• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met het aanbrengen van PB's Black Hole en EX-P?

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik heb gister mijn autotje weer eens met de Black Hole en de EX-P behandeld en deze 2 getopt met de Natty's Red. Het resultaat was erg mooi maar ik ben altijd wat aant stuntelen met het opbrengen van beide. Ik doe een druppel ter grootte van 20 cent op mijn CC applicator pad en begin het product d.m.v een ronddraaiende beweging aan te brengen. Ik heb echter na 1 of 2 rondjes al het gevoel dat ik geen product meer op mijn pad heb en ik dus met een droge pad over de lak ga. Bij de 1e en 2e beweging zie je duidelijk dat het product op de wagen aangebracht wordt, daarna dus niet meer.

Doe ik iets verkeerd of gebruik ik te weinig product??

Ook twijfel ik wel eens tussen het gebruik van een applicator pad of een microvezel padje zoals de Even coats van Meg's. Welke gebruiken jullie waarvoor??
 
Mijn probleem met Black Hole is dat ik het gevoel heb dat ik de tijd niet krijg om het in te werken. Volgens het busje moet je dat doen tot het glimt, maar het lijkt wel dat ik het aangebrachte product er afwrijf in plaats van erin omdat het direct droogt... :weetniet
 
Met de excenter gewoon? Ik ga het de volgende keer ook zo proberen! Zit ik alleen nog met die EX-P! Hehe

Thx voor je reaktie iig.
 
Black Hole ook wel met de rotary aangebracht, kan ook volgens de verpakking, laagste snelheid.
 
Xizer zei:
Zit ik alleen nog met die EX-P! Hehe

Die doe je inderdaad gewoon met de Carclean/Meg's foam applicator pad. Je merkt het vanzelf als er voldoende op zit, je moet het dun kunnen verspreiden in overlappende cirkels. Zo doe ik het tenminste..

Black Hole doe ik ook op de excenter met een finishing pad.

-Vanquish- zei:
Mijn probleem met Black Hole is dat ik het gevoel heb dat ik de tijd niet krijg om het in te werken. Volgens het busje moet je dat doen tot het glimt, maar het lijkt wel dat ik het aangebrachte product er afwrijf in plaats van erin omdat het direct droogt... :weetniet

Is m.i. ook het idee erachter, je ziet bij het aanbrengen wat glans tussen het materiaal door komen, dan heb je 'm genoeg ingewerkt. Vervolgens werk ik de rest van het deel af, tot ik overal hetzelfde effect krijg. Daarna uitwrijven en het volgende deel pakken, dan de hele auto met EX-P doen, met het handje. :)
 
Ik heb dus ook het idee dat als ik zowel de EX-P als BH aanbreng en weer over een reeds behandeld plekje heen ga, het er weer af wrijf met een applicatorpad. :weetniet

Ik doe alles volgens de gebruiksaanwijzing.

Patrick
 
Heb geen ervaringen met het product maar mss kan je de pads even insprayen met wat QD of water..
Lichtjes vochtig maken..?:weetniet
 
Dat doe ik wel eens met de grote machinepads voor het polijsten etc, omdat ze anders vrij veel opzuigen, maar met de kleine Hi-Tech foam applicators heb ik er niet zo'n probleem mee. Vind ze best makkelijk verspreiden eigenlijk...
 
Gelukkig ben ik niet de enige die dit zo doet ervaren. Ik weet niet of vochtig maken van de pad zo'n goed idee is. Wanneer er wel eens per ongeluk een druppeltje op de pad kwam kreeg ik meteen het gevoel dat het product veel te dun was geworden en overal waar je met de pad kwam liet het een spoor van kleine waterdruppeltjes achter. Volgens mij is het het beste als je het product, net zoals een wax, met een droge pad op een droge ondergrond aanbrengt.
 
Met de R222 Paintwork Cleaner stond zelfs bij de instructies dat je je pad wat vochtig moest maken om het makkelijk te kunnen verspreiden.
Niet dat dit hetzelfde is.. Maar het zou kunnen werken..:cool:
 
EX-P breng ik altijd heel dun aan, met een handapplicator (maak ik nooit nat van tevoren, want dat is snel teveel). Het laat dan een hele dunne waas achter, die je met het verkeerde licht ook niet altijd goed ziet (Natty's laat een veel beter zichtbare 'waas' achter na opbrengen). Het feit dat je weinig product ziet bij EX-P, wil niet zeggen dat er geen hechtende laag achterblijft (blijft een siliconensealant). Althans, da's mijn indruk. De neiging om teveel te gebruiken is bij EX-P wel snel aanwezig, denk ik.
 
Ik breng het op met een normale pad van Megs.
Eerste paar plekken pak ik altijd ff wat meer Black Hole als normaal.
Ik had namelijk hetzelfde probleem als jullie.

Maar als het padje uiteindelijk ook vol met Black Hole zit gaat het prima.
(alleen kost wel meer Black Hole natuurlijk) :confused: