie zonder slangaansluiting ideaal te gebruiken.
Niet elke wasbox mag je jouw middelen gebruiken, even een sneaky prewash en dan de box in tuffen en dan afspoelen is een leuke tussenoplossing ;)

Zit er persoonlijk nog ernstig over te twijfelen of ik mijn HD-foamgun behoud en overstap hierop of tzt er toch 1 ga aanschaffen

Ik heb zelf ook de Gilmour foamerd.
https://www.Carclean.com/product/Gilmour/Foamaster_Foaming_Gun_75QCFMR_100594

Deze kan je op de tuinslang aansluiten, en moet zeggen dat ie een zeer redelijke schuim laag geeft.

Heb nu ook de HD uitvoering, maar mn gilmour geeft betere en meer schuim.

Ik weet niet waar je in België woont, maar ik zit dagelijks in België.. en je kan hem altijd een keertje proberen.

michiel

ikzelf zie er tegenop om steeds voor elke wasbeurt de hogedrukreiniger op te stellen. Ik begin zelf dus ook meer en meer zin te krijgen in zo'n gilmour op de tuinslang.
Nu hebben we hier in de straat wel een probleempje...onze waterleiding druk is naar de lage kant toe (ik weet niet hoeveel bar). Werkt de Gilmour dan nog genoeg?

Wim,

zie de specificaties in de webshop:

Waterdruk – van 2,5 tot 6 bar (beste resultaat tussen de 2,5 en 4 bar)
Uitgifte – Tussen de 2 en 5 liter per minuut
Mengverhouding - in 5 trappen instelbaar

Kijk even op de website van je gemeente en/of waterleidingbedrijf, daar zal ongetwijfeld wel iets vermeld staan over de waterdruk aldaar.